› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Cold air induction kit på WRX STI
- Detta ämne har 5 svar, 992 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2003 kl. 13:15 #2342
pannan
DeltagareHar blivit varnad att montera något sådant på STI:n iom att luftmängdmätaren tar stryk och i värsta fall går sönder.
Men det går att ordnas om man köper en uppgraderad för några tusenlappar, precis som man kan göra till den äldre GT:n.
När man läser hos företag som säljer dessa filter så ser man ju aldrig någon varningstext angående detta. Har också läst på reviews sidan angående olika trimprodukter och då har det bara varit positiva inlägg??
Någon här som haft problem på sin WRX/STI när de monterat sådana här kit?
Det kit jag har tittat på är Perrins stora cold air kit och där har de t o m skurit ut ett hål för maf sensorn. Men detta kanske inte spelar någon roll.
Alternativet vore ju att byta upp till map sensor men då pratar man ju om helt andra saker dvs separat sprut och det är lite andra pengar 🙂
Vill så gärna ha insugsljudet 🙂 som ett ”öppet” filter ger.
Mvh
Johan19 december, 2003 kl. 16:09 #51313Digits
DeltagareTank pa att stoppar du pa ett oppet filter i en WRX sa forsamrar du oftast bara prestandan… Panelfilter verkar vara det som galler pa de har bilarna, fast kanske inte orginalfiltret.
TSL har lite att saga om filter pa http://www.tsl-motorsport.co.uk/engine.html.
… och glom inte att mappa bilen nu da, i all modifieringsiver 🙂
19 december, 2003 kl. 16:50 #51312Imp
Deltagareapexi kon filter funkar skit bra. dock är min ommappad vet inte hur det blir på en orginal bil.
19 december, 2003 kl. 16:56 #51314pannan
Deltagare>
>Tank pa att stoppar du pa ett oppet filter i en WRX sa
>forsamrar du oftast bara prestandan… Panelfilter verkar vara
>det som galler pa de har bilarna, fast kanske inte
>orginalfiltret.
>
>TSL har lite att saga om filter pa
>http://www.tsl-motorsport.co.uk/engine.html.
>
>
>… och glom inte att mappa bilen nu da, i all
>modifieringsiver 🙂Nej då skall inte glömma att mappa om 🙂 Skall ta mig ett prat med JRM efter nyår för att se vad man kan göra.
Dock så verkar det så skumt när folk säger att deras bilar går sämre med cold air filter när det endå görs sådana här kit. Likaså folk som skriver att det ger en markant skillnad på deras bilar och att det fungerar klanderfritt???
Men det blir att satsa på avgassystemet först som tydligen var en riktig strypare. Och sedan se vad som blir nästa steg. Ev får man köpa uppgraderingen för maf sensorn så man slipper några otrevliga överaskningar senare. Nytt externt sprut är inte att tala om nu iallafall.
Mvh
J
>
>
>19 december, 2003 kl. 16:56 #51315pannan
Deltagare>apexi kon filter funkar skit bra. dock är min ommappad vet
>inte hur det blir på en orginal bil.Vad har du gjort mer på din bil? När du mappat om din menar du EcuTek då eller?
Mvh
J19 december, 2003 kl. 17:05 #51316pannan
DeltagareHär är iallafall kitet jag har tittat på:
http://www.subarureview.com/showreview.php?id=944
Likaså finns det några betyg med på den också. Verkar vara en bra produkt.
Mvh
J -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.