- Detta ämne har 40 svar, 5,349 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av PPP.
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2012 kl. 16:15 #235402rallymarkusDeltagare
Nu är ju inte direkt Christians 04 en vanlig STI utan rätt mycket ballare, väldigt mycket ballare. 🙂
STI Racing är ju rena sniken jämfört, och tyvärr har ju även dom den dåliga 2,5l motorn.
så den e fortfarande dålig den dära motorn?
20 januari, 2012 kl. 17:19 #235415matte555DeltagareJag skulle inte kalla den dålig, länge sen jag hörde något om spruckna kolvar nu.
20 januari, 2012 kl. 17:35 #235386andreaswrxDeltagareJag skulle inte kalla den dålig, länge sen jag hörde något om spruckna kolvar nu.
var ju strul på 08 i början och det gick åt lite motorer, sen bytter subaru programvara i dom, så försvann det problemet, dock kan ju motorer som ej har blivit uppdaterade i tid tagit skada…
20 januari, 2012 kl. 18:05 #235403rallymarkusDeltagareman får leta en som blitt uppdaterad direkt, annars är de ju prutläge…
men de skiljer inte mkt i pris mellan en 08:a o en 11 har ja sett…
längtar riktigt tills man får sig en subba igen..20 januari, 2012 kl. 18:29 #235387andreaswrxDeltagareman får leta en som blitt uppdaterad direkt, annars är de ju prutläge…
men de skiljer inte mkt i pris mellan en 08:a o en 11 har ja sett…
längtar riktigt tills man får sig en subba igen..skilljer ju bara en 100k i utrustning på dom….
20 januari, 2012 kl. 18:44 #235388andreaswrxDeltagareInse för sjutton att du inte kan sätta värdet på grejer genom vad det kostar att köpa löst från Subaru…………..
Köpte clips till min, är en 10mm lång plugg med 4mm skalle värd 24kr + moms styck? Svar: Nej, men det kostar dom….
men utrustningen dra ju även upp andrahandsvärdet….en bil med mer utrustning kostar mer än en som inte har någon utrustning, sen att subaru har sjuka priser det vet vi ju alla, bara kolla vad en ny bil kostar här mot lituen tex
en sti racing skilljer det 105000:- på mellan båda dessa länder, men det är im som är impotören i båda länderna så att vi får betala i sverige är det ju inget snack om….
20 januari, 2012 kl. 23:02 #235404rallymarkusDeltagareskilljer ju bara en 100k i utrustning på dom….
man kör ju med bilen inte med utrustningen:-)
har inget behov av navigator o sånt, bara de e si drive och dccd så är jag nöjd…
på lördag så vet jag om ja blir av med mazdan, de hade vart skönt faktiskt…börjar bli riktigt sugen, ska spana efter bilar så tipsa gärna.
Med vänlig hälsning, markus3 februari, 2012 kl. 09:40 #235405rallymarkusDeltagarelutar åt att det blir en 08 iaf, men sen beror det på vars priserna är, skiljer det bara lite upp till en sti racing så handlar man en sån istället….
men nu hörde jag ju att soppapriset ska upp till rekordnivåer… suck
24 februari, 2012 kl. 10:59 #235406rallymarkusDeltagareJa nu lutar det åt en xv diesel, de enda jag vet säkert är att det blir en subaru av nåt slag iaf… men man får klura lite man läser ju om många motorras på sti modellerna och det känns inte så kul..
är det nån som vet om man kan montera drag på sti racing?
samt hur mkt tar en nyare sti på laglig landsvägskörning?
mvh markus
24 februari, 2012 kl. 11:04 #235389andreaswrxDeltagareJa nu lutar det åt en xv diesel, de enda jag vet säkert är att det blir en subaru av nåt slag iaf… men man får klura lite man läser ju om många motorras på sti modellerna och det känns inte så kul..
är det nån som vet om man kan montera drag på sti racing?
samt hur mkt tar en nyare sti på laglig landsvägskörning?
mvh markus
Nä vi bodde upp i norra Sverige och man körde längre sträckor så låg den på runt 0.85,
24 februari, 2012 kl. 21:13 #235407rallymarkusDeltagarebara 0,85 jag lyckades köra min 04:a på 0,82 en gång men de va för ja va rädd om mina nya v däck på vintern låg den runt 3 liter milen i snitt men då va de mkt kortkörningar och mkt isbana av nån konstig anledning..
men normal landsväg va ju ca litern men hur bra funkar det med si drive?
jag är mkt sugen på o bli me en sti igen:-)
eller ska man va en tråkig familljefar o handla en xv diesel?
26 februari, 2012 kl. 19:35 #235413dj_pelleDeltagarejag åker en sti racing -11.. har haft en gt och en 04 sti pse innan.. jag måste säga att jag tycker steget från den tidigare sti:n till den nya är astronomiskt!! väghållningen i den nya är helt underbar!! Den nya 2,5:an ska (vad jag förstått) vara av med barnsjukdommarna.. ska du inte över 500hk så tror jag inte du behöver oroadig för motorn om du sköter den.. när jag kör i veckorna med den normal körnig typ till jobb eller träning så ligger den enligt datorn på ganska exakt litern. Jag har aldrig tankat och räknat men jag antar att färdatorn stämmer hyfsat iaf.. kör man långkörning är det inga problem att ligga runt 0,8..
Har du pengarna så köp en sti racing!! Du kommer inte att ångra dig.. 🙂
Lycka till!
5 mars, 2012 kl. 17:04 #235382jrabergDeltagareHEJ! =D
kul att du e tebax, synd på singelstatusen..
7 mars, 2012 kl. 11:37 #235420/Adam/Deltagarejag åker en sti racing -11.. har haft en gt och en 04 sti pse innan.. jag måste säga att jag tycker steget från den tidigare sti:n till den nya är astronomiskt!! väghållningen i den nya är helt underbar!! Den nya 2,5:an ska (vad jag förstått) vara av med barnsjukdommarna.. ska du inte över 500hk så tror jag inte du behöver oroadig för motorn om du sköter den.. när jag kör i veckorna med den normal körnig typ till jobb eller träning så ligger den enligt datorn på ganska exakt litern. Jag har aldrig tankat och räknat men jag antar att färdatorn stämmer hyfsat iaf.. kör man långkörning är det inga problem att ligga runt 0,8..
Har du pengarna så köp en sti racing!! Du kommer inte att ångra dig.. 🙂
Lycka till!
Jag håller med. STI Racing är underbar som vardagsbil. Jag använder min till allt. Vi har 2 ungar=2 bilbarnstolar, får plats med barnvagn, skidor ja allt man kan tänka sig. Väghållningen är kanon, utan att för den sakens skull vara för stötig, som det brukar bli när man monterar Coilover-kit mm. Funkar till allt.
7 mars, 2012 kl. 12:15 #235418ArsonDeltagareGrymt snygg kärra Adam! 🙂
Håller med om bruksvärdet i en STI, fungerar klockrent som åretruntbil med trevliga racingambitioner!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.