SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Då var man där igen!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Crippe
    Deltagare

Happ då subban halv död igen!!! 😡 i dag kl 1700 så blev min växellåda hungrig på sallad igen!

kom in mot en rondell och skulle lägga i ettan! och då sa det ja svårt att beskriva men krash bang bom kling! och så hadde jag inte en växel kvar…..

detta är andra gången en växellåda går i min bil….

första gången var i vintras, men det är nog mitt eget fel för jag och zetterlund var ute på en stor isbelagd parkering i jönköping och sladde lite.. så jag får väl skylla mig själv när det gäller den lådan…

bilen stog i en månad sedan köte jag klews låda och satte upp. funka jätte bra
      jag lånade även ett 3″ system av klew och ett öppet luftfilter för jag ville se hur bilen gick på ett seriöst system och den gick fint och mjukt men det tog bara 6 dagar så gick motorn 2 kolvar sa natti natti. vi kom på vad det var som gick snett, jag tog även klews lmm när jag lånade luftfiltret och det var på samma sätt som hans motor sa godnatt. surt som fasen och så ställde jag av bilen i 7 mån tills jag hade sparat ihop en anseenlig summa pengar så jag köpte stireds motor och monterade i min bil.,… så nu har bilen gått ca en månad…. och nu detta!!!!

är detta höjden av otur eller har min bil en förbannelse!!!!?????:(

.zip
      Deltagare

Vad var det för motor och låda du hade köpt? För oss som inte hängt med i säljes forumet.

Crippe
        Deltagare

Vad var det för motor och låda du hade köpt? För oss som inte hängt med i säljes forumet.

lådan var en orginal som klew hade över från sitt bygge och motorn köpte jag av sti red tror inte han hade en tråd om den motorn!

Desen
          Deltagare

kom in mot en rondell och skulle lägga i ettan! och då sa det ja svårt att beskriva men krash bang bom kling! och så hadde jag inte en växel kvar…..

Bilen stod väl stilla när du la i ettan?

Det är bara att bryta ihop o komma igen……….

Desen : 1 växellåda, 2 slirande kopplingar och 4 motorras, 4 mappningar och vinschat en del meter vajer för att få upp den på släp några gånger……

Visst e det kul att trimma bilar 🙂

Crippe
            Deltagare

Bilen stod väl stilla när du la i ettan?

Det är bara att bryta ihop o komma igen……….

Desen : 1 växellåda, 2 slirande kopplingar och 4 motorras, 4 mappningar och vinschat en del meter vajer för att få upp den på släp några gånger……

Visst e det kul att trimma bilar 🙂

nja rullade lite sakta in i rondellen kanske hade 1-3 km när jag la i ettan nästan stilla stående!

crippe: 2 växellådor en bakdiff en kardan 2 kopplingar ett motorras och mer kommer!!!!!

visst det är skit kul att trimma! men reparationerna är ju mindre kul.

challe
              Deltagare

Men Rauls motor va inte heeeeeelt orginal va? :D:D
                Om det nu är den som jag tänker på. Isf är det ju inte helt konstigt att lådan gick på semester 😎

Eller trimmade du ner den lite innan den stoppades i ?

Mumin
                Deltagare

Om det nu är den som jag tänker på. Isf är det ju inte helt konstigt att lådan gick på semester 😎

Jo helt orginal med +400 kusar 🙂 har jag förmig iaf.. haha ja du men jag får kanske en låda över snart.. dock bör byta sync ring på femman. ska se hur jag gör om det blir rakskuret 1-4 eller inte 🙂

Crippe
                  Deltagare

det är ghost motorn den med allt guld! den går för närvarande med orginal snurra men snurran till motorn åker på inom en snar framtid! tillsammans med fmic och annat lull lull!

ska fixa lack och rost först! ligger lite som prio ett just nu!

Jo helt orginal med +400 kusar 🙂 har jag förmig iaf.. haha ja du men jag får kanske en låda över snart.. dock bör byta sync ring på femman. ska se hur jag gör om det blir rakskuret 1-4 eller inte 🙂

jag har fått tag på låda åker i nästa helg! ska byta koppling då och! skulle gjort det innan jag stoppa i motorn men men är man lat så är man! blir en exedy igen.

blir nog en type r/RA låda sen tror jag hållbarare en GT lådan men lättare än 6 pet sti.

Crippe
                    Deltagare

Isf är det ju inte helt konstigt att lådan gick på semester 😎

Semester? Tror den gick i pension och lämna in handduken samtidigt!

STIred
                      Deltagare

Ha ha kör man en halvkass original låda ihop med sinterlamell så är lådras inte direkt nån överaskning :D. Det här hade garanterat hänt på kinekulle så kanske lika bra det hände innan.

/r

Bodyshot
                        Deltagare

det är ghost motorn den med allt guld! den går för närvarande med orginal snurra men snurran till motorn åker på inom en snar framtid! tillsammans med fmic och annat lull lull!

ska fixa lack och rost först! ligger lite som prio ett just nu!

jag har fått tag på låda åker i nästa helg! ska byta koppling då och! skulle gjort det innan jag stoppa i motorn men men är man lat så är man! blir en exedy igen.

blir nog en type r/RA låda sen tror jag hållbarare en GT lådan men lättare än 6 pet sti.

Stämmer väl inte, det är ju samma drev osv som i en gt låda? Satsa på en 6petad sti direkt istället 😉

Desen
                          Deltagare

RA lådorna har både starkare drev och tätare stegning, men man måste fixa utväxlingen.

specialized
                            Deltagare

RA lådorna har både starkare drev och tätare stegning, men man måste fixa utväxlingen.

Om detta tvistar de lärda …
                              http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67452&highlight=drevsats

STIred
                              Deltagare

Om detta tvistar de lärda …
                                http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67452&highlight=drevsats

Jepp stämmer, ra satserna har faktiskt lite grövre drev, rent fysiskt grövre alltså. Skiljer inte mycket men det finns lite skillnad. Sen att de även är tätare är en annan femma.

Utväxlingen, eller snarare slutväxeln fixar man lätt genom att byta ut och använda GTns piniong/kronhjul ihop med RA satsen om man inte vill köra med 4.11 eller 4.44 i slutväxel och maxfart typ 180 km/h :D.

Bad en bekant jämföra mina ra drev som jag sålde men sina GTdrev och RA var som sagt aningen grövre. Men nästa gång ska jag ta lägga dreven från min kvarvarande ra sats brevid motsvarande gt drev och bevisa med bild. Om inte annat för att även övertyga mig själv till 100% då jag inte heller sett RA och GT drev jämte varandra ;).

/r

Gilarski
                                Deltagare

Tråkigt med bilen, kostar & ligga på topp 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.