SSC Allmänt snack Allmänt småprat Då var de min tur då.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

OT=På

😀 }( Men 20 sek är för lite om man råkar slå på det själv, 5 minuter borde kunna vara lagom… 😉

Bäst ”stöldspärr” är väl ändå bara att koppla in airbag till larmet.När larmet går så utlöser alla airbags i bilen med en fördröjning på 20sek 😛 Kan man inte ”kräva” av försäkringsbolag att en auktoriserad verkstad gör en komplett genomgång av motor?//.zip

abacus
      Deltagare

5 min då är den igång och ute på vägen och sedan efter dom 5 min när airbagen smäller så kommer väl troligen bilen som är i full fart på någon väg att crasha igenom någon stackares hus eller komma över i mötande körfält. 40 sec så borde dom väl sitta nerhukade och gräva bland elkablarna, kul överaskning när bomben briserar i örat…..

Och hemskt ledsen över bilen ;(

Mats
        Deltagare

Läste om en killen som kopplade en extra siren till larmet med 20 sec fördröjning och placerade den i nackstödet…
          Om jag inte kommer ihåg fel så åkte han dit för misshandel och en massa annat kul…
          Man får inte skydda sin egendom för bra. Då kan det ju bli tråkigt för buset och hur skulle det då sluta… x(

Mats
          Type R ’99

alrik
          Deltagare

Läste om en killen som kopplade en extra siren till larmet med 20 sec fördröjning och placerade den i nackstödet…Om jag inte kommer ihåg fel så åkte han dit för misshandel och en massa annat kul…Man får inte skydda sin egendom för bra. Då kan det ju bli tråkigt för buset och hur skulle det då sluta… x( MatsType R ’99

Har för mig att det stog en massa om detta på saab-klubben. Tjuven anmälde att han fått hörselskador eftersom det satt en siren i nackstödet. Hjälper fan inte att han gjorde en olaglig handling på någonannans egendom.

Sjukt!

/Mikael

Building Micke
            Deltagare

Nån som själv varit med om att nån bil tjuv som bara tagit bilen å lekt med den. Men hur ska man veta Hur mycket stryk den fått? och hur ställer sig försäkringbolagen till sånt.

Building Micke
              Deltagare

Ingen som vet?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.