SSC Allmänt snack Allmänt småprat Då var det min tur!

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    PetterSolberg
    Deltagare

ja de är fan att man inte får ha sina saker ifred.. lider med dig!!
      Patrik

AudiAnders
      Deltagare

Vilket jävla ####. Vet precis hur det där är, och lider med dig.

Hade inbrott i garaget i höstas i förra boendet där man stal Audin’s alla fyra vinterhjul och Golf GTi’ns alla fyra vinterhjul. Man passade även på att snurra/skruva/släpa ut hjulen över motorhuven på Goffen och det kan man ju räkna ut själv vad dubbdäck mot lack ger för resultat. Har man ingen ryggrad eller egna muskler så måste man stödja sig mot nåt tydligen.

Också 3000:- i självrisk och tid, tid, tid, innan allt med papper och lack och F-bolag o däckverkstad var avklarat. Lyckligtvis passade man på att laga en parkeringsskada på Goffen orsakad av tidigare ägare så jag fick huven nylackad och hela höger bakflygel nylackad. Resultatet var superproffsigt, men tyvärr rök såklart Äljens och min dekaltrimmning. Men det går ju att klibba dit igen. Värst är tiden det tar.

På Audin har jag nyckeldragning på bakflygeln från en vanlig snabbköpsparkering sen två år tillbaks. Nån avundsjuk jävel som inte klarar av att han/hon inte själv har råd med blankpolerad blå bil med massa pulver och fyrhjulsdrift. J-a fi-or det finns. Tidens tand och idogt polerande har minskat den skadan till knappt synbar numera dock. Lyckligtvis.

Hatar alla tjuvar!!!!!!

/aa.

gotte51
        Deltagare

Tack killar för att ni visar medlindande. Man har ju ett visst ”förhållande” till sin bil och det gör ont när man upptäcker sånt här.

Som tur är finns det ju försäkringsbolag men det är ju fan sjukt att man ska utnyttja det till en skada som är skapad av ren avundsjuka och djävulskap!

Johan

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.