› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Då har en ferrari 355 fått smaka på Sti Power!
- Detta ämne har 36 svar, 3,956 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2005 kl. 08:43 #98672
Rekoba
Deltagare#### happens
5 juli, 2005 kl. 09:36 #98670Pasi_k
DeltagareSåå länge man vet att man inte är uppe i närheten av vad gränsen går såå är det ju ingen fara..
Sen får man juh välja en tidpunkt dåå inte alla andra är ute på vägarna med.. ?
Sen var det bara för att jag var intresserad av att käönna på hur bra man hängrde på accet efter en motorcyckel..
Det är ju inte hög fart som är det roliga.. utan accet 😀Och joo jag vet man inte ska köra och racea på allmän väg..
sorry om jag trampade på nå´ns ömma tår..5 juli, 2005 kl. 12:01 #98654Plogen
DeltagareDen här diskussionen har varit uppe förut. Jag tycker det är intressant att alla imprezor går så bra i höga farter. Spceiellt med tanke på att jag mosade, både vår ganska preppade gt (läs: FMIC, grenrör, link, vf23 etc.) och vår impreza wrx sti 04 2,5 med 300 orginal kusar. Det med 320 orginalhästar från -91.
Appropå däng på bana. Jag åker fortare med impreza än med Porsche turbo (en mittmotor 355:a är lika den). Det beror främast på 2 saker; Jag klarar inte av att hantera bilen på gränsen – imprezan är en barnlek jämförelsevis (ganska roligt att går från en av de snabbare i Imprezaklubben till en av de långsamare i Porscheklubben). Det andra skälet är att en smälld impreza inte sjunker alls lika mycket som en smälld Porsche eller Ferrari. Så tänker nog fler än jag. Det är två olika typer av bilar som ska köras/behandlas på olika sätt.
Edit:
Det enda imprezan vinner på är att den är kusligt enkel att göra mycket snabba starter med.
18 juli, 2005 kl. 18:22 #98657rallymarkus
DeltagareJag har då gett div bilar pisk bla en audi rs4 i helgen tillsammans med en del hårda bilar..
Men jag har även blivigt frånåkt av en renault clio sport med vanliga gatdäck, jobbigt värre men i helgen fick han pisk iaf 🙂
Har vart o kört rs bana med lazzat i helgen o en gång för ca en månad sen, men det är nästan lite väl tajt bana för imprezan,
Det är ju en klar fördel att ha en liten smidig bil när de blir så tajt o så pass låg fart de räcker med andra växeln varvet runt (1:an i vändningen)
men de e ju klart kul o gasa mot lite div andra bilar..
22 december, 2006 kl. 17:03 #98674Bodyshot
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
22 december, 2006 kl. 17:17 #98650simo
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
*HOST*
http://rejsa.nu/superstage/index.asp?Bil=rs4&Gullabo=&Sort_order=SS
http://rejsa.nu/superstage/index.asp?Bil=impreza&Gullabo=&Sort_order=SS/U
22 december, 2006 kl. 19:18 #98677Twinturbo
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
Ser ju inte ut att vara några problem. Jag är villig att göra ett försök 😛
Vart bor du?24 december, 2006 kl. 20:01 #98663STI_driver
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
Nu jämför du ju med gamla RS4:an. Han har ju en 06:a. dvs nya modellen som är bra mycket kvickare på bana jämfört med den gamla blysläden.
25 december, 2006 kl. 08:17 #98651simo
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
Nu jämför du ju med gamla RS4:an. Han har ju en 06:a. dvs nya modellen som är bra mycket kvickare på bana jämfört med den gamla blysläden.
Blysläde…va jag kan se så är dom både lättare o har mer effekt, iaf de som åkt SS, dessutom så var det slicks på den snabbaste.
En 06:a med 420 hk o 1810 kg blir 4,3 kg/hk vilket är några hekto mindre än vad jag släpar med, men självklart antar man den utmaningen 🙂
/U
25 december, 2006 kl. 09:58 #98664STI_driver
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
Nu jämför du ju med gamla RS4:an. Han har ju en 06:a. dvs nya modellen som är bra mycket kvickare på bana jämfört med den gamla blysläden.
Blysläde…va jag kan se så är dom både lättare o har mer effekt, iaf de som åkt SS, dessutom så var det slicks på den snabbaste.En 06:a med 420 hk o 1810 kg blir 4,3 kg/hk vilket är några hekto mindre än vad jag släpar med, men självklart antar man den utmaningen :)/U
Om du vet nåt om Audi och RS4 så vet du att nya är BETYDLIGT mycket snabbare på bana jämfört med gamla. Den gamla har noll känsla i styrningen och understyr som en snöplog m.m m.m. Säger inte att du inte klarar att köra ifrån honom, det är bara helt fel att jämföra med gamla RS4 då nya är en helt annan bil.
25 december, 2006 kl. 16:46 #98678Twinturbo
DeltagareVi vill testa i vilket fall;-) 😛
25 december, 2006 kl. 16:51 #98673specialized
DeltagareJag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen….
En Ecutekad STI-07 med 380 hk/600 NM borde ju åka ifrån den. Och det inte enbart när det svänger 😉
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————25 december, 2006 kl. 16:58 #98646SecretAgentMan
DeltagareTja, vad gäller rattlås så har jag har åkt ifrån en rätt friskt vässad äldre RS4:a (acetrimmat, ~500 pållar) från stillastående till en bra bit över vad man får köra i Sverige (vi höll ganska precis jämna steg efter 160).
Det var med hempultrimmet, nu är den en smula rappare, speciellt hur den kliver iväg i starten med riktiga diffar runt om – slår man sedan på responsen.. }(
/J – vet att KN spöar RS4’orna i konbanan, oavsett vad det är för något. 😀 :+
SGM raCCing – det är fin skit KN! :7
1 januari, 2007 kl. 12:07 #98679RolleW
DeltagareTjena!!
Jag skulle nog vilja påstå att subborna är mkt svårslagna från 0 och uppåt och på bana, men efter 100 är dom inte så snabba!!!
Jag har själv en gammal corrado vr6 från 95 som har andra kammar och chip.
Och jag åkte ganska jämt med polarens sti 04:a från 100-200km/h!!!
Sti:n var helt orginal förutom 18″ supperleggera.3 januari, 2007 kl. 18:24 #98665STI_driver
DeltagareTjena!!Jag skulle nog vilja påstå att subborna är mkt svårslagna från 0 och uppåt och på bana, men efter 100 är dom inte så snabba!!!Jag har själv en gammal corrado vr6 från 95 som har andra kammar och chip.Och jag åkte ganska jämt med polarens sti 04:a från 100-200km/h!!!Sti:n var helt orginal förutom 18″ supperleggera.
En original STi är ganska slö raktfram. med mappning och avgassytem är det STOR skillnad!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.