Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    norda
    Deltagare

Skrev tidigare om mitt lilla däck problem, hade ju ett nytt däck på fram, och dom övriga tre va 2-3 mm mer slitet..
      Snackade lite med Kvarnis igår, och har även fått andra tips om det där..
      Eftersom det äri lite grå zonen så beställade jag ett till däck, så kommer åka me 2 nya fram, och två med 2-3 mm slitet bak..

För ingen av däck firmorna kunde slipa ner däcket här.. Men men, då har man bra friktions däck till vintern =)

En lite x-tra fråga, ska jag sätta dom nya däcken bak lr fram?
      Vad säger ni?
      mvh

Luzifer
      Deltagare

Diffarna klarar ett visst millimetertals skillnad. Annars skulle man knappt våga åka på en kurvig väg där ytter å inner hjulparet snurrar olika fort.

norda
        Deltagare

Saken är ju den att däcken kostade 1900:- plus moms styck, så jag kan inte bara punga tre nya däck på engång..
          Eftersom det där är vinterdäck (friktion) så åker man självklart väldigt lungt nu, så några påfrästningar i kruvor eller dyligt händer inte..

Så jag kör med dom där fram nu ja, och hoppas på det bästa, det går nog bra 🙂
          Ha en trevlig helg.
          mvh

ExOrdis
          Deltagare

Ska och ska, det är en rekommendation.
            Själv gör jag det, för att inte riskera onödiga påfrestningar på transmissionen samt för att få maximalt grepp.

Appropå nya fram eller bak skulle jag sätta de bästa fram,
            för att snabbare slita ner dom till motsvarande omkrets som bak.
            Detta är emot principen för säkrare våtgrepp, men skonsammare
            för transmissionen. I serviceintervallet ingår hjulväxling mellan axlarna vid 2500 mil just av denna anledning.

MickeM
            Deltagare

Ska man inte byta alla på en gång? Alla ska ha samma diameter! Eller har jag förstått fel? Nån…?

/MickeM

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.