› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Däcken
- Detta ämne har 25 svar, 2,081 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av
Toni.
-
FörfattareInlägg
-
22 juni, 2004 kl. 15:46 #71806
Subbarist
DeltagareGlömde visst och svar på fråga 2.
Leveranstiden är snabb… har vi inte i stockholm så har vi grejerna hemma dagen efter från Lund så det är inga problem….
28 juni, 2004 kl. 15:08 #71797Toni
Deltagare>R888 finns inte i 2055016 däremot i 2154517 och den har
>tydligen ett herrejösses grepp du knäcker bakvagnen innan det
>släpper 😉 men är som sagt lite halvläskiga i väta.
>Jag själv har precis satt på 2054017 RA1 och ska prova vad de
>går för 😀 åter kommer med detajerad raport senare 😉Risto,
Vilka av dessa tre R1R, RA1 och R888 finns i 205/55-16?
(ska inte sitta på Impreza i så fall utan min andra bil)Nyfiken på vad du tycker om RA1!
Toni
12 juli, 2004 kl. 06:45 #71807Subbarist
DeltagareRA1 verkar funka bra har inte provat på bana än dock, men ska bli av på söndag 😀 funkar bra i väta, men jag har och andra sidan inte haft tilfälle och provocera bilen tillräckligt än heller. och i 2055516 finns R1R och RA1.
/Risto
12 juli, 2004 kl. 17:05 #71812Rogga
DeltagareVad rekomenderas det för däckstryck för Toyo Trampio R1R i orginaldimension (205/50-16)på banan?
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
12 juli, 2004 kl. 17:18 #71794SecretAgentMan
DeltagareBörja med 1,8 i kalltryck, kör lite försiktiga varv i början så du får jämn temp i däcken.
Jag skulle sikta på 2-2,2 i varmtryck. 🙂
/J
12 juli, 2004 kl. 18:04 #71813Rogga
DeltagareKom just på att dom kanske inte har en kompressor på banan :+ Så jag få väl testa att värma däcken innan jag åker på banan å pysta i 2-2,2..
Thx…
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
12 juli, 2004 kl. 19:51 #71808Subbarist
DeltagareJag kollar upp det på jobbet så återkommer jag med mer exakt info, du ska 0,1 bar mer vid regn, jag tror det var 2,0 vid torrt väglag och 2,1 vid väta eler så vare 2,1 respektive 2,2 men jag kollar upp det exakt så återkommer jag.
12 juli, 2004 kl. 21:35 #71814Rogga
DeltagareLåter bra det risto :).. Kollade däcktrycket i kväll å det låg på 2.9bar :+ Kanske lite väl mycke, men jag tycker däcken kränger, kanske kränger om det blir för mycke oxå…
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
13 juli, 2004 kl. 07:10 #71795SecretAgentMan
DeltagareR-däck har mycket hårdare stomme, därför behövs inte ett högre tryck för att stabilisera däcket.
Du kör med alldeles för högt tryck just nu, då blir greppet sämre – sänk omedelbums.
/J
13 juli, 2004 kl. 14:39 #71815Rogga
DeltagareAj aj kapten 🙂 Klart!! Ska bli skoj å se hur dom känns på banan i morgon!!
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
11 augusti, 2004 kl. 20:48 #71798Toni
Deltagare>RA1 verkar funka bra har inte provat på bana än dock, men ska
>bli av på söndag 😀 funkar bra i väta, men jag har och andra
>sidan inte haft tilfälle och provocera bilen tillräckligt än
>heller. och i 2055516 finns R1R och RA1.OK. Om torrgreppet i kurvor är viktigaste ska jag då välja RA-1 eller R1R? Eller är dom ganska lika? (Skulle helst ta R888 men den verkar ju finnas bara i konstiga dimensioner)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.