SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning däck fråga.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    SubaruPhille
    Deltagare

jag tänkte byta upp mig till 18″ och är lite konfundersam på vad för däck man skall välja… skall ha vanliga väg däck.
      Khumo pirelli toyo hancook brigestone… finns ju så många och dom flästa kostar ju ganska lika..

Storlek 215/35/18

vad är ett bra däck till ett bra pris? 😉

MDE
      Deltagare

Hej!

Hmm jag skulle ha valt good year eagle F1 däcken bra,bra fäste i dom tyckte jag efter kört med dom i sommar både på väg o bana.

men dom kostar nog lite mer än tex toyos motsvarighet.som ioförsig många kör med och är nöjda.

/MDE(som tänker köra med R-däck nästa sommar för skojs skull)

SubaruPhille
        Deltagare

R-däck är alltid trevligt men känns inte roligt när man sliter 5mm på 2veckor körning i statstrafik 😉
          så mina väntar på sommaren och lite gotlandring körning!

WalleR
          Deltagare

Dunlop Sportmaxx är en stark rekomendation kan jag lova.
            Körde på däcket förra sommaren och extremt nöjd.

WalleR
            Deltagare

Kollade på din dimension och där ligger bara Eagle F1 däcket!!!

Groover
              Deltagare

Yokohama AVS. Yokohama brukar vara väldigt stadigt uppbyggda och ger super styrrespons och fin-fint grepp på torrt. Tyvärr är väl inte våtgreppet det bästa men å andra sidan blir det ju läge för rondell-sladda då 😀

5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……

David
                Deltagare

Jag måste nog lägga ett ord för Falken tyckte dom var väldigt trevliga för det priset ca 1700:-/st för 215-35-18 på fälg. Funkade utmärkt på bana och finns gott om mönster kvar efteråt.
                  Visst går dom inte att jämföra med dunlop sport / eagle F1 m.m. Men som budget däck fungerade Falken kalas på min bil.

/D

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.