› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › däckbredds fråga och däckvalsfråga
- Detta ämne har 25 svar, 1,619 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
Subbarist.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2005 kl. 19:09 #72539
SecretAgentMan
Deltagare>Är det den här länken du menar Jerry? Du har iaf postat den
>tidigare!
>
>http://www.nordicaudi.com/index.htm?faq/falg-dack/000416_berakning/main_index.htm
>
>Funkar ej!
>
>Fungerade länk:
>http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1294/a1294.php
>
>Det händer att sådanadärninga it-muppar flyttar runt saker ibland. 🙂
/J – it-mupp
3 april, 2005 kl. 19:11 #72549Lefty
DeltagareJo 😀 men nu har vi iaf rätt länk… så de var ju bra att pannan inte använde sökfunktionen 🙂
4 april, 2005 kl. 10:57 #72540SecretAgentMan
Deltagare>Nu handlade ju inte riktigt det här om det, men visst 🙂
>
>Tid och otid? 😮 … ursäkta om jag väckt dig då!
>
>Mja men när man inte fått svar på några dagar och användaren
>varit inne X antal gånger och skrivit en massa inlägg så
>undrar man ju om personen en läst sitt PM. Kanske rentav valt
>att inte svara.
>
>Gå nu inte överstyr 🙂 Man kan ju ta cyberrymden med en
>klackspark ibland oxå! 🙂
>
>Som sagt det är ju alltid kul att folk kan hjälpas åt på
>forumet utan ”läxa-upp” attityden.Offtopic, ber om ursäkt.
Vad jag tände till lite på var att det går bra att ringa, pm:a och emaila så fort det är något, men får man ett svar som inte passar (eller inte omedelbart) så är det skit – detta är inte menat till dig Lefty, utan lite generellt. 🙂
Någon uppläxning är det inte frågan om, jag försöker hjälpa till där det går, och fälgbredd på en sti original finns i ett par trådar..
Som vanligt är det sjukt svårt att få fram tonen via internet, ibland kan svar te sig dryga, jävliga och ibland rent av oförskämda, det är ytterst sällan de flesta verkligen menar det på det viset.
Som sagt, klackspark å grejer, det gäller även när jag råkar påminna om att det finns en ypperlig sökfunktion.
Mvh
/J
4 april, 2005 kl. 11:11 #72550Lefty
DeltagareJo, det är helt klart svårt att få fram tonen … men det var bra att den här diskussionen kom upp!
Jag har ett galet förslag nu 🙂 Tar det via PM så slipper vi offtopic här!
4 april, 2005 kl. 18:01 #72555pannan
DeltagareVerkar få beställa fälgarna ifrån antingen England eller USA då det var för lång leveranstid att gå via någon firma här i Sverige tyvärr.
De fälgar jag har kikat på är Rotas Formula Mesh, Tarma II och Attack. Likaså en fälg ifrån Buddy Club som heter P1.
Vad för färger passar egentligen på en Svart Subaru? Guld passar ju som handsken men iom att jag har en uppsättning 17″ original STI fälgar redan i guld kunde det vara kul med något annat.
Skulle vitt passa bra? Är ju lite utstickande och lite mer åt racehållet. Kan vara en flopp eller rent porr 😀
Någon som har länk till en svart bil med vita fälgar, gärna en Subaru.
mvh
J4 april, 2005 kl. 18:04 #72541SecretAgentMan
Deltagare….vitt är skeeetsnyggt (går en evo6:a här i krokarna i svartvitt)…men svarta hjul och riktigt gummi på dem…huja, det skulle jag valt i alla fall. 😀
/J
4 april, 2005 kl. 18:09 #72556pannan
Deltagare>….vitt är skeeetsnyggt (går en evo6:a här i krokarna i
>svartvitt)…men svarta hjul och riktigt gummi på dem…huja,
>det skulle jag valt i alla fall. 😀
>
>/JFinns en fälg som hade suttit som handsken på min bil men som Speedworks inte kunde få fram iom att deras Rota leverans är hmm försenad…
Om du går in på http://www.speedworks.se kolla under fälgar, Rota 18″ och en fälg som heter Wishbone 😉
Den hade varit så porrig på bilen, lite som Borrens gamla EVO VI:a.
Har lagt ett mail till en firma i England för att se om de kan få fram den. Finns i rätt bultmönster men sedan har man den förbaskade ET:n som de ändrade till modell 05 🙁
4 april, 2005 kl. 18:27 #72558rallymarkus
Deltagare>Vad för tum har STI fälgarna orignal i bredd? är det 7.5″
>eller 8″
>
>De jag har kikat på är 8″ så 225 däck är inga problem där.
>
>Mvh
>JÄr det inte 8tum på 05:ans sti?
Det är väl annan bultcirkel också.4 april, 2005 kl. 18:34 #72557pannan
Deltagare>>Vad för tum har STI fälgarna orignal i bredd? är det 7.5″
>>eller 8″
>>
>>De jag har kikat på är 8″ så 225 däck är inga problem där.
>>
>>Mvh
>>J
>
>Är det inte 8tum på 05:ans sti?
> Det är väl annan bultcirkel också.Det är 114.3 i bultcirkel men däremot är ET:n ändrad. 05:ans fälgar är en jäkla skillnad på om man jämför dem med 04:an. Varför de ändrade vet jag inte tyvärr.
4 april, 2005 kl. 18:38 #72542SecretAgentMan
DeltagareAndra hjulhubbar med större lager är anledningen. 🙂
/J
21 april, 2005 kl. 19:08 #72545Subbarist
Deltagare2254018 är en fin fin dimension och där har du TOYO RA1 för en vettig peng PM´a för ett nice price…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.