› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Då var det min tur
- Detta ämne har 24 svar, 1,125 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
10 februari, 2005 kl. 07:41 #93831
jraberg
Deltagarejo, tänkte jag skulle kolla om vårt försäkringsbolag har nåt liknande annars kan det nog kvitta för byta bolag blir lite dyrt då det vi har nu ska vara det billigaste.
vill återigen passa på o tacka för alla bra tips, tack tack:-)
Är inte lätt att veta allt som finns, kanske iofs finns ett ”bli mamma/pappa” forum nånstans därute men jag litar mer på Er när det gäller tips 😉10 februari, 2005 kl. 09:04 #93820ExOrdis
DeltagareGrattis på er.
10 februari, 2005 kl. 17:01 #93821Blocken
Deltagare10 februari, 2005 kl. 22:33 #93819Perra
DeltagareGrattis, grattis!
/P
11 februari, 2005 kl. 07:52 #93832jraberg
DeltagareTack, tack!
Haha, Demon Tweeks katalog har blivit utbytt mot Barnvagnskataloger och annat.
🙂
-JR19 december, 2005 kl. 06:19 #93822Manor
DeltagareEtt tips när man köper en storlek större än den första stolen är att välja ett märke/modell som man kan placera i baksätet mellan förar- och passagerarstolen…och som fästes i midjebältet. Dels behöver inte passargerarstolen flyttas fram max…och det går fortfarande att ta två passagerare bak. Vi hade en Britax…något…till dottern, och det fungerade perfekt.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #93837Niklas
DeltagareInga problem med barnstol i Imprezan.
Den första lilla som man har i 5-6 månader som heter ”Maxicosi”
http://kidsbox.at/bilder/auslage/maxicosi.gif
passar utan problem i baksätet även om stolen framför kanske måste köras fram lite. Dessa passar i alla bilar och fästes enkelt med bältet till sätet som barnstolen sitter i.Vi har precis köpt nummer två, en lite större modell av stol som Max skall ha tills han blir fyra år. Det är väl dessa som kan vara lite av ett problem i vissa bilar men den vi köpte passade till alla i listan som följde med utom till en Ferrari och en annan skum bil. 🙂
9 mars, 2006 kl. 21:00 #93824Maddis
DeltagareGrattis till er båda!!!
/M
9 mars, 2006 kl. 21:00 #93823Maddis
Deltagare>
>En bra grej är att man får lov att testa alla barnstolar i sin
>bil när man är iväg till babyaffärerna. Då ser man om stolen
>du tänker köpa passar i bilen eller om ni måste välja en annan
>modell.
>
>Första stolen som används i 6 månader kan man hyra på sjukhus
>(avgift per månad). Den känns lite väl dyr för att köpa ny
>eftersom den används under så begränsad tid. Vi lyckades hitta
>en familj som hade köpt en och som ville sälja den till oss
>för ett bra pris.Har inte försäkringsbolagen stolar som man kan hyra och byta ut under tiden barnet växer?? Har för mig att If har gjort reklam om det…
/M
9 mars, 2006 kl. 21:00 #93839Niklas
DeltagareMånga nya bilar har ett nyckellås för airbagen så man kan stänga av den men jag undrar hur säkert det är. Det borde ju vara grundligt testat tycker man men jag vet inte.
En annan grej som talar för att barnet sitter bak med mamma är att det är mycket enklare att ta hand om barnet bak. Mamma kan sitta i mitten och leka med barnet. Sitter barnet fram så kan ändå inte föraren göra något medans man kör, något som mamma kan göra där bak samtidigt som pappa försöker hitta en parkeringsplats eller tar det extra lugnt en stund.
En bra grej är att man får lov att testa alla barnstolar i sin bil när man är iväg till babyaffärerna. Då ser man om stolen du tänker köpa passar i bilen eller om ni måste välja en annan modell.
Första stolen som används i 6 månader kan man hyra på sjukhus (avgift per månad). Den känns lite väl dyr för att köpa ny eftersom den används under så begränsad tid. Vi lyckades hitta en familj som hade köpt en och som ville sälja den till oss för ett bra pris.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.