SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dagens händelse…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 101 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Fick äntligen lite lust & inspiration och fixade dit oljerörskopplingarna till nya styrväxeln på ’prezan (fick gängpaj och lessnade tidigare i vinter) och därefter en obligatorisk testrepa! =)

Jag har inte kört sen sensommaren. Jag har inte sett en Evo på 1000 år.

Döm om min förvåning då jag var i slutet på fullgasrepan hemåt ser en vit Evo IV, V, VI(?) i backspegeln komma i 999 km/tim som dessutom kör om mig säkert bara för att visa att han minnsann också kan köra fort ;)! Och detta mitt ute i ingenstanslandet… 😮 😀 Vad är oddsen på det?

Hoppas det inte dröjer 1000 år tills nästa ggn jag ser en Evo eller 100 år tills nästa ggn jag kör 🙂

(Har ni egna dagens händelser? Skriva av er i denna tråd!)

syke
      Blockerad

Trevligt! Men jag tror dig inte förrän jag sett med egna ögon att du kör 😉

Min dagens händelse bestod av en cheeseburgare med mediumstark chili – mums!

SecretAgentMan
        Deltagare

This thread sucks without pics. 😀

Klasagasa
          Deltagare

This thread sucks without pics. 😀

Hehe, yep Ozo. Var var kameran?

Manor
            Deltagare

Denna lördagen gick i ”lyxkonsumtionens” tecken.

Först ett besök hos den lokala KIA handlaren (dock inte som kund utan att plocka broschyr och information åt en släkting). Därefter en mellanlandning på Lidl för diverse basvaror, och slutligen lite kläder från Dressman :D.

– Kia
              – Lidl
              – Dressman
              …vem slår det, kanske en uteliggare med containerdykning som hobby.

Hahahahahahahaha.

Nu måste jag väl dock tillägga att inget av ovanstående företag är skit, hel ok prylar…men de ligger inte högt i kurs hos så många.

OzO
              Deltagare

Denna lördagen gick i ”lyxkonsumtionens” tecken.

– Kia
                – Lidl
                – Dressman
                …vem slår det, kanske en uteliggare med containerdykning som hobby.

Hahahahahahahaha.

F-n Mats, trodde du hade tjänat ihop dina Coboltmiljoner men så köper du plankstek från Von Lidl! =)

Lite biltvätt och sommardäcksbyte på pluttbilen som inte ens fick plats på lyften.

Nu sitter man med en Laphroaig i glaset och lyssnar på det senast med Slash som rockar järnet! 😀

(Som ni ser är Imprezan inte på lyften, inte ens i garaget. Alltså har jag kört den. Bevis nog ;))

Skål!

STIred
                Deltagare

Nu sitter man med en Laphroaig i glaset och lyssnar på det senast med Slash som rockar järnet! 😀

Skål!

Det där låter precis som mys i min smak. Jag brukar bara ta en ciggar på det med så kan det inte bli mera fulländat 🙂

/r- precis avslutat lördagscigarren 😀

Manor
                  Deltagare

F-n Mats, trodde du hade tjänat ihop dina Coboltmiljoner men så köper du plankstek från Von Lidl! =)

Yo Mr Ozo !

Nicht ein plankstek…oxfilén de säljer ibland är ok, i övrigt så är köttet inte det roligaste på Lidl. Müssli-flingor, pommesfritt, glass, pålägg, rostbröd, mjölk och fil fungerar dock perfekt :).

Ingen kommentar kom om Dressman tolkar jag som att även du myser runt i en Dressman dress :D.

…och när vi talar om COBOL…så är det faktiskt MILJARDER och inte MILJONER vi talar om. En löneökning på någon procent för mig är som BMP för ett mindre EU-land :p.

STIred
                    Deltagare

Yo Mr Ozo !

…och när vi talar om COBOL…så är det faktiskt MILJARDER och inte MILJONER vi talar om. En löneökning på någon procent för mig är som BMP för ett mindre EU-land :p.

Ha ha och jag som började nästan tro itsnissarna hade blivit idealister nuförtiden ;). Kom att tänka på denna med http://di.se/Artiklar/2010/4/9/203746/LOR-Grotentreprenorerna-ror-om-i-it-grytan/

/r

Manor
                      Deltagare

Ha ha och jag som började nästan tro itsnissarna hade blivit idealister nuförtiden ;). Kom att tänka på denna med http://di.se/Artiklar/2010/4/9/203746/LOR-Grotentreprenorerna-ror-om-i-it-grytan/

/r

Det verkar ju vara riktigt seriöst faktiskt att vara ”grötentreprenör”.
                        Som IT-konsult så är väl kostnaderna på ungefär samma nivå.
                        Inget kontor eller utrustning behövs, det gäller bara att bli insåld på ett större företag och hålla sig kvar :rolleyes:.
                        Själv är jag dock fast anställd sedan många år, men visst är det en nyttig erfarenhet att ha varit konsult i 15 år innan den fasta anställningen.

Sternborn
                        Deltagare

Dagens händelse:
                          Premiärtur på Slingerbulten med subarun 😀 och Jävlar va kul det va!
                          Mötte en annan impreza tidigare idag på samma väg när jag var på väg hem från crossbanan :p var en 01-02 med rallydekaler 😀 Kanske nån annan här som tog sig en vända på bulten i det fina vädret?

Zetterlund
                          Deltagare

Dagens händelse… Eller snarare Nattens!!

Har varit på en tripp till sweden nu i helgen och hälsat på lite subaru folk… på väg hem från Karlstad på E18 straxt utanför Oslo för ca 40 minuter sedan (klockan 04:03) blev jag stoppad av det Norska Tullverket! De ville kolla lite legitimation m.m. och kom fram till att min bil ska inte få vara min bil.. pga svenskreggad och jag är nu mer ”permanent bosatt” i Norge vilket resulterar i att jag får inte köra svensk bil som ”norrman” 😛

Och med detta menas det med att jag ska antingen importera bilen till Norge (idiotavgifternas land) för en ”mindre” summa pengar räknat på bilens hk antal+inköpspris+årsmodell=tullkostnad eller sälja bilen i Sverige.. :confused:

Då med min vanliga tur (som borde ha tagit slut för länge sen) så kom jag därifrån med bilen i behåll, det var snäll tullpersonal… Hade jag haft otur så hade de beslagtagit bilen och jag inte fått lösa ut den förens tullkostnaden varit betald + en extra avgift på 40% av tullkostnaden. 😮

Så imorgon kommer det dyka upp en GF8 Royal Silver här på forumet som är till salu om någon är intresserad. 😀

tendency
                            Deltagare

Zetterlund: Jäkla tur att de var snälla i tullen, det finns ju folk som blivit av med bilen på en gång.

Min dagens händelse…
                              Bestod av att i vårsolens värmande strålar stå i kortärmat och skifta om till sommarhjulen. Tyckte dessutom så synd om bilen som inte blivit tvättad på jag-vet-inte-hur-länge att den bokades in på en ordenlig tvätt.

Efter att ha kört oattraktivt under vintern (originalfälgar och smutsig), så vänder sig plötsligt folk om igen när man kommer körandes. 😉

(mobilbild)

Mumin
                              Deltagare

Ja du Håkan du kan du.. 😮

Min händelse sög sten hårt.. iaf på väg till Falun till Tjejen och våran lägenhet. åker från Sthlm och allt rullar på kanon.. åker enköping, sala, avesta, hedermora, falun iaf en jävla massa fartkameror. jag kan alla utantill och inga problem… Paserar 3st poliskontrolle, dock så vände sig alla om när jag kom förbi men sak samma.. åker på 90 sträckan sen kommer en tåg rälls och jag brommsar ner och kör över, lång där framme ser jag en polisbuss och jag visste att det var en kamera i den så jag tänkte ”aja håller mina lugna fina 90 och inge problemos” men PANG sa det och en blixt kom flygande.. tänkte ”va fan nu då?” och så klart hade jag inte solskyddet nere som jag brukar ha.. iaf hade 90 tänkte inte mer på det. x antal dagar efter åker jag ner mot Sthlm igen.. tänke nu fan ska jag kolla hastigheten.. och vad ser jag? det är fan 70 sträcka där dom tog kort på mig 🙁
                                Så snart får jag mina fina 3000 i böter pga jag inte var uppmärksam, har åkt samma väg 500 gånger och aldrig tänkt på att det är 70 där… men men man lär sig av sina misstag.. väntar fortfarnade på böterna 1.5 vecka senare :O hoppas hoppas dom skiter i det 😛

SecretAgentMan
                                Deltagare

Går-dagens händelse, premiär på tisdagsfikat med Köpingsligan.

15 mil inspirerad framfart via Skinnsberg och upp till Oti krog, galet kul det där…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 101 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.