› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › dackonline.se – erfarenheter?
- Detta ämne har 20 svar, 1,733 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2005 kl. 07:32 #8493
Rallystacke
DeltagareJag har köpt 1 omgång däck där. Tog lite tid att få dom den gången men annars är jag nöjd. Bra priser…
28 mars, 2005 kl. 07:46 #96111Guailo
DeltagareHej!
Jag köpte däck därifrån för ca 1,5 år sen. Det gick fort, ca 3 dagars leverans, och blev rätt på en gång.
Jag fuskade lite och lät dom leverera till jobbet. På så vis gick det väl nån dag snabbare än om dom skulle behöva böka med lappar om att man skal komma och hämta sina däck antar jag.
Lycka till!
Annars är väl klubbens deal med Toyo rätt bra?
Mvh,
Peter28 mars, 2005 kl. 11:39 #96115tendency
DeltagareOkey, bara gott om dackonline. Bra, då beställer jag!
MatsN > Stora breda däck 😮 Du får dela med dig av bild på det i ditt galleri sedan (vill se, jag har ju också kåmbiräser).
Toyo Proxes T1-S är billiga på dackonline, men dom har utgått.
–
Blåklumpen – Surahammars 2a skräck28 mars, 2005 kl. 11:40 #96109Lefty
DeltagareJepps det testet har jag sett och de lutar nog mot att köpa Toyo däcken… eftersom att Risto inte har tid så blir det kanske hos dackonline.
Tackar för svaren 🙂
28 mars, 2005 kl. 12:17 #96106griml0ck
DeltagareSnackade me risto o han sa om de är 5 eller mer som är intresserade av o handla toyo däck så kunde han fixa fram de. Själv funderar jag på o handla R1R igen eller gå upp till 17″ me Toyo R888 eller bridgestone RE540S.
14 april, 2005 kl. 14:43 #96112p_ilis
DeltagareHehe, var på en gummiverkstad i Solna och de kallade dem för b-stenar. Tunga och hårda.. 🙂
Men det borde ju igentligen vara bra för fälgen. Skydda och så..19 december, 2005 kl. 06:19 #96097Manor
DeltagareJag beställer däck från dem imorgon. Jag har bara hört gott om dem, och de verkar vara väldigt seriösa. Jag har även hittat en lokal firma som lägger på däcken för 600:- (4 stycken)…vilket är nästan halva priset mot den stora däckfirman. De går att söka på dackonline efter ansluta gummiverkstäder.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96104Manor
Deltagare>Visst är Bridgestones däck hårda, det märkte man inte allra
>minst då de skulle sko av RE070 däcken ifrån mina fälgar. Men
>är man däckhandlare och sysslar med montering borde man klara
>av sådant.Nja, jag lämnade in dem på en liten lokal firma. Det är en bilverkstad i ett dubbelgarage till en villa, och där fanns en däckmaskin och balanseringsmaskin. Han säljer inga däck, utan man får själv skaffa däck och frakta dit dem tillsammans med fälgarna. Utrustningen klarade fälgar upp till 20″, men Bridgestone hade för hårda stommar så det blir för mycket jobb för den ringa ersättningen (100:- per däck + 30:- extra om det är lättmetalfälgar)…så dessa jobb brukar han undanbe sig. Den lokala riktiga gummiverkstaden tar drygt det dubbla, men har troligtvis betydligt bättre grejer. De försökte dock bluffa mig på ett par vinterdäck för några år sedan…så dem anlitar jag ALDRIG igen av princip x( x( x(.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96103Manor
DeltagareIdag kom Postens lastbil med 4 stycken Goodyear Eagle F1 225/35/18″. Det tog ganska precis 2 veckor från beställning till leverans. Kostnaden blev totalt 6834:- inklusive moms och frakt (från http://www.dackonline.se).
Jag beställde först Bridgestone, men då ”gummikillen” meddelade att an inte kunde lägga på dessa så annulerade jag ordern och beställde Goodyear istället. Det kan ju vara kul att testa ett annat märke :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96102Manor
DeltagareHej igen !
Efter kontakt med den lokala däcksmontören så visade det sig att han kunde hantera alla däcksmärken utom just Bridgestone (som var för hårda) :-(. Jag har nu mailat Dackonline för att försöka att ändra ordern från Bridgestone S-03 till Goodgear F1 istället…och hoppas att det fungerar. J-kla bajs att det alltid ska vara något strul med allt. Varför kan inget bara flyta på perfekt :-(.
Lyckas jag med orderändringen så blir det däremot lite billigare. Dock så ska hållbarheten vara sämre på Goodyear än Bridgestone…åtminstone har jag hört det.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96100Manor
Deltagare>jag skulle handla mina sommarsulor därifrån och beställde och
>betalade men fick inga däck och hörde inte nått från dom. så
>efter 3 veckor så hörde jag av mig och frågade var dom var, då
>fick jag till svar att den modellen utgått men inte hade dom
>tänkt på att jag kanske ville veta det så dom hade inte hört
>av sig, så dom erbjöd sig att skicka en annan modell, efter
>att jag väntat i två veckor på den modellen så ringde jag igen
>och hörde vart dom var men då hadde dom oxå utgått så jag sa
>att jag vill ha mina pengar tillbaka och köpa från nån annan,
>Javisst sa dom men det tar 2-4 veckor för pengarna att komma
>tillbaka för dom måste skickas via tyskland! så var den
>sommaren slut och jag hann köra 1 vecka på mina nya
>sommarsulor som jag istället köpte hos den lokala
>däckhandlaren.
>
>x(Det låter onekligen som att du hade maximal otur samt väldigt misskött av Dackonline. Själv blev jag lurad på vinterdäck av den lokala gummiverkstaden, och ruttnade helt på dem…allt är bättre än dem är min känsla. Vi får väl se hur Dackonline sköter sig. Jag har även hört mycket gott om dem.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96099Manor
Deltagare>Jag måste oxå handla sulor snart… snön är borta från
>vägarna och jag inväntar bara 1 april så inte pappa blå kan
>klaga 🙂 Har dock några mm kvar på de däck som är på fälgarna
>nu!
>
>Har inget test på S03orna framme men hur brukar dom ligga ?
>Har du kört med dom tidigare ? Och hur många mil ungefär ?
>
>Vet inte om det trams men är dom inte ganska mjuka ? Dvs slits
>fortare kanske… ?Hej igen !
Jag har S03 på originalfälgarna som jag har kört med en säsong. De kändes väldigt bra, tyckte jag. Jag inbillar mig att samtliga ”högprestandadäck” är tämligen mjuka, men fick tipset av en kompis att satsa på S03 istället för Goodyear F1 då dessa skulle vara ännu mjukare. Om det stämmer vet jag inte, men jag chansar på det. Jag körde en säsong på Pirelli P-Zero, och jag tyckte även att dessa var helt ok…men jag är väl kanske inte så kräsen.
I en test jag läste nyligen på 17″ sommardäck så vann Michelin testet, men Toyo fick omdömet bästa köp då de var billigare. Bridgestone var tyvärr inte med i det testet.
ExOrdis har väl kört ganska mycket med S03, och jag har för mig att även han var väldigt nöjd (du får rätta mig Kjelle om jag har fel).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96098Manor
Deltagare>Mats, vilka däck blir det då ? Toyo Proxes T1-R ? 🙂
>
>Har vi kvar rabatt på Toyodäcken ? Hur många % ?Jag satsar på Bridgestone S03:or som jag har varit nöjd med på originalfälgarna tidigare. Nu blir det i storleken 225/35/18″ till mina Radius R3 fälgar.
Jag vet inte om klubben har kvar rabatterna på Toyo, men jag antar att Risto kan skaka fram ett bra pris. Han har dock varit ganska bizzi och jag orkar inte chansa och strula med något när nu våren äntligen närmar sig…så det får bli Bridgestone S03 från dackonline denna gången. De kostar 2018:-/st inklusive moms och frakt. Toyo kostar 1600:-/st på dackonline, men jag tror som sagt att S03 är snäppet bättre och värt 400:- mer per styck.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #96105Subbarist
DeltagareTjena, jag har varit och är jävligt bizzi, dock så har jag fått lite tid över nu. Jag tror inte att jag kommer och kunna matcha priserna på däckonline.se, men däremot så ligger jag nog väldigt nära prismässigt, samt att jag kan fixa montering för 300:- för fyra däck och det är rätt billigt 😉 så alla som vill ha däck så är det bara att lägga PM till mig så ska ni få pris inom en vecka!
/Risto
19 december, 2005 kl. 06:19 #96107Lefty
DeltagareMats, vilka däck blir det då ? Toyo Proxes T1-R ? 🙂
Har vi kvar rabatt på Toyodäcken ? Hur många % ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.