SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Däckstryck för standarddäck på bana

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Plura
    Deltagare

Vad ska man ha för däckstryck på bana på ett standard däck? jag har hört och läst till mig att man ska öka ca 0,2-0,3 bar. Men detta var inte på 4wd bilar. Det finns ju en del barnrävar har som kanske har provat ut vad som kan vara ett bra riktmärke.

Det är ju både Anderstorp på onsdag (lite osäkert dock) och Emmaboda till helgen så det kan ju vara bra att veta.

Däcket jag kör på är Bridgestone Potenza RE050, standard på WRX -04.

Antar att man snackar kalltryck när man ökar 0,2-0,3bar över standard tryck.

/Pelle

MDE
      Deltagare

dom flesta brukar öka lite på däcktrycket innan man kör bana det bästa är ju om man testar lite själv.

när jag körde med mina goodgear F1 16 tum så hade jag 3bar tryck mot org tryck 2.6 men du har nog tankarna på rätt väg

tänk på att däckens fäste blir sämre redan efter några varv bara!!

litet tips är att köra relativt höga växlar genom kurvorna det går fortare än o tagga ner o blåsa på så det spinner o trixar kan ju spara däcken lite.

mvh MDE

Rallystacke
        Deltagare

När jag körd emed gatdäck (17″) så körde jag 2,8-2,9 varma fram och 2,5-2,6bak

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.