› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › dackonline.se – erfarenheter?
- Detta ämne har 20 svar, 1,733 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #96108
Lefty
DeltagareJag måste oxå handla sulor snart… snön är borta från vägarna och jag inväntar bara 1 april så inte pappa blå kan klaga 🙂 Har dock några mm kvar på de däck som är på fälgarna nu!
Har inget test på S03orna framme men hur brukar dom ligga ? Har du kört med dom tidigare ? Och hur många mil ungefär ?
Vet inte om det trams men är dom inte ganska mjuka ? Dvs slits fortare kanske… ?
19 december, 2005 kl. 06:19 #96101Manor
Deltagare>jag skulle handla mina sommarsulor därifrån och beställde och
>betalade men fick inga däck och hörde inte nått från dom. så
>efter 3 veckor så hörde jag av mig och frågade var dom var, då
>fick jag till svar att den modellen utgått men inte hade dom
>tänkt på att jag kanske ville veta det så dom hade inte hört
>av sig, så dom erbjöd sig att skicka en annan modell, efter
>att jag väntat i två veckor på den modellen så ringde jag igen
>och hörde vart dom var men då hadde dom oxå utgått så jag sa
>att jag vill ha mina pengar tillbaka och köpa från nån annan,
>Javisst sa dom men det tar 2-4 veckor för pengarna att komma
>tillbaka för dom måste skickas via tyskland! så var den
>sommaren slut och jag hann köra 1 vecka på mina nya
>sommarsulor som jag istället köpte hos den lokala
>däckhandlaren.
>
>x(Apache54, vad var det egentligen för däck du beställde. Om bägge däcken du försökte beställa hade utgått så måste det väl ha varit ett väldigt hemligt märke/modell…eller!!?
mvh Mats N – som hoppas att Bridgestone S03 kommer snarast möjligt…
19 december, 2005 kl. 06:19 #96110pannan
DeltagareVisst är Bridgestones däck hårda, det märkte man inte allra minst då de skulle sko av RE070 däcken ifrån mina fälgar. Men är man däckhandlare och sysslar med montering borde man klara av sådant.
Angående S03 så är de väldigt mjuka men på en 4 hjulsdriven bil som Subaru kan de nog hålla lite längre. Vet att kompisen körde 2 uppsättningar på en sommar på sin NSX, men å andra sidan äter en mittmotorbil upp däck rätt fort. Han var kanonnöjd med dem så de rekommenderas.
19 december, 2005 kl. 06:19 #96113apache54
Deltagarejag skulle handla mina sommarsulor därifrån och beställde och betalade men fick inga däck och hörde inte nått från dom. så efter 3 veckor så hörde jag av mig och frågade var dom var, då fick jag till svar att den modellen utgått men inte hade dom tänkt på att jag kanske ville veta det så dom hade inte hört av sig, så dom erbjöd sig att skicka en annan modell, efter att jag väntat i två veckor på den modellen så ringde jag igen och hörde vart dom var men då hadde dom oxå utgått så jag sa att jag vill ha mina pengar tillbaka och köpa från nån annan, Javisst sa dom men det tar 2-4 veckor för pengarna att komma tillbaka för dom måste skickas via tyskland! så var den sommaren slut och jag hann köra 1 vecka på mina nya sommarsulor som jag istället köpte hos den lokala däckhandlaren.
x(
19 december, 2005 kl. 06:19 #96114tendency
DeltagareTänkte beställa mig en ny uppsättning sommardäck från http://www.dackonline.se, dom har ju riktigt bra priser. Men jag har själv aldrig handlat från dem tidigare.. så jag undrar om ngn här har gjort det, om det är säkert & bra service osv?
Dom skickar inte däcken mot faktura, som jag helst skulle vilja. Utan man betalar med kreditkort eller via banköverföring Innan dom sänder däcken!
–
Blåklumpen – Surahammars 2a skräck19 december, 2005 kl. 06:19 #96116johan84a
Deltagarehandlade mina däck där och det funkade kanon..bra priser och snabba leveranser..
jag tyckte det var kanon att handla av dom..
//Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.