SSC Annonser Köpes – Delar Coilovers GC8

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Letar efter ett coilovers kit till min Type R. Samma ben passar alla årsmodeller av GC8 karossen alltså den såkallade old-age modellen.

Har ni nåt liggande som ni vill bli av med så hör av er.
      Helst så skulle det ju få vara KW Inox-line i och med att de kommer att rulla året om men man kan ju inte få allt här i världen så erbjud vad ni har liggande.
      Är inte ute efter herrejösses ben ala Prodrive/Öhlins/EXE-TC. Skulle ändå inte ha nån nytta av dem med mina körkunskaper… 😉

PM/Mail funkar lika bäst.

Niklas
      Deltagare

Detta ser ut som en kopia på ett inlägg jag skrev i våras och fick inte mycket napp. Det enda som verkade riktigt intressant var STD ben från Jeppe men blev för min del just då nerprioriterat/lagt på is.

Hoppas du lyckas hitta det du vill ha och hör av dig om du är i Tokholm någongång så får du/ni trilla förbi på en bit mat. 🙂

karlzzon.
        Deltagare

Jag kan rekomendera STD ben !!!! och dom kostar som ett par beggade ben :):):)

Mats
          Deltagare

Några erbjudanden har trillat in. Ska suga lite mer på karamellen. Inte helt lätt detta.

Är ju egentligen grymt nöjd med orginal STi benen men de är ju över 10 år nu så det börjar liksom va dags att byta…

Är det vanligt att coilovers till GC8 inte har camberjustering i topplagringen bak? Många kit som jag kollat på har inte detta. Nåt i karossen som gör att det inte funkar bak eller vad är det?

Ni som åkt året runt med dessa ”budget” ben som D2/K-sport/XYZ osv. Hur tål de saltskiten som ligger på våra väger under vinter halvåret? Hur tål de kyla? Det var ju -25 här förra vintern och då är det ju nästan som roligast att åka på grusvägarn hemmvid…

Mumin
            Deltagare

Tjenare! Jag kör året runt med mina d2or som jag köpte nya för 5 kakor!
              Sen moterade och klara efter det tog jag eltejp och drog runt hela gängorna + juster ringarna och efter det så blev det mercasol 2 på resten och jag blev imponerade hur lätt allting lirade efter denna vinter! ett enkelt och bra tips enligth mig.. 🙂

Några erbjudanden har trillat in. Ska suga lite mer på karamellen. Inte helt lätt detta.

Är ju egentligen grymt nöjd med orginal STi benen men de är ju över 10 år nu så det börjar liksom va dags att byta…

Är det vanligt att coilovers till GC8 inte har camberjustering i topplagringen bak? Många kit som jag kollat på har inte detta. Nåt i karossen som gör att det inte funkar bak eller vad är det?

Ni som åkt året runt med dessa ”budget” ben som D2/K-sport/XYZ osv. Hur tål de saltskiten som ligger på våra väger under vinter halvåret? Hur tål de kyla? Det var ju -25 här förra vintern och då är det ju nästan som roligast att åka på grusvägarn hemmvid…

Mats
              Deltagare

Handlade K-Sport av Gilarski på forumet. För det priset så kan man ju inte gå fel tycker jag.

Återkommer med rapport efter bandagen som är nästa veckas fredag.
                Ahvenisto skall prövas för första gången…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.