› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Dackonline.se
- Detta ämne har 24 svar, 2,320 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #71551
Subbarist
DeltagareDäcken som Däckonline köper och HORAR ut x( x( är restpartier köpta i Tyskland, dock så lagerhåller de inga däck utan köper bara jätte partier av typ överproduktion m.m. (vilket kan medföra en risk med att inte få däcket i tid eller få det däcket man har beställt) så det är nog inga gamla däck men, det har ju förvisso ingen betydelse om däcken har nåt år på nacken om de förvaras rätt sätt. Dock så kan det vara andrahands sortiment däremot och med tanke på priset de håller så är inte det så mycket och gnälla om. Själv hoppas jag att de kånkar 😛 😀
19 december, 2005 kl. 06:19 #71548Manor
DeltagareIdag kom Postens lastbil hem till mig med 4 stycken Goodyear Eagle F1 225/35/18″. Det tog ganska precis 2 veckor från beställning till leverans. Kostnaden blev totalt 6834:- inklusive moms och frakt, vilket jag tycker verkar vara ett kalaspris.
Nu ska däcken monteras/balanseras på en lokal firma för 560:-, vilket även det känns som ett bra pris.
Däcken såg väldigt balla ut, och har även en gummikant för att skydda fälgarna mot ”närkontakt med trottoarkanter”, vilket kan vara bra för mig då jag skadade en fälg (lacken) förra året :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #71558Mats
DeltagareHar också funderat på att beställa därifrån. Dom har faktiskt bra priser. Nån som har beställt ifrån dom??
Mats GBG
Svart e snyggast:P19 december, 2005 kl. 06:19 #71559pannan
DeltagareSe för fasen upp med så att ni inte får Asientillverkade däck.
Köpte ett set Good Year Eagle F1 för några år sedan av Gummihuset och de däcken var katastrof. Otroligt hala och lömska vid väta, detta p g a att däcken var gjorda i Asien. Kompisen som körde på ”dyrare” F1 hade inga problem alls.
19 december, 2005 kl. 06:19 #71560Nano
Deltagarejag beställde därifrån och har fått hem mina däck. Goodyear eagle F1 GS-D3 215/45/17, fick dem snabbare än vad de skrev i mejlet.
Jag är otroligt nöjde. Kanonfina däck, samt att man sparade mellan 600-800 kr st per däck. (Jämförde ovanstående däck hos lokala handlare)
MVH
Mårten19 december, 2005 kl. 06:19 #71547Manor
DeltagareDackonline säljer enligt uppgift inga asientillverkade däck. De är otroligt stora försäljare av däck. Jag såg på skillnaden mellan två ordernummer med två dagar emellan att det var utplockat fler än 10000 ordrar. Det innebär drygt 5000 ordrar per dag i ”högsäsong”, och jag antar att de flesta beställer 4 däck…det är kanske 20000 däck per dag, förstå vilka logistikproblem.
Dackonline älr vara större än de flesta svenska däcksgrossister, och verkar också hålla lägre priser än de lyckas med.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #71546Manor
Deltagare>jag beställde därifrån och har fått hem mina däck. Goodyear
>eagle F1 GS-D3 215/45/17, fick dem snabbare än vad de skrev i
>mejlet.
>
>Jag är otroligt nöjde. Kanonfina däck, samt att man sparade
>mellan 600-800 kr st per däck. (Jämförde ovanstående däck hos
>lokala handlare)
>
>MVH
>MårtenJag har nyss beställt Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/35/18, men ännu inte fått hem dem. Hoppas att det fungerar bra även för mig :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #71545Manor
Deltagare>Däcken som Däckonline köper och HORAR ut x( x( är restpartier
>köpta i Tyskland…Nja, det stämmer inte alls med det som jag har hört. Bolaget körs från Tyskland, därav deras moms istället för vår svenska. Alla däck är gjorda för den europeiska marknaden, så det säljs t.ex inga asiatiska däck. Det är ingen 2:a handssortering som säljs, utan snarare tvärtom. Enligt vad jag har hört så kan man få däck som suttit fabriksmonterat på vissa bilar (då talar vi om standard storlekar…och inte 17/18″:are)…men monterats av till förmån för annat märke till ”storkunder”. Dessa däck är definitivt ingen 2:a hands, utan det bästa som fabrikerna producerar. En bekant som arbetade för en väldigt stor svensk inköpare köpte upp ett antal däck på prov från dackonline.se. Priset var bättre än från den svenska grossisten, som fick komma och kontrollera vad som levererades. Det var inget mystiskt alls, utan helt perfekta däck…och grossisten tyckte att det var oerhört pinsamt att inte deras priser kunde matcha dackonline.se. Som sagt, jag har bara hört positiva erfarenheter från de som testat…har någon hört annat, eller är det bara önsketänkande från svenska konkurrenter ;)???
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #71544Manor
DeltagareHej !
Jag har inte beställt själv, men hört mycket gott om dem från andra. Jag ska själv beställa däck från dem, men först nästa sommar.
Du behöver inte lämna kortnumret över internet, utan du kan faxa eller ringa till dem…om det känns bättre. Om du inte skulle få några däck så kommer de heller inte få betalt, det ser din bank/kortföretag till. Bevisbördan ligger inte på dig som kortinnehavare, utan det företag som får betalt (enligt vad jag vet).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #71565maxzat
DeltagareHar åxå köpt däck där. Inga problem alls. Betalade in på deras post eller bankgiro. Däcken kom efter drygt en vecka 🙂
/Micke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.