SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Däck val ….Vem tycker om vilken däck?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    STI_Subba
    Deltagare

Ska köpa nya sommar sulor till subban och vill veta vad ni andra har och gilla.

Jag är inte ut efter en väldigt mjukt ban däck. Och inte heller ut efter ett hårt däck.

Jag vill hitta ett däck som är mycket bra i både våt och torrt. Bra stabilitet på högfart och inte ”viker” när det svänger. Livslängden gör inget, så länge den inte den är helt slut efter en säsong.

Har någon en länk till en färskt sommar däck test?

/Kyle

Allan
      Deltagare

Jag bytte från Goodyear F1 Eagle till Toyo Proxes. Och jag tyckte toy’s ’r us var sämre på allt förutom priset.

Kör på 215/40/17

/Allan

Janne248
        Deltagare

Sök å du skall finna: 😉

I denna tråd:
          http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=1671&mesg_id=1671&page=

Så säger SAM;
          ”Toyo Proxes T1-S, nya GoodYear Eagle F1 eller Bridgestone S03 är det som gäller på Imprezan.”

Vi får väl lita på han?

STI_Subba
          Deltagare

Hmmmm ……. SAM verker vara på rätt spår. Och med tanken på att han är banansvarig …. borde han har sett olika däck ”på prov”. 🙂

Här är vad jag titta på just nu ….
            (Ingen speciell ordning i listan)

Dimensionen är 225/45 17″
            (tyvärr bli det inga 18″ fälger denna sommar)

GoodYear Eagle F1 GS-D3
            http://medlem.spray.se/knightowl/misc/images/Tires_eagle_F1_gs-d3.jpg

Toyo Proxes T1-S
            http://medlem.spray.se/knightowl/misc/images/Tires_Toyo_Proxes_T1-S.jpg

Dunlop SP 9000
            http://medlem.spray.se/knightowl/misc/images/Tires_Dunlop_SP9000.jpg

Pirelli Pzero Nero
            http://medlem.spray.se/knightowl/misc/images/Tires_PZero_Nero.gif

STI_Subba
            Deltagare

SAM …. du har ett PM.

/Kyle

Subbarist
              Deltagare

TOYO TOYO TOYO TOYO TOYO!!!! 😀 😀 Jag är inte alls Partisk 😛

RISKOKARE
                Deltagare

Riskokare

Hej någon som vet om Hankook ventus 102 e bra? dom passar min plånbok iaf.

/Anton

nisse
                  Deltagare

håller med…(lyckligt ovetande). jag har fyra trampio R1R som ligger och väntar på att bli testade!

hberno
                    Deltagare

Jeg har skaffet meg nesten nye Bridgestone Potenza RE070 225/45 ZR17.
                      Det er orginal-dekkene til MY04 STi8.

Ifjor kjørte jeg RE040, som jeg var fornøyd med.

Gleder meg til å prøve RE070. Noen som har erfaring med disse?

/hberno, MY03 STi8.

RISKOKARE
                      Deltagare

Tack så mycket:) D e ju som sagt viktigt me bra däck! men nu får ja köra på dom ändå:-( D blir väl ändå ingen bankörning för min del i år.

//Anton

RISKOKARE
                        Deltagare

Imorgon sitter Hankook däcken på min bil så får se hur dom e. Men dom e slitstarka iaf. O de e ganska snyggt mönster. Var inne på Good year egeal F1 men dom vara 1000 mil. Men är Bridgestone Potenza re 010 Bättre än Hankook däcken?

//Anton

nisse
                          Deltagare

>Imorgon sitter Hankook däcken på min bil så får se hur dom e.
                            >Men dom e slitstarka iaf. O de e ganska snyggt mönster. Var
                            >inne på Good year egeal F1 men dom vara 1000 mil. Men är
                            >Bridgestone Potenza re 010 Bättre än Hankook däcken?
                            >
                            >//Anton

Snyggt mönster? 😮 det var en ny beskrivning av ett däck…

-undra hur greppet är i hankook.
                            -skit i det, dom är ju riktigt snygga?

???

Fimpan
                            Deltagare

Ingen som kör Yokohama?
                              Blir vell den första då…

migu
                              Deltagare

>Ingen som kör Yokohama?
                                >Blir vell den första då…
                                >

Körde Yokohama (kommer inte ihåg beteckningen) t o m förra sommaren.
                                Bytte då till Toyo Proxes, men jag måste nog säga att jag föredrog
                                Yokohama framför Toyo. Jag upplevde dem som betydligt ”direktare” än
                                Toyosarna. Ungefär så här: Vrid på ratten och bilen reagerade omedelbart
                                med Yokohama på. Med Toyo är det mer: Vrid på ratten, sen vänta, vänta,
                                vänta, och precis när man börjar frukta att man ska gå rakt fram i
                                kurvan svänger det. Lite överdriven beskrivning kanske, men ungefär
                                så upplevde jag skillnaden rent subjektivt.
                                Toyo Proxes är säkert bättre på blött underlag, men på torr väg
                                föredrar jag reaktionssnabbheten och sidostabiliteten i Yokohama-däcken.

/Micke

RISKOKARE
                                Deltagare

>>Imorgon sitter Hankook däcken på min bil så får se hur dom
                                  >e.
                                  >>Men dom e slitstarka iaf. O de e ganska snyggt mönster.
                                  >Var
                                  >>inne på Good year egeal F1 men dom vara 1000 mil. Men är
                                  >>Bridgestone Potenza re 010 Bättre än Hankook däcken?
                                  >>
                                  >>//Anton
                                  >
                                  >Snyggt mönster? 😮 det var en ny beskrivning av ett däck…
                                  >
                                  >-undra hur greppet är i hankook.
                                  >-skit i det, dom är ju riktigt snygga?
                                  >
                                  >???

Jag vet att det är jätte viktigt med bra däck!! Så jag har inte köpt dom för att jag tyckte däckmönstret var snyggt! Dom som har haft dom har vat nöjda med dom. Å då är d inte bara svaren här på forumet.

Anton

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.