- Detta ämne har 11 svar, 1,371 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av ADDE.H.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2003 kl. 20:48 #5115christopherDeltagare
fraSSe
Vilken dimensioner kan jag/bör jag ha på mina 17″.
Nu sitter det 215/45, kan jag slänga på 215/40…….? vilken profil är mest rätt för rullomkretsen, trippmätare mmSåg inte att dom var så dåliga när dom åkte av i höstas eller så har jag fått däcks möss som käkat gummi hela vintern. Att någon sen ställt om hjulvinklarna under vintern var en kul överaskning, duktigt spårkänslig. Måste ha bilit toe out under vintern 😉
Slutligen vilka “ostar” é bäst Toyo, Pirelli,Goodyer osv……..
/
fraSSe26 mars, 2003 kl. 20:52 #70432LelleDeltagareLAST EDITED ON Mar-26-03 AT 09:54PM (GMT)
BRIDGESTONE S03!!!!!Dunlop SP9000 ska vara rätt vassa också…
Jag har bara erfarenhet av s03:orna, GRYMT bra däck!!!!!
Man känner tydligt var gränsen ligger vid kurvtagning vilket jag gillar..Mvh
Lelle
26 mars, 2003 kl. 22:45 #70427Janne248DeltagareKolla in den här sidan:
http://www.nordicaudi.com/faq/falg-dack/000416_berakning/main.htm
Så kan man se, låt oss gissa nu att du har en MY00 där 205/50-16 är std däck å tänker kränga på 215/40 el .45 – 17
Rullomkretsen är det intressanta å med 40 profil blir den: -1.2%
å med 45 profil blir den: 2.2%
-1,2% är ju mindre skillnad men det beror på om man vill att hastighets mätaren skall gå för fort eller sakta jmf med verklig fart. (Men då är den ju redan glädjemätare orginal så….)/Janne
SSI Galleri
________________
Hemsida27 mars, 2003 kl. 10:06 #70433Tommy_ADeltagareKan också varmt rekommendera S03!
Jag kör med 215/40. Men jag ångrar mig lite skulle nog ha tagit 205 bredd den här gången. Det tar i lite i skärmkanterna bak. Bridgestones däck är lite bredare än de flesta.
Sen skulle nog 205 suttit bättre på min 7″ fälg.//T
27 mars, 2003 kl. 10:13 #70423SecretAgentManDeltagare215/40 fungerar perfekt, 205/45 är egentligen ganska precis – men få leverantörer kör den storleken. 🙂
Jag skulle kika på nya F1:orna…ser duktigt trevliga ut (massor med gummi i ytterkant), de har tagit hem i stort sett alla tester…
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen27 mars, 2003 kl. 17:34 #70429christopherDeltagarefraSSe
Med dom nya F1 orna så menar du Godyear Eagel F1 el?
Mina slitna 215 tog i lite i skärmarna bak innan gummilisten demonterades. En riktig skit samlare som SKA bort.
Men ser det inte lite tunnt ut om man inte sänkt bilen med 40 profil?
/
fraSSe28 mars, 2003 kl. 08:32 #70425StratDeltagareJag kör med 215/40-17 (7″ breda fälgar) och dom ser små ut… Sänkte bilen med vinterdäcken på, vilka har 2cm mer i omktrets (185/65-15). 205/45-17 skulle ha vart perfekt men det finns ju som sagt nästan inte… 215/45 blir lite för fett.
Jaja, annars då? 😉
/Claes
28 mars, 2003 kl. 08:34 #70426StratDeltagareMed nya F1:orna menas nog GSD-3 va?
/Claes
28 mars, 2003 kl. 09:00 #70424SecretAgentManDeltagareJapp, Good Years nya F1:a – skulle vara mitt första val idag om priset var rätt.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen31 mars, 2003 kl. 08:55 #70430christopherDeltagare>>Japp, Good Years nya F1:a – skulle vara mitt första val idag om priset
>>var rätt.
>
>
>Priset är HELRÄTT!!!
>http://www.nettodack.net/Netto%20klippet.html
>
>har 4st 215/40-16 ligger och väntar på bussstationen…
>
>/OlafraSSe
Har du hämtat “ostarna” och kollat att det var OK, och inte något skummt?
Priset gör mig lite misstänksam, har kollat med vanliga däckshandlare och 2300-2600 för 215/45 17 får man läggaut + balancering och montering. Netto däcks pris ligger 1000 under per däck!! Frakt fritt i sverige om jag läste rätt.
Känns lite omotiverat att offra 4000 på att handla över disk.Någon som har något negativt att säga om Nettodäck?
/
fraSSe31 mars, 2003 kl. 10:22 #70431christopherDeltagarefraSSe
Kollade våra rabbaterade TOYO priser hos en lokal däckshandlare (Tyresö Gummi)
1700kr/däck monterat, balancerat och klart på bilen.(215/45 17)Måste ju vara värt pengarna sett till smidighet och ev. reklamation jämfört med att köpa från näthandlare.
Jag kommer nog inte känna någon skillnad på TOYO och GY F1 om nu dom skulle vara bättre?? F1 är i allafall dyra!Då en 4 hjuls inställning skall göras så undrar jag vad skillnaden blir om man skruvar in Prodrive vinklarna??
Sliter det mer däck än det gör nytta, eller märker man någon direkt skillnad?
/
fraSSe -förkyld-19 november, 2003 kl. 19:43 #70428ADDE.HDeltagare>fraSSe
>
>Kollade våra rabbaterade TOYO priser hos en lokal däckshandlare
>(Tyresö Gummi)
>1700kr/däck monterat, balancerat och klart på bilen.(215/45 17)
>
>Måste ju vara värt pengarna sett till smidighet och ev. reklamation
>jämfört med att köpa från näthandlare.
>Jag kommer nog inte känna någon skillnad på TOYO och GY F1 om nu dom
>skulle vara bättre?? F1 är i allafall dyra!
>
>Då en 4 hjuls inställning skall göras så undrar jag vad skillnaden
>blir om man skruvar in Prodrive vinklarna??
>Sliter det mer däck än det gör nytta, eller märker man någon direkt
>skillnad?
>/
>fraSSe -förkyld-Skillnad kommer du att märka och likaså slitaget.Har själv skruvat in
lite vinklar,dock inte lika extrema som prodrive vinklar och jag märkte
Skillnad!Understyr inte lika mycket.Är du sjuk IGEN?!Börja ät c-vitamin ha!!ha!
Vi hörs!
/Adde -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.