Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    epoxxy
    Deltagare

Vissa säger byt, vissa säger att det inte behövs 😛

Jag vet att jag vill byta åtminstone en iaf. Då skallen blev skadad vid urskruvning.

FeA
      Deltagare

Strax över en femhundring, inte så mycket att snåla på tycker jag själv – men folk får göra som dom vill.
        http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=4712&cat=96&sub=97&sec=143&var=33&dc=y&gen=&searchKey=

Är det Kent du pratat med?

epoxxy
        Deltagare

Strax över en femhundring, inte så mycket att snåla på tycker jag själv – men folk får göra som dom vill.
          http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=4712&cat=96&sub=97&sec=143&var=33&dc=y&gen=&searchKey=

Är det Kent du pratat med?

Japp.

Orkar inte vänta på import nu längre 😉

hedberg____
          Deltagare

jag har har återandvänt samma bultar två gånger och det funkar bra… och anledningen till att jag fick ta isär det igen va att topp packninen var fel skuren så en olje kanal var otätad… men gick aldeles utmärkt att återandvända bultarna men ska du byta en så tror ja du ska byta alla..

epoxxy
            Deltagare

Men sträcker bultarna på sig igen när man återanvänder dom?

En sträckbult ska man ju vinkeldra. Medans en icke sträckbult ska inte vinkeldras.

Fricke.w
              Deltagare

Ja på en sugis, med ike astronomiska effekter, så är de vell tveksamt om de inte skulle kunna gå att återanvända kannske, nu vet jag inte om de är samma bullt på den motorn som ej20 och ej25 med turbo, men turbo motorn har samma typ av bullt ända från GT fram till 2009 i alla fall.
                så vill du ha de biligt så sitter säkerligen ganska många på detta forum med begagnade toplocks bullt över i garaget, vet då i alla fall att jag har i princip alla över utom 2 som gick åt fanders när jag skruvade av topparna, och vågar du åter använda så kan du ju få dom till frakt pris eller om du hämtar dom 🙂

epoxxy
                Deltagare

Orkar inte chansa. Det blev nya tillsammans med kamrem, spännare och rullar från mekonomen för kombination av pris och tidsbrist.

Fricke.w
                  Deltagare

Rätt val 🙂 inte roligt att riva ur en gång till och till råga på allt åka på nya topp packningar + dom nya bulltarna, bara för att man schangsat 😀

epoxxy
                    Deltagare

Nu ska vi se om någon förbarmar sig att plana topparna bara

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.