Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #240038
    adam.b.w
    Deltagare

      Sen är det ju en fråga om vad man tycker själv. Men det finns inga fördelar med för hårda däck enligt min åsikt. då jag preoriterar att bilen är säker och inte att den drar lite lite mindre soppa.
      men så länge ni inte har mer än max 2,8 så är man inte i riskzonen.

      #240025
      abacus
      Deltagare

        Sen är det ju en fråga om vad man tycker själv. Men det finns inga fördelar med för hårda däck enligt min åsikt. då jag preoriterar att bilen är säker och inte att den drar lite lite mindre soppa.
        men så länge ni inte har mer än max 2,8 så är man inte i riskzonen.

        Allt är relativt , men ju lägre profil desto högre tryck ska det vara i däcket…

        #240030
        annala
        Deltagare

          16″ = 2,5 kg
          17″ = 2,7-2,8 kg
          18″ upp 3,0 kg läs lågprofilshjul nu.
          suvar brukar ja lägga 2,5 kg oavsett om de är 16-17 eller 18″
          de är lite över mot vad biltillverkarna rekommenderar men de är inte skadligt på nå sätt för däcket utan rullar lättare och du får ett jämnare slitage om du har dina hjulvinklar rätt inställda.

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.