Ska det verkligen vara så högt tryck i trippel8orna?Mina Kumho (R-däck) kör jag 2,1 varmtryck, vilket är ungefär 1,7-1,8 kall/U
Det beror på hur mycket jag kör. När jag tex var upp till Mittsverigebanan och körde så var det för mycket med 2,2, då över hettade slitbanan. Men då körde jag oxå 4 varv i stöten.
Men för en kortare bana/konbana så vart dom alldeles för mjuk med 2 i kalltryck. Passa mej betydligt bättre med 2,2.
Enligt Toyos så ska man köra 26 – 32psi, vilket blir 1,79 – 2,21bar, på en bil som väger 1000 – 1400kg.
Då är det ”very short, max 3 laps”.
Vi får se hur det blir nu när man får på coilovers och krängare, när bilen blir styvare så kanske man får släppa lite på däcktrycket.
De e ba å känna sej för, vad som passar bäst.