SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Coilovers ger klonkande ljud.

• Detta ämne har 30 svar, 5,504 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Mäki.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    swoop
    Deltagare

Hej!

Bytte idag till ett par HKS coilovers på bilen, och direkt så börjar det klunka bak på bilen.. har kollat hur allt sitter och det verkar sitta som det ska, är det någon som varit med om detta som vet? 🙂

Eiiiiik
      Deltagare

Mina började klonka idag också…
        Efter att ha gungat bilen lite och känt så märkte jag att bulten under där du antagligen ställer returen var lös. Drog åt denna och det blev knäpptyst 🙂

Kolla den om du inte redan gjort det 🙂

swoop
        Deltagare

Mina började klonka idag också…
          Efter att ha gungat bilen lite och känt så märkte jag att bulten under där du antagligen ställer returen var lös. Drog åt denna och det blev knäpptyst 🙂

Kolla den om du inte redan gjort det 🙂

Tack för tipset! får kolla upp det imorgon 🙂 och om det är någon annan som varit med om detta och det har varit något annat får gärna dela med sig av sin kunskap! 🙂

Eiiiiik
          Deltagare

Om du inte förstod riktigt hur jag menade får du bara säga till, så går jag ut och tar en bild och visar 🙂 Lycka till!

Eiiiiik
            Deltagare

Jag kör dock med BC-Coilovers.. Men kanske är samma 🙂

swoop
              Deltagare

Om du inte förstod riktigt hur jag menade får du bara säga till, så går jag ut och tar en bild och visar 🙂 Lycka till!

Det skulle faktiskt vara bra med nå bilder som om du har tid så får du gärna fixa det! 😀

Eiiiiik
                Deltagare

Är lite mörkt ute för min iPhone 3gs just nu, men ska försöka klämma ett kort imorgon åt dig 🙂

swoop
                  Deltagare

Är lite mörkt ute för min iPhone 3gs just nu, men ska försöka klämma ett kort imorgon åt dig 🙂

Tackar! 😀

andreaswrx
                    Deltagare

Hks har varit en del strul med deras coilovers, någon Evo åkare fick bla slänga sina då dom ej går ätt renovera, dom pengarna Hks kostar får man sellholm ben för….

Bara skicka tillbaka dom så får dom väl fixa dom…..

Gystompa
                      Deltagare

Hks har varit en del strul med deras coilovers, någon Evo åkare fick bla slänga sina då dom ej går ätt renovera, dom pengarna Hks kostar får man sellholm ben för….

Bara skicka tillbaka dom så får dom väl fixa dom…..

Suck.. då börjas det igen 😉

andreaswrx
                        Deltagare

Garanti grej så bara skicka tillbaka att, hade man sökt här inne på Hks coilovers så får man upp att det strulat, är det hipermax 3 du köpt? Är det hipermax 2 så är det skicka dom till japan för renovering som gäller

Eiiiiik
                          Deltagare

Hehe :p

swoop
                            Deltagare

Garanti grej så bara skicka tillbaka att, hade man sökt här inne på Hks coilovers så får man upp att det strulat, är det hipermax 3 du köpt? Är det hipermax 2 så är det skicka dom till japan för renovering som gäller

Det är hipermax 2 modellen.. Och jag fick med dem när jag köpte bilen så får kolla kvitto är med men låter ju sjukt att skicka till Japan… Inget annat tips? 🙁

andreaswrx
                              Deltagare

Det är hipermax 2 modellen.. Och jag fick med dem när jag köpte bilen så får kolla kvitto är med men låter ju sjukt att skicka till Japan… Inget annat tips? 🙁

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=88415&highlight=hks+coilovers

har du kvitto och det är garanti på dom är det ju inte ditt problem

swoop
                                Deltagare

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=88415&highlight=hks+coilovers

har du kvitto och det är garanti på dom är det ju inte ditt problem

Känns som att det blir att montera ditt orginal grejerna istället.. Då dessa hipermax 2 verkar vara rena skiten utav vad jag har läst nu.. :/ jävligt tråkigt..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.