› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Då var det slut
- Detta ämne har 14 svar, 1,290 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
31 december, 2003 kl. 20:37 #7393
Storm
Deltagarex( http://www.picturecd.com/system/login.cgi?username=melonas x(
Då var det över för min del på ett tag, som man kan se på bilderna så kommer bilen med största sanolighet inte att lagas så det är bara att sitta och vänta på pengarna…
31 december, 2003 kl. 21:24 #86092Floppy
DeltagareUsch! Det var ju bara skrot av stackars bilen.
Hoppas du mår bra och har hälsan i behåll.
Såg inte kul ut på en fläck.31 december, 2003 kl. 21:49 #86093Storm
DeltagareJag klarade mig utan skador, har ont i rygg och nacke men det var för tidigt att säga om det blir bestående men 🙁
Ja både förar och passagerar airbagen utlöstes.Bilen gick bara rakt i kurvan och in i lastbilen i andra filen så jag träffade den på bakhjulen och då drogs jag runt av den och träffade släppet med baken.. Tror jag iaf kommer inte riktigt ihåg..:(
31 december, 2003 kl. 22:12 #86094Vectorm12
DeltagareFan och jag som tyckte att jag hade det illa…
Vad är en sprucken skjol jämfört med en totalt kvaddad bil?
Tur att ingen kom till skada i alla fall.
Vi får ha ett gott nytt år i alla fall…
1 januari, 2004 kl. 17:37 #86095Niklas
DeltagareFy så tragiskt. Lider verkligen med dig. Hör av dig om du vill snacka av dig. ;(
1 januari, 2004 kl. 18:06 #86085syke
BlockeradFyfan. Lider med dig. 🙁 ;(
7 januari, 2004 kl. 15:11 #86090Tengil
DeltagareUsch det där såg inte snyggt ut.
;(Men du verkar ju klarat dig ganska bra, så bilen verkar vara krocksäker.
Tur att du inte hamnade mellan lastbilens däck, tur i oturen kan man säga.:-(
7 januari, 2004 kl. 21:37 #86096Niklas
DeltagareKrocksäker men inte flera gånger om man säger så. Tycker det verkar som om Imprezan blir skrot då de krockas. Tur att föraren klarar sig i alla fallen varjefall.
Mycket glad att du inte gett upp Imprezan utan redan siktar på ny kärra, Storm! 🙂
8 januari, 2004 kl. 07:33 #86091Tengil
Deltagare>Det jag har sett av Impreza-krockar;( så är det några saker
>som slår mig:
>
>Vid påkörning bak så verkar den väldigt ömtålig, såg några
>bilder i UK där bilen som körde in i en Impreza fick byta lite
>plast och Imprezan åkte till skroten.
>
Nja den e ganska säker bakifrån måste jag nog säga.Blev själv påkörd i typ 15-20 km/h och det var mest en del plast som behövdes bytas.
Mest stryk tog iofs reservhjuls-baljan, som pekade in i bagageluckan istf för ner mot gatan.Har en massa bilder på datorn om någon vill se.
8 januari, 2004 kl. 13:35 #86089Wanderer
DeltagareImprezan är ju mest plast runtom …
Så visst …
Det syns ganska tydligt när man fått en kyss av medtrafikanterna eller diverse tillbehör längs vägen (läs: flaggstång)…MEN! … ”Buren” i sig är ( verkar? ) oerhört tålig för diverse tillhugg … Det är väl bara det att all plast runtom kostar försäkringsbolagen alldeles för mycket pengar för att ens fundera över att reparera kanske ??
Bara min uppfattning 🙂
//Mvh B
8 januari, 2004 kl. 13:40 #86097Niklas
DeltagareSå länge det inte tar i riktigt hårt för rävarna här på forumet har nån gång skrivit att A-stolparna är klena. Därför jag försökt förstärka dem med ett mätarhus. och regält med silikon. 😉
8 januari, 2004 kl. 14:08 #86088Subbarist
Deltagare>Det är just det, när man blir påkörd bakifrån:o i 15-20km/h
>ska inte reservhjulbaljan bli knycklig. Det borde räcka med en
>nya kofångare bak tycker jag.
>Till och med min gamla Pugg 205 klarde dom smällarna bättre
>(provade det några gångerx( )
>
>/OlaDet är just därför som dagens bilar är krocksäkrare, då de är mjukare och dämpar smällen för föraren, men bilen ser ut som skrot efter en smäll…
8 januari, 2004 kl. 18:38 #86087skytiskapilen
DeltagareHelt rätt där Risto. Krockkrafterna ska tas upp av deformationszonerna(därav namnet). Men om dessa utsetts för större krafter än de är designade för så blir det inte kul….
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster –8 januari, 2004 kl. 18:56 #86098Niklas
DeltagareRisto: Det känns bra va? Det är så det känns när man svarar rätt. Men du kan vara lugn, det kommer hända fler gånger…kanske.
*fniss fniss fniss* 😉
19 december, 2005 kl. 06:19 #86086Manor
DeltagareJ-vlar vilken smäll. Inga personskador hoppas jag. Vad var det som hände? Löstes någon airbag ut (förare/passagerare).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.