SSC Allmänt snack Allmänt småprat Då var de min tur då.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Building Micke
    Deltagare

Hopp då var de min tur då. När jag kom ut på parkeringen imorse så stod ej min bil där, Stulen tråkigt nog:(

Hittades tre mil härifrån. Trasigt lås samt sönderrivit imstrument och tjuvkopplat.

Bromsarna såg ut att ha gått väldigt hett. kan ju tänkas hur motorn plågats.

Hur ska man få ut detta på försäkring. Motorn kan ju ha fått hur mycket stryk som helst.

Blir så jävla förbannad. Nylackad å allt, då ska de komma å ta den när man fixat den som man vill ha den.

Jävla folk de finns , Så lås å larma om er..

Adam K
      Deltagare

Tråkigt!
        Rattkrycka. Lås o larm är nog nästintill meningslöst, vem i stan reagerar när ett larm går? Och vilken biltjuv tar sig inte in på fem röda ändå, nej låset är bara för att ’vem som helt’ inte ska gå in o plocka på sig cd-skivorna. O larmet för att hejda de dummaste knarkarna o ligisterna….

Building Micke
        Deltagare

JA, man tycker nån borde vakna av ett muller som startar upp mitt i natten;) men jag gjorde de ej.

Niklas
          Deltagare

Trist som fan. Man borde bygga en egen liten dold startspärr, en enkel vippbrytare till tändningen, då får de kämpa lite för att få igång bilen.

/N – som aldrig ägt en Impreza om den skulle förvaras utomhus 🙁

whitestripe
            Deltagare

gör som jag, kör med snap-off 🙂

jävligt trist att du blev av med bilen…

angånde startspärr, så flytta bak batteriet i skuffen och stoppa i en huvudströmbrytare.

Vill du ha en billig gsm postionerare så köp en telia refill med friend finder, stoppa i simkortet i en gammal mobil och sen hugger du isär en billaddare, kopplarpå den på ström så den laddar konstant eller när bilen är igång, sen gömmer du mobilen någonstans i bilen.

KOmmer du ut och bilen är snodd så är det bara att slå på datorn och kolla vart bilen är.

Detta funkar även om man tror att tjejen vänstrar medans du jobbar 😉

Niklas
              Deltagare

Vill du ha en billig gsm postionerare så köp en telia refill med friend finder, stoppa i simkortet i en gammal mobil och sen hugger du isär en billaddare, kopplarpå den på ström så den laddar konstant eller när bilen är igång, sen gömmer du mobilen någonstans i bilen.KOmmer du ut och bilen är snodd så är det bara att slå på datorn och kolla vart bilen är.

Låter som ett kit du borde sälja. 🙂

Hur fungerar sådan GPS-positionering om bilen står i garage eller parkeringshus? Man vill ju inte att signalen försvinner så fort bilen inte står under bar himmel.

down_the_drain
                Deltagare

Den använder inte gps för att spåra. Använder gsm nätet o triangulerar telefonens position.Alltså behöver man bara täckning på mobilen o inte fritt mot himlen.Inte lika exakt som gps men det funkar..

/P

Niklas
                  Deltagare

Menade GSM, blev GPS av vana. 🙂

Då antar jag att det funkar rätt skapligt inomhus också?

alrik
                    Deltagare

Menade GSM, blev GPS av vana. :)Då antar jag att det funkar rätt skapligt inomhus också?

Fungerar överallt där du har täckning med mobilen. Det är därför man ska ha Telias kort och deras freindfinder.

/Mikael

Lt Dan
                      Deltagare

Har provat detta men positioneringen slår oftast fel på ca 500-1000 m radie. Kan bli rätt svårt att hitta bilen om den står gömd i ett garage.

EDIT: Och så väldigt tråkigt med bilen också ;(

OzO
                        Deltagare

Vill du ha en billig gsm postionerare…

Har provat detta men positioneringen slår oftast fel på ca 500-1000 m radie.

I och med att tipset handlade om en billig GSM-positionerare så tycker jag man kan sänka kraven lite. Det är väl bättre än inget? Och billigt! 😀

Trist som f-n med stölden… 🙁

/G
                          _____
                          ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

NickeH
                          Deltagare

Tråkigt med bilen, jag va nog arg på skitungarna som gått över hela min bil.

Hoppas din motor inte tog alltför mycke stryk, subaru-motorer brukar ju vara svåra att knäcka iaf 🙂

OT: angående GSM positioneringen så är det inga problem om man bor i norra sverige, det är minst 1000m mellan varje hus. mao lätt att hitta sin stulna bil eller strulande flickvän.

Lt Dan
                            Deltagare

I och med att tipset handlade om en billig GSM-positionerare så tycker jag man kan sänka kraven lite. Det är väl bättre än inget? Och billigt! :DTrist som f-n med stölden… :(/G_____::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::
                              [/div

Njae vad spelar det för roll om den är billigt eller dyrt när du ändå inte kan positonera bilen och hitta den i nåt skumt garage. Känns rätt så meningslöst.
                              Det är bättre att satsa på en riktigt GPS positionering!
                              Hur ska du lyckas få husransakning i ca 500 hushåll?

D

OzO
                              Deltagare

I och med att tipset handlade om en billig GSM-positionerare så tycker jag man kan sänka kraven lite. Det är väl bättre än inget? Och billigt! :DTrist som f-n med stölden… :(/G_____::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

Njae vad spelar det för roll om den är billigt eller dyrt när du ändå inte kan positonera bilen och hitta den i nåt skumt garage. Känns rätt så meningslöst. Det är bättre att satsa på en riktigt GPS positionering!Hur ska du lyckas få husransakning i ca 500 hushåll?D

OT = På ->

Att man kan bestämma området är väl mycket bättre än inget med tanke på att lösningen kostar inget. Då vet jag var jag ska börja bevaka, så slipper man fundera om bilen har åkt på semester till Öststaterna…

/G
                                _____
                                ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

.zip
                                Deltagare

Bäst ”stöldspärr” är väl ändå bara att koppla in airbag till larmet.
                                  När larmet går så utlöser alla airbags i bilen med en fördröjning på 20sek 😛

Kan man inte ”kräva” av försäkringsbolag att en auktoriserad verkstad gör en komplett genomgång av motor?

//.zip

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.