SSC Allmänt snack Allmänt småprat Då var det min tur

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

jo, tänkte jag skulle kolla om vårt försäkringsbolag har nåt liknande annars kan det nog kvitta för byta bolag blir lite dyrt då det vi har nu ska vara det billigaste.

vill återigen passa på o tacka för alla bra tips, tack tack:-)
      Är inte lätt att veta allt som finns, kanske iofs finns ett ”bli mamma/pappa” forum nånstans därute men jag litar mer på Er när det gäller tips 😉

ExOrdis
      Deltagare

Grattis på er.

Blocken
        Deltagare
          Perra
          Deltagare

Grattis, grattis!

/P

jraberg
            Deltagare

Tack, tack!
              Haha, Demon Tweeks katalog har blivit utbytt mot Barnvagnskataloger och annat.
              🙂
              -JR

Manor
              Deltagare

Ett tips när man köper en storlek större än den första stolen är att välja ett märke/modell som man kan placera i baksätet mellan förar- och passagerarstolen…och som fästes i midjebältet. Dels behöver inte passargerarstolen flyttas fram max…och det går fortfarande att ta två passagerare bak. Vi hade en Britax…något…till dottern, och det fungerade perfekt.

mvh Mats N

Niklas
                Deltagare

Inga problem med barnstol i Imprezan.

Den första lilla som man har i 5-6 månader som heter ”Maxicosi”
                  http://kidsbox.at/bilder/auslage/maxicosi.gif
                  passar utan problem i baksätet även om stolen framför kanske måste köras fram lite. Dessa passar i alla bilar och fästes enkelt med bältet till sätet som barnstolen sitter i.

Vi har precis köpt nummer två, en lite större modell av stol som Max skall ha tills han blir fyra år. Det är väl dessa som kan vara lite av ett problem i vissa bilar men den vi köpte passade till alla i listan som följde med utom till en Ferrari och en annan skum bil. 🙂

Maddis
                  Deltagare

Grattis till er båda!!!

/M

Maddis
                    Deltagare

>
                      >En bra grej är att man får lov att testa alla barnstolar i sin
                      >bil när man är iväg till babyaffärerna. Då ser man om stolen
                      >du tänker köpa passar i bilen eller om ni måste välja en annan
                      >modell.
                      >
                      >Första stolen som används i 6 månader kan man hyra på sjukhus
                      >(avgift per månad). Den känns lite väl dyr för att köpa ny
                      >eftersom den används under så begränsad tid. Vi lyckades hitta
                      >en familj som hade köpt en och som ville sälja den till oss
                      >för ett bra pris.

Har inte försäkringsbolagen stolar som man kan hyra och byta ut under tiden barnet växer?? Har för mig att If har gjort reklam om det…

/M

Niklas
                      Deltagare

Många nya bilar har ett nyckellås för airbagen så man kan stänga av den men jag undrar hur säkert det är. Det borde ju vara grundligt testat tycker man men jag vet inte.

En annan grej som talar för att barnet sitter bak med mamma är att det är mycket enklare att ta hand om barnet bak. Mamma kan sitta i mitten och leka med barnet. Sitter barnet fram så kan ändå inte föraren göra något medans man kör, något som mamma kan göra där bak samtidigt som pappa försöker hitta en parkeringsplats eller tar det extra lugnt en stund.

En bra grej är att man får lov att testa alla barnstolar i sin bil när man är iväg till babyaffärerna. Då ser man om stolen du tänker köpa passar i bilen eller om ni måste välja en annan modell.

Första stolen som används i 6 månader kan man hyra på sjukhus (avgift per månad). Den känns lite väl dyr för att köpa ny eftersom den används under så begränsad tid. Vi lyckades hitta en familj som hade köpt en och som ville sälja den till oss för ett bra pris.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.