Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Författare
    Subarumicke
    Deltagare

Varför byter inte SSI forum typ till något mera modernare?? Om det kostar pengar mm…?? så får väl medlemmarna skrammla 😉 snart är det 2008

Manor
      Deltagare

Anledningen till det är att det är svårt att få med sig all inmatad information från det forum vi nu använder. Det skulle ju inte vara någon höjdare att börja om på ny kula…

Niklas
        Deltagare

Det borde inte vara omöjligt att göra någon forum av automatiserad grunka, men det tar tid och ingen får betalt för att jobba med websiten.

.zip
          Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=21&topic_id=343&mesg_id=343&page=
            Med så många datanördar här så borde det inte vara nått större problem 🙂

//.zip

rickey
            Deltagare

Jag tycker forumet har lite stil med som der ser ut idag!

b20mannen
              Deltagare

Jag tycker också att det är dags att byta till en modern forummotor.

Jag kan tänka mig att hjälpa till med detta gratis.
                Som exempelvis att göra script för att exempelvis importera innehållet till vBulletin.

Hade inte Micke postat denna fråga redan så hade jag gjort det vilken dag som helst. Jag tror att forummotorns egenheter bromsar diskussionerna.

Dags att förnya!

SecretAgentMan
                Deltagare

…jag lär nog fråga vad det är som bromsas, och hur? 🙂

Aktiviteter, och gemenskap är sådant som sätter fart på forumet, vintern brukar sällan betyda livliga diskussioner (om det inte varit isträff…se aktiviteter…).

/J

NickeH
                  Deltagare

Inte för att vara negativ, alltid trevlig med folk som vill hjälpa till, men jag tycker vi har ett mycket trevligare forum än tex evo-klubben. Lättanvänt och hyffsat snyggt.

Det tar lätt några heldagar att fixa en flytt av forumet, om det nu inte finns nån uppgradering av DCForum+ då kan det ju vara relativt enkelt.

Ju mer man lär sig ju mer instämmer jag i “fixa inte det som inte är trasigt”.

/Niklas – (husrenoverar = uppbokad dygnet runt)

b20mannen
                    Deltagare

Inte för att vara negativ, alltid trevlig med folk som vill hjälpa till, men jag tycker vi har ett mycket trevligare forum än tex evo-klubben. Lättanvänt och hyffsat snyggt. Det tar lätt några heldagar att fixa en flytt av forumet, om det nu inte finns nån uppgradering av DCForum+ då kan det ju vara relativt enkelt.

En grov uppskattning från min sida om man nu får för sig att flytta till en ny forummotor är att det lätt skulle ta 1-2 manmånader effektiv tid.

Ju mer man lär sig ju mer instämmer jag i “fixa inte det som inte är trasigt”./Niklas – (husrenoverar = uppbokad dygnet runt)

Väldigt sant. Men jag tycker att man bör kunna ha en konstruktiv debatt utan att vare sig skapa fraktioner i klubben eller påbörja nåt arbete innan man är eniga om hur man vill/ska göra.

Mitt intryck av dcforum är att för en nykomling är det svårt och oöverskådligt, men att man vänjer sig efter ett tag. Men jag tycker fortfarande att det är oöverskådligt. Och att forumet har sina begränsningar i formatteringen av inläggen och presentationen av attachat innehåll.

Subarumicke
                      Deltagare

Jaha 2009 och samma gamla tröskverk till forum är kvar 🙁

VARFÖR KAN NI INTE BYTA jag lider, sover dåligt, är grinig

FÖRNYELSE NÄR??????

SecretAgentMan
                        Deltagare

ASG

Det här är illa, Bernerbrandt förlorar sömn över den här forummotorn, OzO, FIXA!!!!!! x( x( x( x( x( x( x(

😀

Micke, ta och sätt fräs på en kokare på riktigt istället, skall det bli gjort i Svedala tror jag det är du som måste göra det. 😀

/OT

/J

Janne248
                          Deltagare

Jaha 2009 och samma gamla tröskverk till forum är kvar 🙁 VARFÖR KAN NI INTE BYTA jag lider, sover dåligt, är grinigFÖRNYELSE NÄR??????

För att “bara” ha 403 posts så klagas det mycket. :+ Men å andra sidan så har det diskuterats länge så iofs med all rätt….

På senaste styrelsemöstet i Nov. 2008 sades det så här:

Diskussion om vilka forumalternativ har tagits på forumet. vBulletin är stark
                            kandidat och det finns importskript så vi kan överföra gamla till ett nytt vBulletin
                            forum.

Bättre inboxhantering för PM. Bättre funktionalitet för moderatorer efterlyses.

Så det är på gång. Håll ut. Webmastrarna Ozo och Syke kanske kan fylla på med mer info.

syke
                            Blockerad

I första läget behöver vi byta server för både hemsida och forum. Denna flytt kommer att ske inom en inte allt för avlägsen framtid. Efter att det är avklarat kommer vi att börja se över forumet, även hemsida och galleri ska få sig en tryckare är det tänkt.

Subarumicke
                              Deltagare

😮 helt fantastiskt!!! kör på nu och byt när ni ändå är på G

Jag kan bli moderator, hmm man behöver alldrig låsa radera i trådar mm.. 😉

syke
                                Blockerad

Jag tycker också forummotorn är grymt omodern, är den inte väldigt lätthackad dessutom?

Lätthackad kan jag inte uttala mig om då jag varken är hacker eller har tokkoll på forummotorn. Det vi kan konstatera är att vi som tur är inte har blivit utsatta för något fulhack än. Och vi hoppas att det förblir så. Sen om det beror på tur eller att ingen kan hacka den låter jag vara osagt.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.