Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    akarlssoonn
    Deltagare

Tjena!
      Jag behöver lite råd att kpa nya coilovers för att jag vill köra lite lägre, jag har just nu ett par 18″ Rota fälgar.

Någon som vet ett par i nådig prisklass till gatan?

Christian S
      Deltagare
        Snilsson
        Deltagare

Begagnade cusco, tein osv är inte så bra som du vill få dem att verka. D2 har fått mycket bättre kritik, iaf om man kollar i UK.

Turbovin
          Deltagare

Med D2 svänger bilen ändå bättre än de flesta amatörer kan hantera.

Christian S
            Deltagare

Jag kommer köpa begagnade kvalitetsgrejer på ebay eller liknande när det är dax(dvs när jag har cashen). De där D2 e ju inte direkt småpengar, 9 papp, borde man kunna hitta bättre begagnade cusco eller tein för eller till och med öhlins, men det e klart att om det bara är för att stäänca och åka lägre kan man ju köpa vad för skit som helst då bilen ändå får kass väghållning om den är för låg.

om nu D2 är så kassa som du påstår hur kommer det sig då att det sitter D2 på den bilen i klubben som kört snabbast i superstage??? så lägg ner att försök få att ett par gamla beggade cusco eller liknande skulle vara så mycket bättre, men visst vill du lägga massa pengar på gamla grejer som inte alls är så bra som du tror så varsegod.

det är skillnad på att köpa D2 jämfört med något annat random märke på ebay för knappt hälften av vad D2 kostar 😉

Vince
              Keymaster

De snabbaste förarna i klubben (eller många av dem) kör D2or. Just try har klubbrekord på SS Emmaboda med D2or ,Ubbe som brukar nästan alltid bli snabbast på varenda träff kör D2or så så dåliga kan de inte vara för väghållning ;). Så resonerade jag iaf när jag köpte mina….fungerar det för dem så fungerar det för mig med :).

Turbovin
                Deltagare

Begagnade grejjer är ju dessutom enbart bortkastade pengar om man inte renoverar dem enligt mig, i varje fall om man nu ska betala dyra pengar för ett “kvalitetsmärke”. För övrigt har ju Imprezans chassi en del andra svagheter så det är bättre att lägga pengar på övriga saker från t.ex Whiteline också.

TypeR
                  Deltagare

Why do you need coil overs

johan_gt
                    Deltagare

D2 funkar nog bra på bana men våra vägar i Sverige ser knappast ut som på banor.
                      Jag hade BC på min GT och var inget roligt på halvbra vägar, kör man fort så sväljer bilen inte ojämnheterna.

Så man kanske behöver lägga en bra slant om man vill ha dämpare som funkar bra på dåliga vägar?

TypeR
                      Deltagare

Lol

peter.s
                        Deltagare

jag tycker att du ska ta en titt på HSD coilosar dom verkar vara prisvärda dom har en DT variant för 5500kr på badassparts med justerbara toplagringar o allt som d2 etc har dom har även en värre modell som heter HR för 8200kr till gtn, jag funderar själv på något av dessa alternativd—0.o—b

akarlssoonn
                          Deltagare

okej tack alla! ska ta mig en funderare nu! 😀

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.