SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dagens händelse…

Visar 11 inlägg - 91 till 101 (av 101 totalt)
  • Författare
    Sternborn
    Deltagare

Vi fick tidigare i veckan in en bil (VW Passat 1,8t -97) till verkstan jag jobbar på.
      Bilen kom på bärgare och detta är kundens förklaring till vad som hade hänt:
      ”den började gå lite ojämnt sen började den ryka och sen dog den”

Idag skulle jag ta in bilen för att ta en titt på den, testade först att starta den för det varkade finnas ström då alla lampor lös ordenligt. Men det sa bara ”klick klick” från startmotorn som det kan göra då det inte finns tillräckligt med ström, så jag gick in och hämtade startboostern för att testa med den. Samma ”klick klick” igen… nu började jag misstänka att motorn nypit/skurit.. vi testade att putta bilen och släppa upp kopplingen med växel i då tog det bara stopp :p
      Vi puttade in bilen på lyften och hissade upp den. Men när jag tog bort motorkåpan så trillade dessa små metallbitar ner på golvet :p

Visade sig vara bitar av motorblocket + ett väldigt deformerat lageröverfall till en vevstake
      Tittade upp och ser ett stort hål i motorblocket 😀
      Fattar inte hur kunden bara kunde uppleva detta som att bilen ”började gå lite ojämnt sen började den ryka och sen dog den”
      borde ju vart en jävla smäll tycker jag 😀

Pedersen
      Deltagare

Pedersen på Ullared under falskt förnamn, 30,10 in i klippet så ropas de ut i kundradion. 🙂

Fegt att inte handla under riktigt namn Stefan utan använda Roger istället…

http://www.kanal5play.se/program/play/ullared-s02e07

Annars kan jag tipsa om att jag under annat falskt förnamn uppfinner evighetsmaskinen här:

http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc

Kanske baserad på delar från Ullared? 😉

alrik
        Deltagare

Annars kan jag tipsa om att jag under annat falskt förnamn uppfinner evighetsmaskinen här:

http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc

Kanske baserad på delar från Ullared? 😉

Fan, du är en tusenkonstnär måste jag säga. Samt en rackare på att hitta på fake förnamn, men du, borde du inte prova att gå ”undercover” mer rejält? Dvs. även byta ut efternamnet?

Filma var du bra på fast ändå jädra dåligt gjort. Ingen timing alls ju!
          http://www.youtube.com/watch?v=0I8p_CRR3Bk

Gilarski
          Deltagare

Idag skulle jag ta in bilen för att ta en titt på den, testade först att starta den för det varkade finnas ström då alla lampor lös ordenligt. Men det sa bara ”klick klick” från startmotorn som det kan göra då det inte finns tillräckligt med ström, så jag gick in och hämtade startboostern för att testa med den. Samma ”klick klick” igen… nu började jag misstänka att motorn nypit/skurit.. vi testade att putta bilen och släppa upp kopplingen med växel i då tog det bara stopp :p
            Vi puttade in bilen på lyften och hissade upp den. Men när jag tog bort motorkåpan så trillade dessa små metallbitar ner på golvet :p

Visade sig vara bitar av motorblocket + ett väldigt deformerat lageröverfall till en vevstake
            Fattar inte hur kunden bara kunde uppleva detta som att bilen ”började gå lite ojämnt sen började den ryka och sen dog den”

Hej & hå, fy f@n. 😮

OzO
            Deltagare

Toyota IQ är världens sämsta vinterbil! 😡
              Subaru Forester är världens bästa vinterbil! 😀

EvoPeter
              Deltagare

Gjorde samma sak på min Ford Sierra en gång i tiden. Bilen gick sämre och sämre och knackade högre och högre. Hoppades på att lyckas komma så nära hemmet som möjligt tills det blev tyst ifrån motorn och det blev en dimma i bilen.

Tanten jag kört om långt tidigare i hög hastighet hade kommit ikapp mig efter några mil efter som bilen gick sämre o sämre och låg precis bakom då det hände. Hon stannade och vevade ned rutan och sa ”Du, jag tror den skar” och sen åkte hon.

Ett stort hål i blocket efter en stake men biljäkeln startade men orkade inte ett jota.

Sternborn
                Deltagare

Toyota IQ är världens sämsta vinterbil! 😡
                  Subaru Forester är världens bästa vinterbil! 😀

Subaru i största almänhet är världens bästa vinterbilar 😀
                  Förutom justyn kanske då 😉

Sternborn
                  Deltagare

Gjorde samma sak på min Ford Sierra en gång i tiden. Bilen gick sämre och sämre och knackade högre och högre. Hoppades på att lyckas komma så nära hemmet som möjligt tills det blev tyst ifrån motorn och det blev en dimma i bilen.

Tanten jag kört om långt tidigare i hög hastighet hade kommit ikapp mig efter några mil efter som bilen gick sämre o sämre och låg precis bakom då det hände. Hon stannade och vevade ned rutan och sa ”Du, jag tror den skar” och sen åkte hon.

Ett stort hål i blocket efter en stake men biljäkeln startade men orkade inte ett jota.

Fy fan :p Får hoppas att man aldrig får vara med om nåt liknande med imprezan..
                    Fast då skulle jag ju stanna direkt om den börja knacka och ha sig även fast det redan är för sent då..

fiskman
                    Deltagare

Min vecka kan man samman fatta att jag är nu bliven subaru impreza ägare och att min bil inte gillar att köras sakta

veckan började med att jag köpte en impreza gt-99 några mil utanför skövde. när jag skulle köra därifrån kom jag bara 200 meter innan jag fick möte av en v70 med släp så jag fick väja in till kanten. jag stannade för att låta damen med volvon åka förbi, inga problem än. men när jag skulle köra iväg så började bilen glida i sidled och helt plötsligt satt jag fast i diket. jag fick ringa den förra ägaren och be snällt om lite draghjälp. igår stanna jag utför en brevlåda med bilen för att lämna ett kuver och plötsligt rök generator remmen . fixade det i morse. nu på kvällen skulle jag visa upp bilen för en kompis och det visa sig att det var en inavlad is skit som stack upp just på den rutan jag skulle stanna på . så där tacka min greddy läpp för denna fina tid. men men hoppas det lungnar sig nästa år.

XAnderssonX
                      Deltagare

Fiskman : är det reg nr hsa 030 på subban ? isånafall hade far min o bror min den för ett par år sedan 😛 de fick byta 2 växellådor under den tiden dom hade den.

fiskman
                        Deltagare

yes det är jag som äger denna bil. vet du något mer om denna? du kan väll pma mig om du har lite fakta om bilen. mvh victor

Visar 11 inlägg - 91 till 101 (av 101 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.