› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Dags för nya bromsbelägg och skivor!
- Detta ämne har 31 svar, 2,509 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 11 månader sedan av
MickeM.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2006 kl. 15:36 #73336
SecretAgentMan
DeltagareDu har ju massor med broms-kunskap i denna posten? 😉
/J
8 mars, 2006 kl. 15:47 #73349MickeM
DeltagareDu har ju massor med broms-kunskap i denna posten? ;)/J
Joo… men har inte hunnit kikat mer på vad alla snackar om
eller kollat upp priser och grejer till ovan-nämnda platser.
vill ha lite koll på vad det är jag ska köpa.I varje fall:
– Slitsade bromsskivor fram
– Belägg som passar till dessa (har förstått att vissa kombinationer inte är att rekommendera)
– Kommer ha kvar mina 16″ original-GT-fälgar för vinterdäck eller isdäck
– Inget billigt skit eller för dyrt
– Ingen kombination som skrikerKan man gå upp i diameter? Finns det någon idé med det? Utan att
byta bromsoken alltså./MickeM
8 mars, 2006 kl. 17:31 #73359oskar
DeltagareSom jag skrev tidigare så säger jag bara BLACK DIAMOND
som är ett utmärkt alternativ till orginal grejer,
är inte speciellt dyrt heller skulle tippa på ca 6500:-
för slitsade skivor fram och bak och belägg runt om och
dessa är för gatbruk skulle inte tippa på att dom gnisslar iaf.Kolla http://www.peansweden.com
//Oskar – som har handlat dessa 😛
15 mars, 2006 kl. 20:45 #73350MickeM
DeltagareBlack Diamond runt om överallt verkar vara ett intressant alternativ
och Goodridge-slangarna. Fick dem som förlsag o pris.15 mars, 2006 kl. 21:01 #73360AK_Impreza
Deltagarefixa org bromsklossar till gtn på min verkstad här i bro…1400:- för alla 4 😉
16 mars, 2006 kl. 08:59 #73331syke
BlockeradNu har jag också shoppat lite.
Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.
Ska bli intressant om det tar bort ”svampigheten” som jag har i pedalen, samt den lustiga funktionen ”trampa bromsen i botten utan att abs-en kliver in”.
16 mars, 2006 kl. 09:20 #73337Wiklundh
DeltagareBlack Diamond runt om överallt verkar vara ett intressant alternativoch Goodridge-slangarna. Fick dem som förlsag o pris.
Black Diamond skivor har jag spræckt fram.
16 mars, 2006 kl. 09:21 #73338Wiklundh
DeltagareNu har jag också shoppat lite.Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.
Carbotech XP8 belägg ær riktigt fin skit. 🙂
16 mars, 2006 kl. 09:27 #73344Yonaz
DeltagareNu har jag också shoppat lite.Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.Ska bli intressant om det tar bort ”svampigheten” som jag har i pedalen, samt den lustiga funktionen ”trampa bromsen i botten utan att abs-en kliver in”.
Jag har precis samma prylar på ”min” bil, du kommer inte bli besviken…
16 mars, 2006 kl. 14:40 #73351MickeM
DeltagareWiklundh… Borrade Black Diamonds som sprack?
Jag vill ha slitsade endast.Och jag kör inte på bana.
Är det inte overkill för mig med DBA .. Carbotech osv då?
/MickeM
16 mars, 2006 kl. 15:23 #73339Wiklundh
DeltagareSlitsad Black Diamonds var det som sprack.
Kør du normal ”lugn” kørning funkar originalbelægg och skivor.
16 mars, 2006 kl. 19:29 #73332syke
BlockeradJag har precis samma prylar på ”min” bil, du kommer inte bli besviken…
Låter bra! :9
16 mars, 2006 kl. 19:51 #73352MickeM
DeltagareSlitsad Black Diamonds var det som sprack.Kør du normal ”lugn” kørning funkar originalbelægg och skivor.
Är inte Black Diamond skivor och belägg bättre än original?
Vill ju passa på att uppgradera liiite grand iaf när man ändå
byter allt. Jag kör ”aktivt”. Inte vanlig körning och inte
tok-körning. Isbana alla helger det går. Ingen bankörning annars.
Nuvarande originalskivor har hållit 7.500 mil och är nu helt slut.
Originalbromsarna har räckt gott o väl åt mig.. men blivit svampiga
efter lite ”aktivare” körning. (Motul RBF600 borde fixa lite av det).Dessutom undrar jag om min original GT99 har ventilerade bakskivor
eller nä?! Kallt och mörkt ute. Ni vet säkert? 🙂17 mars, 2006 kl. 06:18 #73340Wiklundh
DeltagareÆr Black Diamond billigare æn originalsaker kan du ju køpa det(har inte testat deras belægg).
EBC red-stuff belægg och æven skivor borde ligga bra till i pris annars skulle jag tro.
Ferrodo ds2500 belægg tror jag ær skapligt billiga oxå.
Pagid belægg kostar lite mera, men kan nog vara lite overkill om du inte kør bana.18 mars, 2006 kl. 06:09 #73357Rallystacke
Deltagare[Är inte Black Diamond skivor och belägg bättre än original?Vill ju passa på att uppgradera liiite grand iaf när man ändåbyter allt.
Jo! Det är en uppgraderingsskiva. Att en skiva har spruckit är nog inget man ska vara så extremt orolig för. Antingen var det ett måndagsex där det var materialbrist eller så har användaren överhettat dom genom att bromsa fel. Just my 10cents…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.