SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning D2 rally coilovers

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    izual
    Deltagare

Låter som jag skippar det här med coilovers faktiskt, låter inte som någon hit alls att åka med dom året runt.

Synd bara att mina ~8000:- är ”låsta” att shoppa någonting på streetperformance =/

De verkar ju inte ha någonting annat som jag är intresserad av..

Niklas
      Deltagare

STD verkar ju funka året runt. Fast de säljs kanske inte av SP.

izual
        Deltagare

STD verkar ju funka året runt. Fast de säljs kanske inte av SP.

Ja det är väll STD som är enda alternativet som passar mig men de säljer inte SP.

Köpte ju coilovers till min 200sx först men den ska jag inte ha kvar så jag skickade tillbaka dem inom ångerrätten, problemet är bara att jag inte få pengarna tillbaka utan får ”tillgodo” hos SP på någonting annat.

andreaswrx
          Deltagare

Ja det är väll STD som är enda alternativet som passar mig men de säljer inte SP.

Köpte ju coilovers till min 200sx först men den ska jag inte ha kvar så jag skickade tillbaka dem inom ångerrätten, problemet är bara att jag inte få pengarna tillbaka utan får ”tillgodo” hos SP på någonting annat.

Om du nu ska köpa std eller något annat märke och det gäller alla dämpare!

Då ska man kolla följande vilket glömsbort bland 99 procent av dom som köper dämpare så ska man kolla följande kostnade och service!

1. Hur långt är det mellan service/renovering
            2. Vad kostar renovering och vilka gör att
            3. Finns det reservdelar hemma i Sverige om inte vad är vänte tiden?
            4. Vad kostar packningarna i dämparna som bytts vid 99 procent av alla renoveringa
            5. Hur lång tid efter att en ny variant av dämparen finns det reservdelar att tillgå, så man inte bli stående med dämpare som det inte finns delar till

minid
            Deltagare

Jag körde med Tein Superstreet på min STi 06.. Hade de på året runt och de ärjade inte eller tog skada av den skånska saltningen.. 🙂

Visst de gick loss på 11k med frakt när jag köpte de men helt klart värt pengarna..

andreaswrx
              Deltagare

skillnaden på tävlingsgrejer och kalle anka grejer

andreaswrx
                Deltagare

Men förfan Proflex-benen kostar ju typ 73000kr mer också…

Med tanke på hur många som är nöjda med dom så kan inte kalle anka ben för 7000kr vara helt fel…? 😉 Säger inte att D2 är jättebra grejer men du håller på och jämför rena rama VM grejer som ingen normal människa har råd med eller ”nytta” av, med grejer som ligger i en _HELT_ annan prisklass, varför inte jämföra din WRX STI med en Impreza WRC S14 också? Då kan vi snacka kalle-anka bil! 🙂

doma gav jag 16000 och då är dom bara dubbelt så dyra som D2 och ska man lägga 8k på d2 så kan man lika gäna lägga 8 till och få riktiga grejer direkt! såg ju hur länge lilebrosan d2 höll så kvalitet vet man ju om:)

ja min sti har lika många dörra som en wrc mot vad gt inte har om man jämför det:)

och ni som gnäller om inte alla kan köpa sådana här grejer så låg det ute ett set proflex för 15k för någon vecka sedan på nätet till Sti 03-07

det avr ju d2 rallyben som efterfrågades i denna tråden:)

izual
                  Deltagare

Kan iaf meddela att det blir ingen impreza än på ett tag, dock blir det blir en Legacy som brukis istället =)

Ska spara till en type-r istället för en gt.
                    Redan haft 2 gt’s men alltid velat haft en 2dörrars istället.

lillBoije
                    Deltagare

Får man slänga in en fråga, jag är ej insatt i något av de dära, men jag gillar att köra grusvägar :)!
                      Finns de några dämpare som är hårdare och ger bättre väghållning än orginal men bibehåller sin orginal höjd på bilen?

Mvh/ Johan

arellano
                      Deltagare

Hks

andreaswrx
                        Deltagare

Hks

ja om man vill köpa engångsdämpare då servicen är lika med noll på dessa! går att läsa i BC tråden

arellano
                          Deltagare

AST ok ?

andreaswrx
                            Deltagare

AST ok ?

det är bra greje men finns bättre! enda med ast är vilka som renovera och vad reservdelar kosta! det verkar det bara vara! proflex, sellholm och öhlins som har koll på här i sverige

ronnyh
                              Deltagare

JRM är mig veterligen distributör för HKS i Sverige. Det borde väl innebära att dom även åtagit sig att hålla med reservdelar och service?

andreaswrx
                                Deltagare

JRM är mig veterligen distributör för HKS i Sverige. Det borde väl innebära att dom även åtagit sig att hålla med reservdelar och service?

ja det är dom och service på sålda grejer verka inte vara så bra nu verkar det vara hks som inte ens tillverka reservdelar till vissa vertioner

http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=25402&highlight=hipermax

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.