Visar 15 inlägg - 706 till 720 (av 805 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95956
    zanoii
    Deltagare

      Så dumt av mig att jag missat det :rolleyes:

      Alla scootrar heter vespa också

      Exakt.

      #95983
      adrenalin
      Deltagare

        All fyrhjulsdrift heter Quattro, alla dieselmotorer heter TDi, alla dubbelkopplingslådor heter DSG och alla stabilitetssystem heter ESP.

        Vet inte om jag kan hålla med helt gällande fyrhjulsdriften. Quattro är snarare Audis egna namn för fyrhjulsdrift, så som bmws är Xdrive etc. Quattro betyder fyra och inte fyrhjulsdrift.

        #95957
        zanoii
        Deltagare

          Vet inte om jag kan hålla med helt gällande fyrhjulsdriften. Quattro är snarare Audis egna namn för fyrhjulsdrift, så som bmws är Xdrive etc. Quattro betyder fyra och inte fyrhjulsdrift.

          TDi är väl också VW-gruppens varumärke. Ingen skillnad egentligen. Menade mer att de har varit tidigt ute och haft stor marknadsandel så deras varumärken fått benämna hela teknologin i folkmun.

          #95830
          Fladric
          Deltagare

            TDi är väl också VW-gruppens varumärke. Ingen skillnad egentligen. Menade mer att de har varit tidigt ute och haft stor marknadsandel så deras varumärken fått benämna hela teknologin i folkmun.

            Exakt, liksom att DSG och ESP också är VAG:s benämning på sina system, som du antydde 🙂

            #95909
            Igge
            Deltagare

              ESP har jag iofs sett på andra bilar, Mercedes om jag inte minns fel

              #95831
              Fladric
              Deltagare

                Såg att det var Bosch som äger namnet ESP, fel av mig! Så det står nog på de flesta tyska bilar då 🙂

                #95958
                zanoii
                Deltagare

                  Såg att det var Bosch som äger namnet ESP, fel av mig! Så det står nog på de flesta tyska bilar då 🙂

                  Tänkte kommentera att jag var osäker på om det inte var just så men hann inte förut.

                  #95931
                  Zlasher
                  Deltagare

                    Allt är ok på bilen……går mycket fint i hela drivlinan.
                    Ej buskörd mest långkörning med täta oljebyten.
                    Alltid varm motor innan “omkörning”
                    uppdaterad motor & koppling
                    Som om dessa bilar ens går att köra “lungt”=)

                    #96027
                    manop
                    Deltagare

                      http://www.blocket.se/malmo/Subaru_Impreza_2_0R__150Hk__Sport_4Wd_56008614.htm?ca=23_11&w=0&last=1

                      Hej, ny här. Är intresserad av denna bil, men ju mer jag läser och tänker ju mer osäker blir jag. Är inte speciellt kunnig när det gäller bilköp om man säger så.

                      Har dragit ut Carfax och transportstyrelse mm och får inte ihop det.

                      Tittar man på de 6 händelserna som finns, tycker jag att det är skumt.

                      Besiktigad 1 gång, avställd 11 dagar innan besiktningsperioden går ut, köpt av privatperson, registrerad tillfällig försäkring.

                      J:son och köparen samma person? varför besiktigar man inte bilen innan man säljer den osv

                      Om man tittar på att den är förregisterad 07 och inte tagen i trafik förrän 0908

                      Sen mätarställning 77 548 efter första besiktningen och sen körd 2700 på två år…eller? (för man anger ju i annonsen att mätarställningen står på 10000-10 499) och sen avställer man den innan besiktningsperioden går ut.

                      Är det jag som ser spöken i onödan. Ser ni garvade något konstigt med detta?

                      Ni får gärna ge tips på om det verkar vara ett bra köp 75 000 låter ju billigt…eller? Varför har man sänkt priset, är de svårsålda och i så fall varför eller är det annat i mössan…haha.

                      Här Carfax-rapporten

                      Stulen
                      Ej rapporterad stulen Inga problem rapporterade
                      Skrotad
                      Ej rapporterad skrotad Inga problem rapporterade
                      Import
                      Ej importerad Inga problem rapporterade
                      Taxi
                      Inte använd som taxi Inga problem rapporterade

                      Teknisk info
                      Datum Mätarställning Uppgifter
                      2014-11-18 Fordon redovisas som försäkrad med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren.
                      Inga lån rapporterade
                      2014-11-13 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
                      Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige.
                      2012-11-24 77 548 Fordonet besiktat.
                      Fordonet besiktat av Bilprovningen Malmö Fosie, Sverige.
                      2009-08-11 I trafik första gången i Sverige.
                      Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
                      Lån rapporterat
                      2009-07-01 Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer EXF587 men ännu inte i trafik.
                      Fordon redovisas som försäkrad med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren.
                      2007-10 Fordon tillverkat.

                      Mvh Manop

                      #95629
                      Christian S
                      Deltagare

                        såg att han fortfarande försöker sälja den här om byggda 02an som en 07a http://www.blocket.se/hoor/Subaru_Impreza_wrx_sti_400hk_57894267.htm?ca=15&w=3 , skillnade den här gången är att han har skrivit att det är en 2002 som är ombygggd till 2007 vilket han inte gjorde förra gången den låg ute till försäljning.

                        #95736
                        TomK
                        Deltagare

                          såg att han fortfarande försöker sälja den här om byggda 02an som en 07a http://www.blocket.se/hoor/Subaru_Impreza_wrx_sti_400hk_57894267.htm?ca=15&w=3 , skillnade den här gången är att han har skrivit att det är en 2002 som är ombygggd till 2007 vilket han inte gjorde förra gången den låg ute till försäljning.

                          Nu har den även gått 145 tusen mil 🙂

                          #95984
                          adrenalin
                          Deltagare

                            Nu har den även gått 145 tusen mil 🙂

                            Han har legat i 😉

                            #95655
                            edbe
                            Deltagare

                              Nu har den även gått 145 tusen mil 🙂

                              Den är även numera svensksåld och inte USA import som senast…

                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              #95868
                              Jommie
                              Deltagare

                                Den är även numera svensksåld och inte USA import som senast…

                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Men det är jo bra han säger sanningen? Eller? Den är jo svensksåld.;)

                                #95656
                                edbe
                                Deltagare

                                  Men det är jo bra han säger sanningen? Eller? Den är jo svensksåld.;)

                                  Frågan är väl bara i dagsläget vad som är sanning…eller vad mer som osanning.

                                Visar 15 inlägg - 706 till 720 (av 805 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.