Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Subaru-Calle
    Deltagare

Glad påsk på er alla! 🙂

Det är så att jag hade tänkt inhandla lite coilovers och ny krängningshämmare till bilen här snart.
      Problemet är att jag inte har nån direkt erfaranhet av de och ingen koll på vad/var man ska handla.

Så då ber jag er här om tips och råd på vad jag ska handla.

Bilen går till mestadels på gatan, men vill ändå kunna pressa på bra när man väl kör bana.

Så vad bör jag då köpa?
      Och hur mycket behöver man lägga ner för att få ett par bra coilovers?

Fick tips på någon av dom här av en bekant

http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop.asp?catsLevel=333

Åter igen Glad påsk! 😀

Håenström
      Deltagare

Har hks hipermax om du är intresserad. De är bra prylar.

Christian S
        Deltagare

här har du D2 coilovers http://www.streetperformance.se/chassi/d2-coilover-sport-modified/subaru/5285
          whiteline krängare kör dom allra flesta med.

Gyver
          Deltagare

Jag kommer att köra på D2 Track&Race med lite mjukare fjädrar än vad dem levereras med, kanske swiftfjädrar. Tror själv att det är ett mycket prisvärt alternativ om man inte vill spendera allt för mycket, och bra kundservice av streetperformance måste jag säga 🙂

Subaru-Calle
            Deltagare

Okej tack för dom tipsen!
              Hittade ett färdigt paket, där allt ingår.

http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_273&products_id=1578

Skulle detta kunna vara något? 🙂

Subaru-Calle
              Deltagare

Okej tack för dom tipsen!
                Hittade ett färdigt paket, där allt ingår.

http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_273&products_id=1578

Skulle detta kunna vara något? 🙂

TomK
                Deltagare

Det skulle det absolut.
                  Men ta det här istället så slipper du åka till England och få det monterat 😉

http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=228&products_id=1957

Gyver
                  Deltagare

Kom o tänka på en sak, kommer du sänka bilen en del med coilsen? Kan va värt isåfall att ta rollcentre i beaktning, så framförallt dem främre bärarmarna inte pekar för mycket uppåt när bilen står på plan mark.d—0.o—b

Subaru-Calle
                    Deltagare

Hade tänkt mig någon cm bara 🙂 får se hur de blir

TypeR
                      Deltagare

Chris at cdf (cdfracing.co.uk)has some great quality arbs and drop link sets hes just been making at very good prices might want to give him a call, coil overs are very personnal id try to drive a car with the ones you are thinking of buying to see how it feels Before you buy some.

if your only dropping a few cm then you wont need to worry about rollcentre issues d—0.o—b

Gyver
                        Deltagare

I would look elsewhere for droplinks though than cdf. Seems as their bushes for atlest the front causes premature strain on the geometry during cornering as the weight shifts and bodyroll starts to take it’s effect. All thanks to their bushes not being enough chamfered where they bolt up to the bottom arms.
                          Could ofcourse be easily fixed though by chamfering them on your own before instalation.

Turbovin
                          Deltagare

Har också lite halvdåliga erfarenheter av CDF, deras anti lift kit passade inte min bil utan att behöva fila upp hålen, droplinksen fram passade inte alls utan att få helt galen vinkel på min Type R som ju har alulänkarmar samt att remskivorna var för mycket färg eller anodisering på så man fick dra in dem med gängans kraft.

Gyver
                            Deltagare

Har också lite halvdåliga erfarenheter av CDF, deras anti lift kit passade inte min bil utan att behöva fila upp hålen, droplinksen fram passade inte alls utan att få helt galen vinkel på min Type R som ju har alulänkarmar samt att remskivorna var för mycket färg eller anodisering på så man fick dra in dem med gängans kraft.

Mitt billet remhjul till ac-pumpens remspännare hade fel innerdiameter på lagret också, så den passade inte. Quickshiftspaken har funkat klockrent dock.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

TypeR
                              Deltagare

Hopefully you guys contacted chris about these problems I’m sure that he would have sorted the issues straight away free of charge

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.