Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 805 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95815
    Patrick P931
    Deltagare

      Det enda lilla kruxet är att det sitter en spärr i 16 bitars ecu som sätter stopp för alla hastigheter över 255 riktiga km/h. 😉

      #95921
      Grovsnus
      Deltagare

        Visst verkar det lite skumt. Jag pratade med ägaren på vallåkra och jag har bestämt för mig att det var ytterst lite gjort med motorn.
        Kan ju vara mitt minne som sviker, men jag tror inte det.
        Minns bland annat att han jobbade som svetsare och hade gjort avgassystemet själv. Och att han räknat på det från grunden för att få så bra flöde som möjligt. (han hade nån form av “herre-jösses-svetsutbildning”)

        SSC #1596
        Oyp_Oyp

        #95969
        adrenalin
        Deltagare

          Visst verkar det lite skumt. Jag pratade med ägaren på vallåkra och jag har bestämt för mig att det var ytterst lite gjort med motorn.
          Kan ju vara mitt minne som sviker, men jag tror inte det.
          Minns bland annat att han jobbade som svetsare och hade gjort avgassystemet själv. Och att han räknat på det från grunden för att få så bra flöde som möjligt. (han hade nån form av “herre-jösses-svetsutbildning”)

          frågan är vad han har gjort med den om den nu går så bra som han skriver.
          sen är det ju en wrx så den sitter ju en 5 petad låda och dom får man ju ligga och varva hur länge som hellst innan det är dags att växla.
          och om man ska prata om hur fort ens bil går så är ju min bara graderad till 180 sen fortsätter den ner förbi trippmätaren och lägger sig på pinnen som är vid 0an, om man går efter den här sidan http://www.scoobyprojects.co.uk/technical/gearing.php så har jag en toppfart på ca 280km/h om jag har ett varvstopp på 7200rpm, vid 8000rpm som det är orginal så är det ca 311km/h 😉

          Han länkar ju till garaget och det är inte mer än original?

          #95843
          FiddeFuling
          Keymaster

            Någon mer än jag som tycker att denna känns suspekt?

            CUD882 // GV-5910

            http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_Spec_C_33969219.htm?ca=15&w=3&last=1

            “ÄKTA JAPANSK VERSION.., SPEC C” vänster styrd… naje.

            #95934
            pettsun
            Deltagare

              Någon mer än jag som tycker att denna känns suspekt?

              CUD882 // GV-5910

              http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_Spec_C_33969219.htm?ca=15&w=3&last=1

              “ÄKTA JAPANSK VERSION.., SPEC C” vänster styrd… naje.

              den har varit på blocket i över ett år. .. Jo den känns suspekt.

              #95970
              adrenalin
              Deltagare

                den har varit på blocket i över ett år. .. Jo den känns suspekt.

                Reagerade också på det 😀

                #95652
                edbe
                Deltagare

                  den har varit på blocket i över ett år. .. Jo den känns suspekt.

                  Och innan det dessutom

                  #95481
                  Andersson
                  Deltagare

                    Tror det är lag på att alla bilar måste vara vänsterstyrda där.

                    #95624
                    Christian S
                    Deltagare

                      Tror det är lag på att alla bilar måste vara vänsterstyrda där.

                      japp, är den högerstyrd så måste dom komvertera den för att kunna regga in den.

                      #96005
                      Petersen142
                      Deltagare
                        #95905
                        Subarudelar
                        Deltagare

                          Någon mer än jag som tycker att denna känns suspekt?

                          CUD882 // GV-5910

                          http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_Spec_C_33969219.htm?ca=15&w=3&last=1

                          “ÄKTA JAPANSK VERSION.., SPEC C” vänster styrd… naje.

                          Dubbelturbo??
                          -så vitt jag vet så finns endast dubbelturbo på vissa Legacy modeller; men kan självklart ha fel… d—0.o—b

                          #95520
                          555_STI
                          Deltagare

                            Dubbelturbo??
                            -så vitt jag vet så finns endast dubbelturbo på vissa Legacy modeller; men kan självklart ha fel… d—0.o—b

                            Skulle tro de menar TwinScroll som finns på dessa snarare än dubbelturbo. Blev nog lite fel med översättningen/förståelse kanske. 🙂

                            #95861
                            Jommie
                            Deltagare
                              #95823
                              Fladric
                              Deltagare

                                http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Justy_J10_Trendy_51466705.htm?ca=7&w=3

                                En av de bättre blockannonser jag läst på länge! 😉
                                Gillar I. D. N. R. I. S samt att han har lagt ned tid att klippa ihop bilden xD

                                #95992
                                clasen
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 805 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.