Det beror på hur mycket sänkt, och hur mjuka/hårda fjädrarna är.
Men profilen gör att däcket blir högre – inte bredare, och standarddimensionen är 205/50×16 – dvs 1 centimeter mera gummi ganska precis (radien ökar med 1 cm) – knappast något som ställer till med problem, tar det i lär det göra det med standard med.
okej, jag vet inte men det är dock inte mitt problem.. hehe en bekants bil som hade några frågor.. får väl säga åt han att åka på 50 eller 45 profil istället. jag har 45 på mina vinter däck på 17″fälg inga problem ganska härligt grepp ändå. så har man vart ute o sladdat runt lite på parkeringar idag oxå 😀 😀 😀
…som sagt, det skiljer 1 centimeter i radie – man kan lugnt antaga att så länge det inte är frågan om max-power-sänkning (så den går på genomslagsgummit) så kommerdet inte att vara ett problem.
50-profil vs 55-profil. Det måste väl skilja 5mm i radie och 10mm i diameter? Har tråkigt på en fredag och gjorde lite matematiska beräkningar på näsduken… 🙂
_______________________________________________________________________________ :::::ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile:::::