› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Coilovers ger klonkande ljud.
- Detta ämne har 30 svar, 5,504 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
Mäki.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2011 kl. 05:22 #227095
Eiiiiik
DeltagareHär har du en bild på bulten som glappade när min bil dämpade.
Skruvade åt den och bilen slutade och betedde sig fint igen 🙂Kolla så det inte är något så enkelt bara 🙂
mvh Erik
3 augusti, 2011 kl. 08:20 #227079andreaswrx
DeltagareHär har du en bild på bulten som glappade när min bil dämpade.
Skruvade åt den och bilen slutade och betedde sig fint igen 🙂Kolla så det inte är något så enkelt bara 🙂
mvh Erik
tro fan att det glappade hela stötdämparen har ju varit lös om inte den skruven varit dragen, jag hade nog plockat ner det där och sett så det inte har ätit på matrialet inne i toplagringen eller på topen av kolvstången på stötdämparen, kan ju bli problem framöver om det börjat ätit
3 augusti, 2011 kl. 08:26 #227096Eiiiiik
Deltagaretro fan att det glappade hela stötdämparen har ju varit lös om inte den skruven varit dragen, jag hade nog plockat ner det där och sett så det inte har ätit på matrialet inne i toplagringen eller på topen av kolvstången på stötdämparen, kan ju bli problem framöver om det börjat ätit
Ja, precis! 🙂
3 augusti, 2011 kl. 14:43 #227089Gystompa
Deltagaretro fan att det glappade hela stötdämparen har ju varit lös om inte den skruven varit dragen, jag hade nog plockat ner det där och sett så det inte har ätit på matrialet inne i toplagringen eller på topen av kolvstången på stötdämparen, kan ju bli problem framöver om det börjat ätit
Nää va fan dom där går ju inte att renovera, knappt skruva isär 😉
Det är bara o köra på tippen direkt. =)De här ä kört dä!!
3 augusti, 2011 kl. 14:58 #227083Andersson
DeltagareNää va fan dom där går ju inte att renovera, knappt skruva isär 😉
Jag håller med bara att köpa nya öhlinare dom kostar väl bara 45K kroner men då kan man ju oxå renovera dom 😉
3 augusti, 2011 kl. 16:09 #227105swoop
DeltagareJag håller med bara att köpa nya öhlinare dom kostar väl bara 45K kroner men då kan man ju oxå renovera dom 😉
Slänger skiten och nej, 45k är inget jag tar ur bakfickan direkt.
3 augusti, 2011 kl. 16:11 #227097Eiiiiik
DeltagareSlänger skiten och nej, 45k är inget jag tar ur bakfickan direkt.
Det är lite ironi swoop 🙂
Det är inte så att det klonkar i själva dämparen (alltså inte i toppen).
Isf kan du testa att smörja dämparbenet och se om det hjälper.Du skjuter ju bara upp problemet lite dessvärre, men du kan ju göra så till du vill köpa nytt 🙂
3 augusti, 2011 kl. 17:38 #227080andreaswrx
DeltagareJag håller med bara att köpa nya öhlinare dom kostar väl bara 45K kroner men då kan man ju oxå renovera dom 😉
45k får du bara 1 st framdämpare för öhlins går väl loss på en 120k skulle jag tänka mig runtom till 08, åker du 01-07 får du betala 176k utan toplagringa:) mina proflex är billiga går bara på en 90k med toplagringa men så håller det ju med:)
3 augusti, 2011 kl. 17:51 #227081andreaswrx
DeltagareNää va fan dom där går ju inte att renovera, knappt skruva isär 😉
plocka isär går ju med alla och renovera med, fråga är bara till vilken kostnad……
3 augusti, 2011 kl. 18:58 #227084Andersson
Deltagare45k får du bara 1 st framdämpare för öhlins går väl loss på en 120k skulle jag tänka mig runtom till 08, åker du 01-07 får du betala 176k utan toplagringa:) mina proflex är billiga går bara på en 90k med toplagringa men så håller det ju med:)
90K bara är det Kina tillverkat då.
3 augusti, 2011 kl. 19:11 #227082andreaswrx
Deltagare90K bara är det Kina tillverkat då.
nä hollands tillverkat är det då:)
3 augusti, 2011 kl. 20:14 #227086NickeH
DeltagareInnan du gör nåt annat kolla att allting är åtdraget, minsta lilla kan göra att det klonkar. Kolla alla bultar som fjäderbenet sitter i karossen med, behöver ju inte vara fel på dina coilovers dom kanske bara inte siiter fast i bilen 🙂
Jag hade som på Eiiiiik bild missat dra bulten helt i botten när jag bytte fjädrar på ett av mina fjäderben, det lät väldigt illa som hela framvagnen var paj 🙂
17 augusti, 2011 kl. 16:43 #227098Baggish
DeltagareHur mkt vågar ja skruva på hårdhets prylen? måste ställa mina mjukare i bak, nu är de nästan som att åka epa haha. och åka epa stelt på motorvägen är ingen hitt.
Här har du en bild på bulten som glappade när min bil dämpade.
mvh Erik
17 augusti, 2011 kl. 19:14 #227085challe
DeltagareVadå ”vågar” ???
Det går väl bara att skruva tills det tar stopp eller?
Åt ena hållet har du det mjukaste och det andra det hårdaste, så är det på D2 benen iaf17 augusti, 2011 kl. 19:17 #227099Baggish
Deltagarede lär ju va lika på k-sport. får testa. tack.
Vadå ”vågar” ???
Det går väl bara att skruva tills det tar stopp eller?
Åt ena hållet har du det mjukaste och det andra det hårdaste, så är det på D2 benen iaf -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.