› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Coilovers (bästa, för rimlig budget?)
- Detta ämne har 46 svar, 5,935 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
Street Perform..
-
FörfattareInlägg
-
15 januari, 2009 kl. 10:17 #69565
Janne248
DeltagareSTD R5 har Springrate 8 fram och 6 Bak
OK, hårdare bak än D2, men något mjukare fram…
Om du vill får du PM’a lite priser på dessa till mig, så får man fundera vad man skall ha….15 januari, 2009 kl. 15:13 #69594Fransson
DeltagareSTD R5 har Springrate 8 fram och 6 Bak
OK, hårdare bak än D2, men något mjukare fram…Om du vill får du PM’a lite priser på dessa till mig, så får man fundera vad man skall ha….
Gärna till mig också 🙂
/Nicke
16 januari, 2009 kl. 17:58 #69598TKarlsson
DeltagareJeppe, glöm inte mig! =)
17 januari, 2009 kl. 09:14 #69569jeppe
DeltagareNu har alla fått PM
Om det är fler som vill ha så skicka ett pm eller skriv i tråden17 januari, 2009 kl. 10:20 #69588VictoRRR
Deltagarehttp://www.scm-engineering.se/ kan plocla ihop skräddarsydda grejer till rimlig budget. där finns även camberplattor
19 januari, 2009 kl. 07:44 #69577Davve
DeltagareGruppköp??
Jag ska oxå köpa Coilovers till sommarn. Jeppe.. skicka ett pm 🙂
19 januari, 2009 kl. 10:18 #69595Fransson
DeltagareHar pratat med Streetperformance idag och den generation 3 som de har nu på hemsdain av D2’or för 7500:- finns inte längre, nu kommer en uppdaterad variant (dock ej gen 4, utan typ 3,5) som kommer att kosta 8995:- men då har vi SSI rabatt på 10%.De skall återkomma till mig med mer info ang. 1000:- kr tillägget för dessa samt inverterade vad det kan bli att kosta.
Har du fått någon info om inverterade ännu?
/Nicke
19 januari, 2009 kl. 10:51 #69596Fransson
DeltagareSammanställde lite för att få lite klarhet i det hela.
Frågan är bara vad man kan hamna på för fjädertal med ”custom inställda” D2.or?Fjädertal kg/mm
D2 Fram: 8,7 Bak: 4,5
Prodrive Fram: 12 Bak: 10
XYZ SSS Fram: 9 Bak: 5 ,Även Camber justering bak (STI)
Fram: 8 Bak: 5 ,Även Camber justering bak (GT)
XYZ RS Fram: ? Bak: ? ,Även Camber justering bak (STI)
Fram: 16 Bak: 12 ,Även Camber justering bak (GT)
STD R5 Fram: 8 Bak: 6 ,Även Camber justering bak
Fyll i om något saknas.
/Nicke
19 januari, 2009 kl. 21:32 #69570jeppe
DeltagareJag fyllde på listan lite
D2 Fram: 8,7 Bak: 4,5
Prodrive Fram: 12 Bak: 10
XYZ SSS Fram: 9 Bak: 5 ,Även Camber justering bak (STI)
Fram: 8 Bak: 5 ,Även Camber justering bak (GT)
XYZ RS Fram: 16 Bak: 12 ,Även Camber justering bak (STI)
Fram: 16 Bak: 12 ,Även Camber justering bak (GT)
STD R5 Fram: 8 Bak: 6 ,Även Camber justering bak (GT & STI)
2 februari, 2009 kl. 11:30 #69581gotte51
DeltagareNu var mina Tein Superstreet coilovers beställda 🙂
Får dem om en månad :79 februari, 2009 kl. 20:00 #69571jeppe
DeltagareDet börjar dra ihop sig för beställning
Det luktar vår snart 🙂2 mars, 2009 kl. 17:45 #69582gotte51
DeltagareIdag kom tomten med paketet på ryggen :7 :7 :7
Nu behöver jag bara lite mekar tips 🙂 Nån som har lite nyttig fakta att tänka på osv. så fyll på bara 🙂
\Johan
1 maj, 2009 kl. 15:39 #69572jeppe
DeltagareGruppköp på STD Coilovers nu
se tråd: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=17676&mesg_id=17676&page=Riktigt bra grejer till bra pris 🙂
26 juli, 2009 kl. 17:17 #69578rallymarkus
Deltagareuppar en gammal tråd..
jag måste handla fjäderben till min forester..
har ni testat olika varianter ännu?
std seer fina ut men ja hittar inga sånna till min forester men e de nån som testat BC coilovers jag vart sugen på den inverterade typen av dom benen..
fördelen me dom är ju att infästningarna e gjorda i stål på dom de känns ju stadigt..
originalfästen för bromsslangar mm…
tacksam för svar mvh markus13 oktober, 2009 kl. 20:27 #69600Street Perform.
DeltagareHej alla klubbmedlemmar!
Vad jag kan urskilja så är det vilda diskussioner gällande fjädertal på coilovers. Det har aldrig framförts till oss att ni har haft funderingar kring detta eller önskemål kring andra värden.
Många väljer idag egna fjädertal och det ser vi inga problem med!
Vi sätter mer än gärna ihop en ”klubbsetup” som passar er!
Vi har sålt otroliga mängder av dessa kit genom årens lopp. Att det har varit en succé är inget vi håller hemligt 😉
Det har nästa gått lite väl fort för att vi skall hänga med samt så har vi knappt hunnit stanna upp och utverdera.
Detta är ett lysande exempel: att ta sig tid och se vad ni tycker efter några år med våra grejer!? Har det uppfyllt era förväntningar? Har vi varit behjälpliga om problem uppstått eller kring andra frågor ni haft? Önskar ni uppdatera dem? har ni idéer på förändringar på kiten?Vi önskar en dialog kring detta så vi kan fortsätta förse er med dem allt bättre och vassare versionerna ifrån D2.
Nyheter:
Ett riktigt välfungerande Track Racingkit med hårdare fjädrar, hårdare dämpare och riktig dämparkurva på kiten! Antar jag ej kan posta pris här men hör av er till oss mer mer info kring detta.Sport Modified dämparna har nu en Camberplatta med gummiinlägg för att förhindra slitage på pillow konstruktionen!
1,5 års garanti istället för tidigare 1 år!
Gällande reklamationer samt garanti ärenden så har vi ca 8- 15 fall av över 2600 lösa dämpare som haft problem. Detta är räknat på 15 fall en felprocent på 0,006% i utfall. Slå det!
Om dämparen gått sönder så har det yttrat sig i läckage och då oftast inom de första månaderna (fabrikationsfall). Dessa har då givetvis bytts omgående i garanti. Kan meddela att INGA av våra andra dämpare vi säljer kommer ner i den felprocenten oavsett märke!
Jag såg efter lite letande att det står många felaktiga saker i trådar gällande D2 Racingsport, Xyz Ksport osv…
Lite klargörande:
D2 racingsport görs i en av två fabriker som tillverkar coilovers i Taiwan. D2 äger inte fabriken utan köper rättigheter för sin design och val av komponenter i dämparna osv…
Samma fabrik tillverkar i samma maskiner bla. Ksport, Xyz, + en hel uppsjö mindre ännu ej kända märken. Även delar eller hela coilovers till större och mer ”välrenommerade” märken!Alla har olika krav och specar sina produkter på sitt sett. Vissa specar billigare för att konkurrera med pris och får då inte en lika gedigen slutprodukt. Andra specar ”dyrare” för att konkurrera med kvalité. Skillnad kan vara som natt och dag på två tillsyns likadana dämpare. Men utseendet/ kartonger osv är ibland skrämmande likt då dem är stöpta i samma former.
D2 Racingsport är dock störst och har helt egna utvecklare och racingteam som testar och utvärderar tillsammans med oss grossister världen över. Vi har exempelvis satt ihop flera set här i Sverige.
Klart är att det idag är några fler Brands att välja på än för några år sedan när vi satte igång med D2 i Sverige. Förstår att det är förvirrande och upplagt för missförstånd. Vi är stolta och nöjda att vi behållit vår starka position samt att vår strävan på kundfokus och service har genererat (med några få hundra kit kvar) snart 1000 nöjda D2 kunder i Sverige! 🙂
Jag hoppas inte jag har brutit emot några regler på forumet genom att posta detta. Om jag gjort detta, ber jag om ursäkt och hoppas ni kan flytta detta till rätt del på forumet!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.