› SSC › Klubben › Allmänna forumfrågor › Dags att byta Forum :(
- Detta ämne har 39 svar, 4,431 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av berne.
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2009 kl. 18:53 #191449Carpe_MeDeltagare
På tiden!
Det här forumet är ju allt utom användarvänligt, fått höra ett flertal gånger om folk som gett upp och gått härifrån likafort som dom kom eftersom dom inte kunde navigera enkelt, snabbt och smärfritt som i de andra forumen.
Lås det här forumet, öppna en användarvänlig php och låt en länk finnas till detta så kan de som orkar söka här. De vanliga och viktigaste frågorna kommer ju alltid upp snart igen på nya forumet…
Jag personligen lägger ner mitt SSi medlemskap, jag orkar inte navigera omkring här, det är otydligt, sökfunktionen suger uppriktigtsagt och forumet är i allmänhet jobbigt att använda.
Vill jag veta någonting så använder jag mig numera av nasioc, söker man där som i villket php forum som hellst så slipper man få med trådar som innehåller sökordet som en del av sin stavning i resultatet…
Byt till ett mer användarvänligt så lär medlemsantalet öka både här och i SSi 🙂
13 februari, 2009 kl. 12:00 #191427OzODeltagarePå tiden!Det här forumet är ju allt utom användarvänligt, fått höra ett flertal gånger om folk som gett upp och gått härifrån likafort som dom kom eftersom dom inte kunde navigera enkelt, snabbt och smärfritt som i de andra forumen.Lås det här forumet, öppna en användarvänlig php och låt en länk finnas till detta så kan de som orkar söka här. De vanliga och viktigaste frågorna kommer ju alltid upp snart igen på nya forumet…Jag personligen lägger ner mitt SSi medlemskap, jag orkar inte navigera omkring här, det är otydligt, sökfunktionen suger uppriktigtsagt och forumet är i allmänhet jobbigt att använda. Vill jag veta någonting så använder jag mig numera av nasioc, söker man där som i villket php forum som hellst så slipper man få med trådar som innehåller sökordet som en del av sin stavning i resultatet…Byt till ett mer användarvänligt så lär medlemsantalet öka både här och i SSi 🙂
Vilket forum rekommenderar du?
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::13 februari, 2009 kl. 16:05 #191426SecretAgentManDeltagarePå tiden!Det här forumet är ju allt utom användarvänligt, fått höra ett flertal gånger om folk som gett upp och gått härifrån likafort som dom kom eftersom dom inte kunde navigera enkelt, snabbt och smärfritt som i de andra forumen.Lås det här forumet, öppna en användarvänlig php och låt en länk finnas till detta så kan de som orkar söka här. De vanliga och viktigaste frågorna kommer ju alltid upp snart igen på nya forumet…Jag personligen lägger ner mitt SSi medlemskap, jag orkar inte navigera omkring här, det är otydligt, sökfunktionen suger uppriktigtsagt och forumet är i allmänhet jobbigt att använda. Vill jag veta någonting så använder jag mig numera av nasioc, söker man där som i villket php forum som hellst så slipper man få med trådar som innehåller sökordet som en del av sin stavning i resultatet…Byt till ett mer användarvänligt så lär medlemsantalet öka både här och i SSi 🙂
Umm…om forumet (hur bra/illa det än må vara) är enda anledningen till ett medlemsskap, så har man missat en del kul aktiviteter.
För övrigt vill jag bara avsluta med de odödliga orden från herr Lidbom – TRAMS!
😀
/J
13 februari, 2009 kl. 19:28 #191450Carpe_MeDeltagarebla bla bla bla
Vilket forum rekommenderar du?/G_____::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::
Ett php forum. Varför? Jo det används ju mer eller mindre uteslutande och användarna slipper köpa en ”BBS forum for Dummies” handbok för att kunna skapa ett inlägg eftersom dom redan är vana med php forum från dom andra ställena. Men i alla fall det är ju upp till er ifall ni vill locka nya användare och medlemmar med ett enkelt forum eller stanna kvar med hard core användarna som likagjärna kunde skriva brev till varandra. Det här forumet suger uppriktigtsagt enligt min mening!
Umm…om forumet (hur bra/illa det än må vara) är enda anledningen till ett medlemsskap, så har man missat en del kul aktiviteter.För övrigt vill jag bara avsluta med de odödliga orden från herr Lidbom – TRAMS!:D/J
Japp så är det, fick inte ut det jag ville ha för 5öre av forumet mer än att jag sålde ett stag från min förra subba på köp och sälj.
Ja faktiskt så har jag missat hur mycket som hellst här, men det har varit eftersom jag haft sånna grymma problem att navigera omkring här!Men är det inte dags för en omröstning? De som vill stanna kvar på denna forummotor och de som vill byta till en php och kan ta att INGA trådar eller användarnamn flyttas över? Det här forumet får ju givetvist finnas kvar en stund, men dock låst!
Hoppas ni förstod, är skammligt trött och seg efter en dag på jobbet med en massa färgsniffning på dagens schema
13 februari, 2009 kl. 19:56 #191428OzODeltagarebla bla bla bla
Vilket forum rekommenderar du?/G_____::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::
Ett php forum. Varför? Jo det används ju mer eller mindre uteslutande och användarna slipper köpa en ”BBS forum for Dummies” handbok för att kunna skapa ett inlägg eftersom dom redan är vana med php forum från dom andra ställena. Men i alla fall det är ju upp till er ifall ni vill locka nya användare och medlemmar med ett enkelt forum eller stanna kvar med hard core användarna som likagjärna kunde skriva brev till varandra. Det här forumet suger uppriktigtsagt enligt min mening!
Umm…om forumet (hur bra/illa det än må vara) är enda anledningen till ett medlemsskap, så har man missat en del kul aktiviteter.För övrigt vill jag bara avsluta med de odödliga orden från herr Lidbom – TRAMS!:D/J
Japp så är det, fick inte ut det jag ville ha för 5öre av forumet mer än att jag sålde ett stag från min förra subba på köp och sälj.Ja faktiskt så har jag missat hur mycket som hellst här, men det har varit eftersom jag haft sånna grymma problem att navigera omkring här!Men är det inte dags för en omröstning? De som vill stanna kvar på denna forummotor och de som vill byta till en php och kan ta att INGA trådar eller användarnamn flyttas över? Det här forumet får ju givetvist finnas kvar en stund, men dock låst!Hoppas ni förstod, är skammligt trött och seg efter en dag på jobbet med en massa färgsniffning på dagens schema
Anledning till varför jag frågade vilket forum du rekommenderade var för att jag kände att du verkar ha missat att det faktiskt redan är beslutat att vi ska byta forum. Så jag tycker kanske att det är lite ”flogging a dead horse” att klaga på nåt som ska bytas ut. 🙂
Och vBulletin ligger jäkligt nära till hands att byta till. Mao ett-php-forum. Med förhoppning att det ska vara ”roligare” att använda.
Samtidigt ska man vara medveten om att det inte existerar ett forum som alla kommer trivas med (tekniskt sett). Alltid är det nån som tycker det är skit.
Det som ligger närmast är dock ett serverbyte eftersom vi inte får ha kvar den vi har. Så där ligger fokus nu. Sen när allt är överflyttat till vårt nya hem skall forumet uppgraderas. Därefter ska galleriet uppgraderas/bytas ut för där har vi också en slö gammal dinosaurie…
Sen tycker jag personligen att klubben inte är en webbklubb utan en klubb i verkligheten och det är där det händer! 😀
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::13 februari, 2009 kl. 21:22 #191438SPiKEDeltagareSen tycker jag personligen att klubben inte är en webbklubb utan en klubb i verkligheten och det är där det händer! :D/G
Kunde inte sagt det bättre själv.
/ Henrik
21 mars, 2009 kl. 10:39 #191446rickeyDeltagareHur går det? Är det någon flytt på gång, vad betyder det här med säkerhetsluckan?
Många frågor! 🙂
21 mars, 2009 kl. 12:45 #191418sykeBlockeradHur går det? Är det någon flytt på gång, vad betyder det här med säkerhetsluckan?Många frågor! 🙂
Forumet är flyttat. Webbsidan och galleriet ligger i pipelinen för flytt. Efter detta ska vi kika på att konvertera till annan forumprogramvara. Jag kan försäkra er om att vi jobbar hårt på att få allt att fungera på den nya servern som vi flyttar till.
Säkerhetsluckan innebar att foruments databas låg öppen för nedladdning under en timme under flytten, och ett fåtal personer laddade ner den.
21 mars, 2009 kl. 19:33 #191447rickeyDeltagareHoppsan ja, det finns en del som inte kan hålla fingrarna i styr.
Forumet fungerar som vanligt då egentligen, bara att det ligger på en ny server nu. Trevligt trevligt!
Jag trivs bra med denna forum typ, men det finns ju säkert nyare och bättre så man ska inte vara konservativ. Ni är duktiga som lägger ner er tid. Rocka på! 🙂
27 mars, 2009 kl. 11:27 #191451MarkusDeltagareJag tycker också det här forumet fungerar helt ok och ser ingen anledning att lägga en massa energi på det! I alla fall inte nu när sommaren kommer och vi ska vara ute och åka istället 🙂
Det enda jag kan tycka är lite störande är att första posten ligger med på alla sidor. Speciellt irriterande i projekttrådar där första posten innehåller en massa bilder. Blir rörigt då.
9 februari, 2010 kl. 18:24 #191431SubarumickeDeltagareJaha nu är det 2010 och fortfarande samma gamla forum från hedehös tid, har web ansvarige K-märkt detta genom Riksantikvarieämbetet 🙁
9 februari, 2010 kl. 19:03 #191439MariaimprezaGTDeltagarehahah! ja den blinkade länken om att vi ska slänga våra PM för att byta forum till vbullentin har iaf försvunnit. Måhända att man kan läsa SSI på den stenen 😉
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org9 februari, 2010 kl. 19:06 #191419sykeBlockeradVi håller på att testa det nya forumet för att säkerställa att saker och ting kommit över som de ska. Tyvärr går testandet lite småsegt. Det finns dock en vbulletin uppe och snurrar med forumet importerat 🙂
9 februari, 2010 kl. 19:58 #191437STIredDeltagareVi håller på att testa det nya forumet för att säkerställa att saker och ting kommit över som de ska. Tyvärr går testandet lite småsegt. Det finns dock en vbulletin uppe och snurrar med forumet importerat 🙂
Bra jobbat, uppskattas att nån överhuvudtaget orkar ta tag i sånt 🙂
/r
9 februari, 2010 kl. 21:26 #191432SubarumickeDeltagareJa får hoppas att någon tar tag i det OMG då 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.