› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Dagens händelse…
- Detta ämne har 100 svar, 13,886 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
fiskman.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2010 kl. 15:47 #199719
Snofi
DeltagareDagens händelse är att radiotjänst ringde och sa att jag skulle betala radiotjäst för min TV som bara står halvt nerpackad! Tittar inte ens, utan ska betala bara för att jag har den ståendes.
Seriöst.
31 maj, 2010 kl. 07:41 #199732Gilarski
DeltagareVar på ombesiktning pga av högt Lambda (1,21) samt tänd motorlampa (CEL). CEL har jag läst ut beror på knacksensorn medan Lambda berodde på att jag hade lite E85 i samt aga.systemet läckte (åtgärdat).
CEL kommer & går eftersom jag inte hunnit fixa sensorn ännu, men denna besiktningsgången var den släckt :rolleyes:
Ombesiktningen gick nu ’prickfritt’, underbart 😀
31 maj, 2010 kl. 10:51 #199720Snofi
DeltagareDå säger man såklart att man inte har TV, dom jävlarna ringde mig i en månad också trots att jag bor hemma…
Dom e ju helt jävla rabiata! Ska ringa dom sen ;P
31 maj, 2010 kl. 17:36 #199713klew
DeltagareDå säger man såklart att man inte har TV, dom jävlarna ringde mig i en månad också trots att jag bor hemma…
eller köper en skärm istället för tv (dvs utan tuner) med lagom antal hdmi-ingångar osv så kan de inte säga något ens vid besök. De flesta kör ju med en digitalbox av något slag ändå och dessa är mkt lättare att gömma i inredningen än vad en riktig tv är 😉 Prisskillnaden på en bra skärm vs bra tv gör dock att det blir billigare att köpa tv och pröjsa tv-avgift… men tanken är god 😀
2 juni, 2010 kl. 16:29 #199674Manor
DeltagareDå har Bettan klarat av att dra husvagnen tur och retur till Skara Sommarland (37 mil * 2). Vi var där på en 5 dagars tripp och åkte dit i lördags när de öppnade. Lördagen var kall och det regnade en del…söndagen var klart mycket bättre och därefter blev det ju riktig sommarvärme :p. För er med barn så är det smidigt att ha klarat av Sommarland innan högsäsongen. Det fanns inga köer alls…ungarna åkte vad som helst och hur mycket som helst utan tillstymmelse till kö. Helt perfekt måste jag säga. Ett säsongskort kostar 599:- per person, vilket är helt ok pris för våra 4 dagars inträde…och därefter så är inträdet rabatterat på Kolmården och gratis inträde på Grönan.
Bilen drog 1.52 l/mil ner och 1.32 l/mil tillbaka. På tillbakavägen körde jag en hel del på 5:an, vilket jag inte brukar göra. Man måste då ligga på lite drygt 80 km/h vilket ger en aning över 2000 varv…dock så ligger man även oftast på lite turboladd så det var en överraskning att bränsleförbrukningen gick ner. Nu är det ju andra saker som också spelar in…väder och vind samt att det kanske är nerförsbacke till Stockholm :D.
Hur som helst så är jag stolt över pärlan…den klarar det mesta med bravur utan att trilskas och konstra.
2 juni, 2010 kl. 17:08 #199696specialized
DeltagareDagens händelse var ju helt klart när jag och kompisen var ute på promenad runt ett tjärn uppe på Hunneberg ( ja,där Kungen jagar älg) och går på ett medelålders vilt kn*llande par…De får se oss ungefär samtidigt som vi ser dem, och tjejen kastar sig av och avbryter sin ritt väldigt snabbt, vilt skrattandes….. 😀
2 juni, 2010 kl. 17:27 #199721Snofi
DeltagareDagens händelse var ju helt klart när jag och kompisen var ute på promenad runt ett tjärn uppe på Hunneberg ( ja,där Kungen jagar älg) och går på ett medelålders vilt kn*llande par…De får se oss ungefär samtidigt som vi ser dem, och tjejen kastar sig av och avbryter sin ritt väldigt snabbt, vilt skrattandes….. 😀
Haha klockrent ;P
2 juni, 2010 kl. 21:12 #199665OzO
DeltagareTack Rudis som sålde Q-Racken för ett antal månader sen… nuuuu äntligen sitter den som den ska i bilen 🙂 och det är ett sant nöje att ratta fortfortfort! Ända sedan jag testade Tonis (SSI#1) med kortare styrväxel har jag velat fixa en själv. 10 år senare nu… 😀
Bytet gick så där, fick gängpaj i vintras i oljekopplingarna, ledsnade och tog tag i det nyss… därför har det dröjt lite. Finns annat att meka med också! 😉 Kommer att bli intressant att testa Emmaboda nu. Motorväg och stadskörning inga problem, man får ge fan i att raggarhänga på ratten och koncentrera sig lite dock.
Idag var jag till NB Gummi i Sthlm och hälsade på Daniel som hjulinställde samt rullade bakskärmar på formel-1-tid, vilken service!! Tack Daniel! 😎 Stod och beundrade tavlan med SubaruMicke med sin rekord-Superstagetid. Kanske sniktrimmaren klår det senare i år med breddäcken?
17 juli, 2010 kl. 16:31 #199723Snofi
DeltagareDagens Händelse!
jag har gått vattenskada i köket i min lägenhet! förr att han som bodde här innan har monterat upp köket helt jävla keiko.
Packningen under diskhon var klämd och det sprutade vatten ur den.Ibland är livet underbart!
17 juli, 2010 kl. 16:59 #199746Erok
DeltagareDagens Händelse!
jag har gått vattenskada i köket i min lägenhet! förr att han som bodde här innan har monterat upp köket helt jävla keiko.
Packningen under diskhon var klämd och det sprutade vatten ur den.Ibland är livet underbart!
ingen försäkring som kan hjälpa till då?
17 juli, 2010 kl. 17:16 #199724Snofi
DeltagareVet inte hur allvarligt det är enu, men ska kolla det nu ikväll ;(
25 juli, 2010 kl. 14:59 #199675Manor
DeltagarePärlan har tagit hela familjen inklusive Greyhound tur & retur Jämtland.
Bränsleförbrukning upp 0.88 liter/mil, hem vet jag inte men lär väl bli mer då det gick betydligt snabbare.
Ingen husvagn denna resa, och pärlan kände sig FRIIIIII…
29 juli, 2010 kl. 15:41 #199705Mumin
DeltagareJahapp då har man förstört fronten
I dag på väg hem från jobbet så är det dubbel filigt typ halva vägen med 3-4 rondeller… regnar som fan också.. iaf jag har insidan och en kärring har utsidan och ligget före mig med ca 1-2 meter sen i slutet av rondellen då skär hon rakt över min fil.. jag såg bara en fet krock framför ögona men nej.. jag tvär nitade.. och då…. så skulle allt gått bra om jag hade haft fungerande ABS 🙂 men det har jag inte efter som en givar pajjade vid motor renoeringen. Så det resulterade att bilen dog och servon slutade funka så bilen gled rakt in i betång/stenmur!!! och kärring såg inget och åkte vidare och svängde av… Jag gick ur bilen och trodde hela jävla fronten+ flygel och huv var kört men klarade mig med fina skrap sår + dimljus pajj och 3-5 sprickor och lite några fästen åt helvete.. men ändå inte fan fick jag hennes reg nr eller något.. blir så jävla sur!!
Aja bara att bita ihop och ragga ny front + dimljus!29 juli, 2010 kl. 17:29 #199676Manor
DeltagareJahapp då har man förstört fronten
I dag på väg hem från jobbet så är det dubbel filigt typ halva vägen med 3-4 rondeller… regnar som fan också.. iaf jag har insidan och en kärring har utsidan och ligget före mig med ca 1-2 meter sen i slutet av rondellen då skär hon rakt över min fil.. jag såg bara en fet krock framför ögona men nej.. jag tvär nitade.. och då…. så skulle allt gått bra om jag hade haft fungerande ABS 🙂 men det har jag inte efter som en givar pajjade vid motor renoeringen. Så det resulterade att bilen dog och servon slutade funka så bilen gled rakt in i betång/stenmur!!! och kärring såg inget och åkte vidare och svängde av… Jag gick ur bilen och trodde hela jävla fronten+ flygel och huv var kört men klarade mig med fina skrap sår + dimljus pajj och 3-5 sprickor och lite några fästen åt helvete.. men ändå inte fan fick jag hennes reg nr eller något.. blir så jävla sur!!
Aja bara att bita ihop och ragga ny front + dimljus!F-n va trist Mumin. Det finns en hel del medtrafikanter som har noll koll, och man gör bäst i att tänka även åt dem :(.
29 juli, 2010 kl. 19:17 #199706Mumin
DeltagareJa.. jag blir så trött… här är en del av skadan..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.