SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dagens händelse…

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 101 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Fort lär det inte gå tyvärr.. tråkigt nu när man skulle göra bandebut på kinnekulle…..

De e bara o åka om inget väsentligt är skadat. Såg ju mest ut som lite plåt som var skadat. Inget i hjulupphängningen.

Det gick utmärkt att åka på ban-träff med denna front…
      http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album638&id=Sm_lld_R_002

Därmed inte sagt att det inte är tok-trist när nåt sånt händer. Lider med dig.

/Silvertejps-Mats

Erok
      Deltagare

De e bara o åka om inget väsentligt är skadat. Såg ju mest ut som lite plåt som var skadat. Inget i hjulupphängningen.

Det gick utmärkt att åka på ban-träff med denna front…
        http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album638&id=Sm_lld_R_002

Därmed inte sagt att det inte är tok-trist när nåt sånt händer. Lider med dig.

/Silvertejps-Mats

Jo det e klart att det går att åka med den men om bolaget vill laga den då vilket är ganska troligt =/ men men vi får se helt enkelt =)

Jimzon
        Deltagare

Bytte fjädrar bak idag, efter att monterat fast fjäderbenen så inser jag att jag bytt sida på dom så bromslagens fästet är på felsida om fjäderbenet.

bara göra om göra rätt

tendency
          Deltagare

Dagens händelse…

Kör ut bilen ur garaget och det låter underligt från vänster bakhjul. Kliver ur och upptäcker att jag har punktering. Hela 50 (FEMTIO) mil hann jag köra med mina sprillans nya däck innan en metallflisa ville att jag skulle öppna plånboken igen….. En däckgubbe trodde dock att det går att laga, så jag slipper förhoppningsvis köpa nytt däck.

Så nu står Thai Per’en i garaget med ett fult reservhjul monterat, och där blir den ståendes fram till måndag. Ledig helg och fint väder utlovat, kul.

Lirkus
            Deltagare

Dagens händelse…

Kör ut bilen ur garaget och det låter underligt från vänster bakhjul. Kliver ur och upptäcker att jag har punktering. Hela 50 (FEMTIO) mil hann jag köra med mina sprillans nya däck innan en metallflisa ville att jag skulle öppna plånboken igen….. En däckgubbe trodde dock att det går att laga, så jag slipper förhoppningsvis köpa nytt däck.

Så nu står Thai Per’en i garaget med ett fult reservhjul monterat, och där blir den ståendes fram till måndag. Ledig helg och fint väder utlovat, kul.

Ujuj Surt!!
              Har varit med om detta själv ! Inte roligt!
              Men jobbar man på ett stålverk och kör in bilen så får man skylla sig själv 🙂
              Hoppas de fungerar med det billigaste alternativet 🙂

Thomas-
              Deltagare

Dagens höjdpunkt, tvätt av Imprezan.

Både utsida och motor fick sig en omgång

Ser ju inte så pjåkigt ut nu

Den trasiga spolarvätskebehållaren stör mig lite dock 😎

tendency
                Deltagare

Ujuj Surt!!
                  Har varit med om detta själv ! Inte roligt!
                  Men jobbar man på ett stålverk och kör in bilen så får man skylla sig själv 🙂
                  Hoppas de fungerar med det billigaste alternativet 🙂

Hehe, okej. Nej, det känns rätt tröttsamt efter så få mil.. Har ju nyss slängt på däcken. 😡

kamikaze
                  Deltagare

Du har inga r-däck som du kan slänga på 🙂

tendency
                    Deltagare

Nope, inga R-däck. 🙂 Däremot har jag odubbade vinterdäck (till salu), de kanske åker på tillfälligt om punkteringen inte går att laga och jag måste beställa nytt däck.

Gilarski
                      Deltagare

Åkte på lunch med några arbetskamrater idag, tog med en hundring men ingen plånboken. Vi åkte iväg i vår nya familjebil (Toyota Auris) och körde iväg lungt & fint. Låg länge efter en V50 (han körde extremt sakta), kommer till rödljus & tänker att nu är det läge att köra om.

Kör iväg & ökar till 70+ (70-väg) och glider sen in framför, hinner dock se precis innan att det kommer en MC-snut längre bak i bra fart. Dock flyger han inte om utan glider upp jämsides & ber mig stanna 😮

Polisen: Jaha, det gick fort det där, du var närmare upp i 100.
                        N: Jag gjorde ju bara en omkörning, låg efter honom länge & tillslut kom ju ett bra tillfälle & köra om, dubbelfiligt & allt 😉
                        Polisen: Har du körkort
                        N: Inte med mig, men du kan väl kolla upp det ändå
                        Polisen ställer en drös kontrollfrågor om pers#, vad jag heter, när barnen är födda osv. sen ringer in till nån sekreterare & kolla min identitet, samtidigt ombeds jag blåsa.

Min vänner sitter i bilen & väntar, men va faan göra 😮

Tänkte när jag stod där att detta får skötas snyggt för jag vill ju f@n inte betala massa pengar samt inte kunna köra kommande subban 🙁
                        Hoppas jag slipper tjat om att signera nån böteslapp med erkännande att jag kört för fort. Samtidigt täntke jag att han får f@n visa på nån logg att jag kört för fort, men jag vill ju slippa snacka sån skit.

N: Det var lite onödigt fort kanske, är ju ingen rallybil direkt så som du förstår kör jag inte såhär fort annars.

Polisen: Vad har du för körkortsbehörighet.
                        N: ABC
                        Polisen: Okej. Ditt kort hänger lite löst som du förstår, men denna gången slipper du böter för fortkörning (~4000) & avsaknad av körkort (500), så kör nu!

2 frågor jag tänke ställa men ansåg att det inte var läge:

1. Vart faan kom du ifrån, jag brukar ha stenkoll bakåt
                        2. Är det inte kallt & köra båge i mitten på Oktober

…valde dock istället att tacka & bocka och så åkte vi på lunch. 🙂

Erok
                        Deltagare

Åkte på lunch med några arbetskamrater idag, tog med en hundring men ingen plånboken. Vi åkte iväg i vår nya familjebil (Toyota Auris) och körde iväg lungt & fint. Låg länge efter en V50 (han körde extremt sakta), kommer till rödljus & tänker att nu är det läge att köra om.

Kör iväg & ökar till 70+ (70-väg) och glider sen in framför, hinner dock se precis innan att det kommer en MC-snut längre bak i bra fart. Dock flyger han inte om utan glider upp jämsides & ber mig stanna 😮

Polisen: Jaha, det gick fort det där, du var närmare upp i 100.
                          N: Jag gjorde ju bara en omkörning, låg efter honom länge & tillslut kom ju ett bra tillfälle & köra om, dubbelfiligt & allt 😉
                          Polisen: Har du körkort
                          N: Inte med mig, men du kan väl kolla upp det ändå
                          Polisen ställer en drös kontrollfrågor om pers#, vad jag heter, när barnen är födda osv. sen ringer in till nån sekreterare & kolla min identitet, samtidigt ombeds jag blåsa.

Min vänner sitter i bilen & väntar, men va faan göra 😮

Tänkte när jag stod där att detta får skötas snyggt för jag vill ju f@n inte betala massa pengar samt inte kunna köra kommande subban 🙁
                          Hoppas jag slipper tjat om att signera nån böteslapp med erkännande att jag kört för fort. Samtidigt täntke jag att han får f@n visa på nån logg att jag kört för fort, men jag vill ju slippa snacka sån skit.

N: Det var lite onödigt fort kanske, är ju ingen rallybil direkt så som du förstår kör jag inte såhär fort annars.

Polisen: Vad har du för körkortsbehörighet.
                          N: ABC
                          Polisen: Okej. Ditt kort hänger lite löst som du förstår, men denna gången slipper du böter för fortkörning (~4000) & avsaknad av körkort (500), så kör nu!

2 frågor jag tänke ställa men ansåg att det inte var läge:

1. Vart faan kom du ifrån, jag brukar ha stenkoll bakåt
                          2. Är det inte kallt & köra båge i mitten på Oktober

…valde dock istället att tacka & bocka och så åkte vi på lunch. 🙂

Någon hade tur! 😛
                          själv åkte jag på 2800kr i böter.. fick en jävligt otrevlig nyexaminerad brud dessutom, kan iofs vara därför jag fick min behandling..

Kvarnis
                          Deltagare

Han hade till 99.99% inte hunnit mäta din hastighet som dom måste göra, hade du åkt förbi en någon med laser så hade det nog varit kört.

Men det är 4500 att lägga på den där P1 jag hade hittat 😉 😀

Gilarski
                            Deltagare

Någon hade tur! 😛
                              själv åkte jag på 2800kr i böter.. fick en jävligt otrevlig nyexaminerad brud dessutom, kan iofs vara därför jag fick min behandling..

Trist såntdär 🙁 Denne verkade lite mer rutinerad & hade kanske bara för avsikt att ’kamma till mig’ då han troligen inte hunnit mäta men ville ändå markera för mig, anyway, borde köpt en lott idag 🙂

Gilarski
                              Deltagare

Han hade till 99.99% inte hunnit mäta din hastighet som dom måste göra, hade du åkt förbi en någon med laser så hade det nog varit kört.

Men det är 4500 att lägga på den där P1 jag hade hittat 😉 😀

Jo så var det nog, hade inte hunnit klocka mig.

Hahaha, ja, jag får nog lägga till några kronor i budgeten nu. :rolleyes:

alrik
                                Deltagare

Pedersen på Ullared under falskt förnamn, 30,10 in i klippet så ropas de ut i kundradion. 🙂

Fegt att inte handla under riktigt namn Stefan utan använda Roger istället…

http://www.kanal5play.se/program/play/ullared-s02e07

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 101 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.