- Detta ämne har 27 svar, 2,861 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av GoRzA.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2014 kl. 07:30 #32772GoRzADeltagare
Jag är på gång att köpa nya coilovers. Jag undrar vad ni med lite mer erfarenhet skulle rekommendera? Jag har en wrx från 1995, kommer i princip bara köra på vägen (eventuellt nån trackday för att testa) och det är enda bilen så den körs i daglig körning.
Mina funderingar står mellan D2 sport och BC br.
För tillfället sitter det D2 track coilovers på bilen men dels så är de något för hårda och de bara studsar en massa när man kör lugnt och sansat.
21 augusti, 2014 kl. 07:38 #271884TomKDeltagareVad sitter det för fjäderkonstanter på benen du har nu?
21 augusti, 2014 kl. 07:39 #271897GoRzADeltagareVad är en fjäderkonstant?
21 augusti, 2014 kl. 07:45 #271898GoRzADeltagareKollade upp det och jag har faktiskt ingen aning….. Jag köpte bilden med dem på för drygt två månader sedan. De läcker olja från alla packningar och en av dem går inte att ändra hårdheten på och en annan är topplagringen kass på så de ska bytas ut eller renoveras i vilket fall som.
Då jag inte känner mig hemma på att renovera en så tycker jag det känns bättre att köpa nya….. Om någon sen vill ha dem kan de säljas billigt 😛21 augusti, 2014 kl. 07:48 #271880Christian SDeltagarehur hårda fjädrarna är. om du inte vet så står det siffror på fjädrarna, skriv upp dom och sen ringer du till Street Performance (det är dom som är återförsäljare för D2 här i Sverige).
om den är för hård så kanske du har för hårda fjädrar eller du kanske har skruvat upp dämpningen?21 augusti, 2014 kl. 07:56 #271899GoRzADeltagareSom jag skrev tidigare, jag vill byta ut alltihopa då dämparen läcker och en topplagring är kass. Allt gummi är också sönder så det skulle också behöva bytas……. Jag har kollat upp lite priser och jag landar ganska nära helt nya bara i reservdels kostnader så det är helt nya coilovers som gäller.
21 augusti, 2014 kl. 09:00 #271885TomKDeltagareSom jag skrev tidigare, jag vill byta ut alltihopa då dämparen läcker och en topplagring är kass. Allt gummi är också sönder så det skulle också behöva bytas……. Jag har kollat upp lite priser och jag landar ganska nära helt nya bara i reservdels kostnader så det är helt nya coilovers som gäller.
Är dom så slut så är det bara att köpa nya! 🙂
BC eller D2 spelar nog inte så stor roll.
Har haft båda och kanske så tycker jag att BC benen är lite rejälare?21 augusti, 2014 kl. 09:05 #271886IggeDeltagareJag har läst flertalet som tycker BC’s billigare ben är lite bättre än D2’s billigare variant.
Hur det är mellan de dyrare versionerna vet jag inte
21 augusti, 2014 kl. 09:08 #271900GoRzADeltagareDet lutar alltså åt bc hållet…. Tack så mycket för snabba svar 😀 Jag har inte letat så mycket men såg att jspec.se har dem. Någon av er som har handlat av dem?
22 augusti, 2014 kl. 18:42 #271894clasenDeltagareJag kör bc br på min hawkeye och tycker dom är skitbra. Bilen är inte alls stötig och går riktigt fint på landsväg och då kör jag dom på ca medelhårt. Ligger som ett klistermärke i kurvorna också, inget kräng.
Jag har inte testat d2 så kan inte ge någon jämförande kommentar men jag kan iaf säga att du blir nog inte missnöjd på bc 😉
22 augusti, 2014 kl. 18:45 #271901GoRzADeltagareTack så mycket clasen. Det låter ju perfekt för som min är nu så är det väldigt störigt så länge man inte pressar på som bara den 😉
22 augusti, 2014 kl. 20:25 #271879MuminDeltagareJag kör d2 ben. Men skulle byta mot bc vilken dag som helst.. d2 stötiga som Fan.
22 augusti, 2014 kl. 20:44 #271881Christian SDeltagareJag kör bc br på min hawkeye och tycker dom är skitbra. Bilen är inte alls stötig och går riktigt fint på landsväg och då kör jag dom på ca medelhårt. Ligger som ett klistermärke i kurvorna också, inget kräng.
Jag har inte testat d2 så kan inte ge någon jämförande kommentar men jag kan iaf säga att du blir nog inte missnöjd på bc 😉
låter som att du har ganska mjuka fjädrar om du kan skruva upp dämpningen såpass utan att den blir stötig.
Jag kör d2 ben. Men skulle byta mot bc vilken dag som helst.. d2 stötiga som Fan.
vilka ben kör du med samt vad har du för fjädertal på fjädrarna? låter som att du har alldeles för hårda.
när jag köpte mina D2 Track Racing coilovers så satt det 16kg frädrar på både fram och bak (progrisiva bak) och va stötig som fan och hade välldigt liten fjädringsväg pga dom hårda fjädrarna, efter att jag byte till 12kg fram och 10kg bak så blev den nästan bekväm och mycket mer följdsam då fjädringsvägen blev längre.
23 augusti, 2014 kl. 06:04 #271895clasenDeltagareSkulle tippa på att det är standard, den fjäder man får om man bara beställer utan specifik fjäder.
Alltså, bilen är ju hård, de är den. Den är ju inte som en svampig volvo. Men den tar små ojämnheter förvånansvärt bra och är förhållandevis bekväm.
Ja har en asfalterad skogsväg mellan mig och stan ca 1mil, som är lite smått ojämn men de fungerar finfint
23 augusti, 2014 kl. 08:32 #271887IggeDeltagareClasen : får man tigga en åktur någon gång? Skulle vara kul att känna hur det känns med coils 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.