- Detta ämne har 16 svar, 1,584 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2003 kl. 09:18 #5180Micke81Deltagare
Jag vet att vintern snart är här men jag tänkte passa på att fråga följande:
Vilket ringtryck ska man ha på 215/40 -17 toyo sommardäck till imprezan (sedan)?/micke
1 september, 2003 kl. 09:45 #70803SecretAgentManDeltagareJag brukar köra med 2.8-3 kg fram och ett eller 2 hekto lägre bak…lite beroende på användningssätt… 😉
Hårdare körning i kurvor – lite högre tryck. 🙂
/J
1 september, 2003 kl. 12:28 #70814Micke81DeltagarePerfekt:-) Då har jag kört på rätt tryck hittills iaf. 2,9fram 2,7bak.
Tur att klubben finns. Subaru vet inte, inte däckfirman, inte där jag köpte däcken o fälgarna. TACK!/micke
3 september, 2003 kl. 07:25 #70817Micke81DeltagareNej nej, inte understyrning! 😀 Utan APEX :+
3 september, 2003 kl. 08:06 #70805OzODeltagareHörnet på kurvans insida… :+
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
“Id be unstoppable… if I could just get started!”3 september, 2003 kl. 10:50 #70818Micke81DeltagareMisstänkte det, men nu är det bekräftat. Har hört Peter Sundfelt? (motorjournalen)prata om det när han körde die nordschliefe.
/micke
3 september, 2003 kl. 13:01 #70812WandererDeltagareHmm …
Så man ska alltså inte hålla sig på 2.5bar utan istället höja till “normala” 2.9 fram och 2.7 bak ?
Är det vad professorerna rekommendera ? 😉
3 september, 2003 kl. 13:16 #70806OzODeltagare>Så man ska alltså inte hålla sig på 2.5bar utan istället höja
>till “normala” 2.9 fram och 2.7 bak ?
—Det är vad en person har sagt, och en annan har sagt annat. It’s all trial and error…. 😉
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
“Id be unstoppable… if I could just get started!”3 september, 2003 kl. 18:31 #70813WandererDeltagareDå tutar jag nog på med 2.6 fram och 2.5 bak.
Har ju fungerat hittils 🙂3 september, 2003 kl. 19:11 #70811LuziferDeltagareJag skulle nog slå i 2.8 runt om men de är min åsikt.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #70808ExOrdisDeltagareSå sant, så sant….
Pumpa, gasa & var glada.
Hellre lite över rekommenderat än under, helt klart. 😉10 juni, 2004 kl. 18:40 #70809ExOrdisDeltagareLite beroende på övrig setup med fjädrar,dämpare och krängningshämmare samt hjulvinklar.
Min gissning är att du får ett ganska understyrt betende före apex.10 juni, 2004 kl. 18:40 #70810ExOrdisDeltagareBilen vill inte svänga åt det håll du styr mot utan istället sträva utåt, ungefär…;-)
10 juni, 2004 kl. 18:40 #70807ExOrdisDeltagareÄhhumm!!!
Toyo anger 44 PSI som max däcktryck på detta däck.
Allt över 2,5 bar är overkill för däcket ifråga IMHO.
Proxes har en ganska elak tendens att överhetta med ökat tryck som följd, alltså kan man börja på rekommenderat tryck från Subaru
och köra en inspirerad sväng för att ha betydligt högre tryck
ganska snart, bara ett tips…>Jag vet att vintern snart är här men jag tänkte passa på att
>fråga följande:
>Vilket ringtryck ska man ha på 215/40 -17 toyo sommardäck till
>imprezan (sedan)?
>
>/micke10 juni, 2004 kl. 18:40 #70815Micke81DeltagareHur skulle 2,5 bar runt om påverka bilens uppförande?
/micke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.