- Detta ämne har 31 svar, 3,166 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av StreetPe.
-
FörfattareInlägg
-
20 juli, 2006 kl. 10:28 #186148specializedDeltagare
Väntan 🙁 sett till något paket än Tommy ? 🙂
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————20 juli, 2006 kl. 10:58 #186123BlockenDeltagareStreetPerformance säljer även kanongoa 3-lagers OMP-overaller till DUNDERPRIS! Peter eller någon annan kan väl fylla på med mer info.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album475/DSC_4104_copy.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album475/DSC_4105_copy_001.jpg/Blocken
…………………..
Thai-Perr20 juli, 2006 kl. 11:23 #186149specializedDeltagareSiiiicken gooo overall…röööööeeer o fiiiiner 😛
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————22 juli, 2006 kl. 22:17 #186133FeADeltagareVäntan 🙁 sett till något paket än Tommy ? :)Mvh.Mattias —————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
Nope, det har inte kommit nåt än. Får hoppas att det kommer på Mån eller Tis.
Hur mycket pyntade du för overallen Block? PM:a om du inte vill skriva här 🙂25 juli, 2006 kl. 11:50 #186150specializedDeltagareDe får dem till Gbg på torsdag. Jag tar det säkra före det osäkra och åker ned och hämtar dem själv. Litar inte på postgången 🙂
Blir nog tight för dig Fea att få dem innan 29:de 🙁
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————26 juli, 2006 kl. 09:40 #186134FeADeltagareDe får dem till Gbg på torsdag. Jag tar det säkra före det osäkra och åker ned och hämtar dem själv. Litar inte på postgången :)Blir nog tight för dig Fea att få dem innan 29:de :(Mvh.Mattias —————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
Heeelskotta! 😀
Äh, då har man nåt å se fram emot tills man kommer hem då iaf.29 juli, 2006 kl. 08:36 #186151specializedDeltagareMonterade dem igår. Tog ca 6 H inkl. 3 ändringar av höjden både bak och fram. Var ju inte ställbara toppmonteringar på bakbenen,däremot så var det översta hålet i infästningen till spindeln ovalt. Så bäst blir det med med riktiga excentriska camberbultar även bak.Fick på dem och provade med de hårdhets inställningarna som var inställda. 1,5 varv från hårdast. Jösses 😮 sicken väghållning…waaally :7
Ska nog justera ned hårdheten och testa lite idag, vart i stötigaste laget 🙂
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————29 juli, 2006 kl. 08:44 #186128MatsDeltagareVi vill se. Bilder bilder bilder.
Hur verkade kvalititen när du skruvade dit dem? Passform osv?Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg29 juli, 2006 kl. 14:37 #186152specializedDeltagareVi vill se. Bilder bilder bilder.Hur verkade kvalititen när du skruvade dit dem? Passform osv?Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Blev tyvärr inga bilder, skulle jag försökt plåta BRA kort hade det säkert tagit 7 timmar istället för 6 😉
Kvaliteten var bra, kändes ganska gedigna i handen med.Däremot så var instruktionshäftet under all kritik, bara massa förmaningar a´la USA samt ingenting 😮 om hur eller att det ens går att justera hårdheten.Hoppas de har satsat krutet på själva coiloverserna istället 😀
Har varit ute oxch åkt lite precis, justerade ned hårdheten ca 1 varv bak och 1,5 varv fram. Blev lite mer neutral och mindre stötig nu 🙂
Mats, det är bara att slå till 😉
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————4 augusti, 2006 kl. 12:22 #186153specializedDeltagareSammanfattar lite kort här:
Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.
Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.
Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.
En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.
Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.
Slut för denna gång 🙂
Mvh.Mattias – Självutnämnd testare :+
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————4 augusti, 2006 kl. 18:47 #186124BlockenDeltagareSammanfattar lite kort här:Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.Slut för denna gång :)Mvh.Mattias – Självutnämnd testare
Kanonbra att du skriver vad du tycker och tänker! Tip-top!
/AB
20 augusti, 2006 kl. 10:13 #186127YonazDeltagareMera feedback? – Vad säger ni andra som handlat?
/J – nyfiken
20 augusti, 2006 kl. 10:27 #186137gotte51DeltagareSammanfattar lite kort här:Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.Slut för denna gång :)Mvh.Mattias – Självutnämnd testare :+—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
uj uj uj nu blev man sugen på att spendera pengar 🙂
23 augusti, 2006 kl. 18:03 #186135FeADeltagareMera feedback? – Vad säger ni andra som handlat?/J – nyfiken
Jag säger att det är bara å handla! 😉
Körde konbana i Grängesberg i lördags, första riktiga testrepan med dom.
Kapade tiden med strax över en sekund med D2’orna jämfört med orginal + HR.
Körde då med dämparna i hårdaste läget fram, och medium bak. Skulle vilja ha lite hårdare i bak, men orkade inte skruva ur baksätet… :+Det är klart att det blir stötigare än orginal, men jag trodde faktiskt att det skulle vara värre.
Sen att tjejjen gnäller (och lär numera åka i sport-bh 😀 ), det är en annan femma – huvudsaken är att JAG är nöjd 😉Monterade även Whiteline-krängarna idag, och dom ska testas på lördag (26/8) på konbana.
23 augusti, 2006 kl. 21:29 #186136PetterSolbergDeltagarekul att dom verkar bra.. ringde och kollade efter mina idag men då hade båten dom skickats med börjat brinna så den fick vända tillbaks, men skulle ha påbörjat resa igår igen.. 🙁
Patrik
Blå WRX-01 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.