• Detta ämne har 8 svar, 1,287 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Ja jag har aldrig hört tallas om detta företag för, eller deras produkter, men ta mig fasen dom gör dö kolla grejer ju 😀 låter inte luras av namnet IKEYA ha ha 😀 men de är riktigt finna grejer.
      Vissa av er kommer säkert att tycka att jag är efter som inte har fattat att dom finns för ens nu, men de kan jag svära på nu, att en av deras SEQUEN SHIFTER kommer sitta i min nästa bil de lovar jag 🙂
      Ta nu i beakt att deras produkter, fästes på eran befintliga orginal låda, och får den att endera efter likna växlings mönstret på en sequentiel låda, alltså bakåt för att växla upp och framåt för ner.
      Sen har dom ju även en mojäng eller mojänger som möjlig gör padelshift på oem låda.
      Kolla gärna in filmerna på deras prukter, dom verkar ju onekligen funka jäkligt bra, och kostar inte farligt heller, cirka 12000 sek i usa före frakt och tull då så klart.
      http://www.ikeya-f.co.jp/en/index.html

Tobben
      Deltagare

För mig jag såg nått liknande i dahlems katalogen för ett antal år sen till nån golf pris minns jag inte men var ju inte direkt billigt 😀

andreaswrx
        Deltagare

har haft sådan här pryl i min evo dock ett annat märke och skit är vad det är, rensa synkringa och man kör ner lådan fort, så inget jag rekomendera, och det går betydligt saktare och växla mot orginal

.zip
          Deltagare

Har för mig att en liknande produkt (kommer inte ihåg namnet) va uppe för några år sedan. Summan av kardemumman va väl att det inte växlar direkt “rent”, och precis som andreaswrx skriver så kan synkringarna bli sallad efter ett tag användande.
            Men visst kan teknologin ha utvecklats lite 🙂

Fricke.w
            Deltagare

Okej låter ju inge kul om den halv växlar då och sabbar lådan, men man kan ju hoppas då som sagt att utveklingen gåt framåt 🙂
              Verkar ju onekligen vara riktigt snabb och tajt om man tittar på filmen där dom kör drift med nissan S15, så antar att de går att tuna in den för kortare och snabbare slag.
              Har även märkt att de dycker upp på vissa Bestmotoring filmer, även då sitter de på nissan s15, så kannske funkar bäst på dom bilarna?
              Ä jag testar nog i alla fall att skaffa en sån där till nästa bil, så får jag vell skriva en recension om den sen, bra eller anus rättare sagt 😀

andreaswrx
              Deltagare

fungera ju om man har dogbox….

TomK
                Deltagare

Nackdelen på en vanlig låda är att man måste ju koppla endå.
                  Så det går nog precis lika snabbt att dra i spaken som vanligt.

Så kan man lägga 12 000.- på trim ist! 😀

andreaswrx
                  Deltagare

Nackdelen på en vanlig låda är att man måste ju koppla endå.
                    Så det går nog precis lika snabbt att dra i spaken som vanligt.

Så kan man lägga 12 000.- på trim ist! 😀

nej nej bara dra till i spaken så får man i växeln:) eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=kdOAUF8yqvs

Fricke.w
                    Deltagare

nej nej bara dra till i spaken så får man i växeln:) eller inte

http://www.youtube.com/watch?v=kdOAUF8yqvs

Haha 😀

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.