SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning D2 coilovers, betäckning, topplagring.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Norbius
    Deltagare

Först och främst vet jag att det finns maaaassa trådar om just D2, men hittade ingen info på just det jag undrar 😉

Har tänkt att beställa hem D2 coilovers, men är för det första osäker på vilken modell jag ska ha, och vilken topplagring man ska välja.
      Bilen är en WRX-07, alltså inte STI-modellen.
      Kollade chassinumret och det är JF1GDxxxxxxxxxxxx
      Är det alltså dessa benen jag ska ha?
      http://www.streetperformance.se/impreza-gd-gg-arsmodell-00-07-/58154-0
      Finns ju med betäckning GDBF med, men det står att dom är till STI. Är ju samma bultutdelning på STI som på min WRX, 5×114,3 så jag blev osäker. Vill inte gärna dra hem fel ben 😀

Sen till min andra fråga, om man ska välja topplagring som går att justera, eller den som är ojusterbar.
      Bilen kommer användas som brukis, men ev. ut på nån bana.
      Är det mycket meck om man väljer den justerbara?

Hoppas nån kan dämpa min förvirring! 😀

Norbius
      Deltagare

Någon måste väl ändå veta? 🙂

Cmon
        Deltagare

Först och främst vet jag att det finns maaaassa trådar om just D2, men hittade ingen info på just det jag undrar 😉

Har tänkt att beställa hem D2 coilovers, men är för det första osäker på vilken modell jag ska ha, och vilken topplagring man ska välja.
          Bilen är en WRX-07, alltså inte STI-modellen.
          Kollade chassinumret och det är JF1GDxxxxxxxxxxxx
          Är det alltså dessa benen jag ska ha?
          http://www.streetperformance.se/impreza-gd-gg-arsmodell-00-07-/58154-0
          Finns ju med betäckning GDBF med, men det står att dom är till STI. Är ju samma bultutdelning på STI som på min WRX, 5×114,3 så jag blev osäker. Vill inte gärna dra hem fel ben 😀

Sen till min andra fråga, om man ska välja topplagring som går att justera, eller den som är ojusterbar.
          Bilen kommer användas som brukis, men ev. ut på nån bana.
          Är det mycket meck om man väljer den justerbara?

Hoppas nån kan dämpa min förvirring! 😀

Tips att få rätt till din bil är ju att mejla/ringa till streetperformance. Beställde mina därifrån i höstas, jätte trevliga och bra att ha och göra med!

Om du ska använda som brukis och bankörning så är inställningar för camber egentligen inget nödvändigt att ställa in enligt mig. Men jag köpte med det alternativet ifall man skulle vilja testa. Kostar ju inget extra, samt att det är väldigt lätt att ställa in vinklarna. Enbart en insektsnyckel.
          Hårdheten är tycker jag ett måste om du ska blanda brukis och bana. Detta är också väldigt lätt att ställa in, man får med en lång insektsnyckel.

Ang montering av coilovers så var det superlätt på min. Dock vet jag inte om det skiljer något mellan våra. Har en -01.
          Men på min var det ialla fall två 19mm bultar vid fästet till drivningen. Sedan 3 st 12mm i fjäderbenstornet.

Hoppas du är nöjd med svaren på dina frågor! 🙂

Norbius
          Deltagare

Monteringen ska nog inte vara några problem, somsagt är inte många bultar, undrar främst vilka man ska beställa, men får väl ta å ringa streetperformance ist.
            Blir nog att beställa med justerbar toppmontering trots allt, om man vill labba med vinklar nångång.
            Tack för svaret 🙂

goffemannen
            Deltagare

Klart du ska ja justerbara topplagringar. Det är ju inget att fundera på. Du kommer bara ångra dig sen att du inte köpte det.

/ David J – Superior Media

Norbius
              Deltagare

Jo, antagligen blir det så annars 😀
                Behöver fortfarande veta om det är rätt coils jag funderade på :p

Norbius
                Deltagare

Ringde upp Streetperformance men han visste ju knappt heller, skulle återkomma sa han, haha.
                  Någon borde väl veta tycker jag, vill inte gärna få hem fel.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.