SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dagens skivtips

• Detta ämne har 92 svar, 5,528 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Janne248.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 93 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Estic,
      Är nya BRMC bra? Hari nte lyssnat/hört nåt från den, hur (om) har de utvecklts från Take them on…?

-Adam som lovades en ’bazooka’ som ska ligga bakom baksätet när han köpte bilen, men har inte sett blåröken av den än…. 🙁

edit: å glömde, SGM, du har den coolaste musiken på varenda gång du växlar 😮 😛

Adam K
      Deltagare

Estic,
        Är nya BRMC bra? Hari nte lyssnat/hört nåt från den, hur (om) har de utvecklts från Take them on…?

-Adam som lovades en ’bazooka’ som ska ligga bakom baksätet när han köpte bilen, men har inte sett blåröken av den än…. 🙁

edit: å glömde, SGM, du har den coolaste musiken på varenda gång du växlar 😮 😛

estic
        Deltagare

Estic,Är nya BRMC bra? Har inte lyssnat/hört nåt från den, hur (om) har de utvecklts från Take them on…?

Howl

estic
          Deltagare

Estic,Är nya BRMC bra? Har inte lyssnat/hört nåt från den, hur (om) har de utvecklts från Take them on…?

Howl

modulated
            Deltagare

MentalMätz
              Doktorn
              …det har sagts förr – du är en mycket SJUK människa Mats! :D/JMohahahahahahaha, tack Jerry det värmde ;).mvh Mats N

En bil med två herrar i vita rockar och med en rolig tröjja är
              beställd till ståkkhålm!

// Patrick P.

modulated
              Deltagare

MentalMätz
                Doktorn
                …det har sagts förr – du är en mycket SJUK människa Mats! :D/JMohahahahahahaha, tack Jerry det värmde ;).mvh Mats N

En bil med två herrar i vita rockar och med en rolig tröjja är
                beställd till ståkkhålm!

// Patrick P.

pannan
                Deltagare

Med tanke på att Zakk är sponsrad av Gibson så borde han kunna spela gura 🙂

Gura betyder gitarr på Svenska. Gura är ett så kallat slangord som många (främst) yngre människor använder sig av. Gurra är dock ingen gitarr med extra många strängar, utan Gurra är ett av Ozo:s många smeknamn (…eller var det öknamn) 😉 😛 😀 :+.mvh Mats N

*s* vilket företag jobbar du på Mats 😀 Tänkte be dem placera dig i källaren så långt ifrån ett tangentbord som möjligt, så får du sitta där och säga – Give me back my stampler

😉

pannan
                  Deltagare

Med tanke på att Zakk är sponsrad av Gibson så borde han kunna spela gura 🙂

Gura betyder gitarr på Svenska. Gura är ett så kallat slangord som många (främst) yngre människor använder sig av. Gurra är dock ingen gitarr med extra många strängar, utan Gurra är ett av Ozo:s många smeknamn (…eller var det öknamn) 😉 😛 😀 :+.mvh Mats N

*s* vilket företag jobbar du på Mats 😀 Tänkte be dem placera dig i källaren så långt ifrån ett tangentbord som möjligt, så får du sitta där och säga – Give me back my stampler

😉

modulated
                    Deltagare

tendency
                      För er som gillar metal har detta varit ett bra år med många fina skivsläpp.

Mycket jag har missat där, måste kollas upp. :9 Tack!

Tendency, har fruntimret ditt nån ny god svamptramparmusik att
                      rekomendera?

// Patrick P – musikaliskt extremt splittrad.

N/P : Cardigans – I Need Some Fine Wine And You, You Need To Be Nicer

modulated
                      Deltagare

tendency
                        För er som gillar metal har detta varit ett bra år med många fina skivsläpp.

Mycket jag har missat där, måste kollas upp. :9 Tack!

Tendency, har fruntimret ditt nån ny god svamptramparmusik att
                        rekomendera?

// Patrick P – musikaliskt extremt splittrad.

N/P : Cardigans – I Need Some Fine Wine And You, You Need To Be Nicer

modulated
                        Deltagare

Lite skivtips från i helgen :

Unsane – Blood Run (redigt skitig wock’n’woll)
                          Thermostatic – Joy Toy (synthpop med minst sagt mycket inslag av SID-chip)

Sen veckans bonustips

Silverbullit – Arclight (psykadelisk rock/pop med jävulsk många pedaler ;))
                          En skiva som har legat ett halvår å mognat. Sen att gossarna var oerhört
                          sympatiska människor gör inte saken sämre.

// Patrick P.

tendency
                          Deltagare

Mycket jag har missat där, måste kollas upp. :9 Tack!Tendency, har fruntimret ditt nån ny god svamptramparmusik attrekomendera?// Patrick P

Tjolahopp, jag hänger inte med i svängarna. 😛

Varsågod. Lyssnat på ngt av det jag nämnde?
                            Svamptramparmusik, vadå?

Impreza GT SEDAN 1999 nya

modulated
                            Deltagare

Tendency
                              Mudders
                              Mycket jag har missat där, måste kollas upp. :9 Tack!Tendency, har fruntimret ditt nån ny god svamptramparmusik attrekomendera?// Patrick PTjolahopp, jag hänger inte med i svängarna. :PVarsågod. Lyssnat på ngt av det jag nämnde?

jodu, arch enemy gillade jag verkligen.
                              Tendency
                              Svamptramparmusik, vadå?

Svamptramparmusik = rave-musik… nu för tiden finns det ju knappt
                              några vanliga rave utan allt sker ute i skogen, å trampas det svamp,
                              eller blåbär, eller lingon eller vad som nu finns i skogen. *muttrar
                              nått om att det baske mig var bättre förr :)*

för visst tusan lyssnade väl din flickvän på sånt?

// Patrick P.

modulated
                              Deltagare

Efter en stunds frånvaro härifrån så är det dags för lite mer
                                skivtips, för skivorna har ändock strömmat in :

Lasse Lindh – Lasse Lindh Tonårspop för 30-åringar
                                Laakso – My Gods – Ny svensk indiepop när den är som bäst.
                                Franz Ferdinand – You Could Have It So Much Better Shufflad skotsk pop.
                                Cardigans – Super Extra Gravity Så skitig, Så bra, Så dålig, Så
                                svår, Så mycket cardigans, deras bästa om nått år när den har mognat.

Att hålla utkik efter under veckan :

Christian Kjellvander – Faya Sveriges bästa sing&songwriter på engelska

Bonusrekomendatation :

Swans – Swans Are Dead Världens bästa liveskiva någonsin?

// Patrick P – verkar vara inne i ett popträsk just nu.

edit : läxade upp tryckfelsnisse

tendency
                                Deltagare

modulated
                                  jodu, arch enemy gillade jag verkligen.

Inte konstigt, det är ju så bra! En singel du borde lyssna på är ”We will rise”.
                                  Kul att veta om man inte visste: Sångaren i Arch enemy är egentligen en sångerska, dvs en tjej! :7 Och så är dom svenska.
                                  modulatedSvamptramparmusik = rave-musik… *för visst tusan lyssnade väl din flickvän på sånt?// Patrick P.

Hähä, nää, hon har sammalika musiksmak som mig – mestadels metal. Lite annat också, men ingen rave.

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
                                  Impreza GT sedan 1999

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 93 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.