Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186148
    specialized
    Deltagare

      Väntan 🙁 sett till något paket än Tommy ? 🙂

      Mvh.Mattias
      —————————————
      Efternamnen på mina flickvänner är
      —————————————
      Jpg ,wmv och mpg 😉
      —————————————

      #186123
      Blocken
      Deltagare

        StreetPerformance säljer även kanongoa 3-lagers OMP-overaller till DUNDERPRIS! Peter eller någon annan kan väl fylla på med mer info.

        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album475/DSC_4104_copy.jpg
        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album475/DSC_4105_copy_001.jpg

        /Blocken

        …………………..
        Thai-Perr

        #186149
        specialized
        Deltagare

          Siiiicken gooo overall…röööööeeer o fiiiiner 😛

          Mvh.Mattias
          —————————————
          Efternamnen på mina flickvänner är
          —————————————
          Jpg ,wmv och mpg 😉
          —————————————

          #186133
          FeA
          Deltagare

            Väntan 🙁 sett till något paket än Tommy ? :)Mvh.Mattias —————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

            Nope, det har inte kommit nåt än. Får hoppas att det kommer på Mån eller Tis.
            Hur mycket pyntade du för overallen Block? PM:a om du inte vill skriva här 🙂

            #186150
            specialized
            Deltagare

              De får dem till Gbg på torsdag. Jag tar det säkra före det osäkra och åker ned och hämtar dem själv. Litar inte på postgången 🙂

              Blir nog tight för dig Fea att få dem innan 29:de 🙁

              Mvh.Mattias
              —————————————
              Efternamnen på mina flickvänner är
              —————————————
              Jpg ,wmv och mpg 😉
              —————————————

              #186134
              FeA
              Deltagare

                De får dem till Gbg på torsdag. Jag tar det säkra före det osäkra och åker ned och hämtar dem själv. Litar inte på postgången :)Blir nog tight för dig Fea att få dem innan 29:de :(Mvh.Mattias —————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

                Heeelskotta! 😀
                Äh, då har man nåt å se fram emot tills man kommer hem då iaf.

                #186151
                specialized
                Deltagare

                  Monterade dem igår. Tog ca 6 H inkl. 3 ändringar av höjden både bak och fram. Var ju inte ställbara toppmonteringar på bakbenen,däremot så var det översta hålet i infästningen till spindeln ovalt. Så bäst blir det med med riktiga excentriska camberbultar även bak.Fick på dem och provade med de hårdhets inställningarna som var inställda. 1,5 varv från hårdast. Jösses 😮 sicken väghållning…waaally :7

                  Ska nog justera ned hårdheten och testa lite idag, vart i stötigaste laget 🙂

                  Mvh.Mattias
                  —————————————
                  Efternamnen på mina flickvänner är
                  —————————————
                  Jpg ,wmv och mpg 😉
                  —————————————

                  #186128
                  Mats
                  Deltagare

                    Vi vill se. Bilder bilder bilder.
                    Hur verkade kvalititen när du skruvade dit dem? Passform osv?

                    Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

                    #186152
                    specialized
                    Deltagare

                      Vi vill se. Bilder bilder bilder.Hur verkade kvalititen när du skruvade dit dem? Passform osv?Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

                      Blev tyvärr inga bilder, skulle jag försökt plåta BRA kort hade det säkert tagit 7 timmar istället för 6 😉

                      Kvaliteten var bra, kändes ganska gedigna i handen med.Däremot så var instruktionshäftet under all kritik, bara massa förmaningar a´la USA samt ingenting 😮 om hur eller att det ens går att justera hårdheten.Hoppas de har satsat krutet på själva coiloverserna istället 😀

                      Har varit ute oxch åkt lite precis, justerade ned hårdheten ca 1 varv bak och 1,5 varv fram. Blev lite mer neutral och mindre stötig nu 🙂

                      Mats, det är bara att slå till 😉

                      Mvh.Mattias
                      —————————————
                      Efternamnen på mina flickvänner är
                      —————————————
                      Jpg ,wmv och mpg 😉
                      —————————————

                      #186153
                      specialized
                      Deltagare

                        Sammanfattar lite kort här:

                        Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.

                        Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.
                        Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.

                        Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.

                        En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.

                        Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.

                        Slut för denna gång 🙂

                        Mvh.Mattias – Självutnämnd testare :+

                        —————————————
                        Efternamnen på mina flickvänner är
                        —————————————
                        Jpg ,wmv och mpg 😉
                        —————————————

                        #186124
                        Blocken
                        Deltagare

                          Sammanfattar lite kort här:Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.Slut för denna gång :)Mvh.Mattias – Självutnämnd testare

                          Kanonbra att du skriver vad du tycker och tänker! Tip-top!

                          /AB

                          #186127
                          Yonaz
                          Deltagare

                            Mera feedback? – Vad säger ni andra som handlat?

                            /J – nyfiken

                            #186137
                            gotte51
                            Deltagare

                              Sammanfattar lite kort här:Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn :+ Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så 🙂 Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen.Övrig kringutrustning : 22 mm ställbara krängare bak & fram. Inställda på hårdaste. Solida länkar. 205/40/17 på 7″ fälg.Slut för denna gång :)Mvh.Mattias – Självutnämnd testare :+—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

                              uj uj uj nu blev man sugen på att spendera pengar 🙂

                              #186135
                              FeA
                              Deltagare

                                Mera feedback? – Vad säger ni andra som handlat?/J – nyfiken

                                Jag säger att det är bara å handla! 😉

                                Körde konbana i Grängesberg i lördags, första riktiga testrepan med dom.
                                Kapade tiden med strax över en sekund med D2’orna jämfört med orginal + HR.
                                Körde då med dämparna i hårdaste läget fram, och medium bak. Skulle vilja ha lite hårdare i bak, men orkade inte skruva ur baksätet… :+

                                Det är klart att det blir stötigare än orginal, men jag trodde faktiskt att det skulle vara värre.
                                Sen att tjejjen gnäller (och lär numera åka i sport-bh 😀 ), det är en annan femma – huvudsaken är att JAG är nöjd 😉

                                Monterade även Whiteline-krängarna idag, och dom ska testas på lördag (26/8) på konbana.

                                #186136
                                PetterSolberg
                                Deltagare

                                  kul att dom verkar bra.. ringde och kollade efter mina idag men då hade båten dom skickats med börjat brinna så den fick vända tillbaks, men skulle ha påbörjat resa igår igen.. 🙁

                                  Patrik
                                  Blå WRX-01

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.