SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Dags för nya bromsbelägg och skivor!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Du har ju massor med broms-kunskap i denna posten? 😉

/J

MickeM
      Deltagare

Du har ju massor med broms-kunskap i denna posten? ;)/J

Joo… men har inte hunnit kikat mer på vad alla snackar om
        eller kollat upp priser och grejer till ovan-nämnda platser.
        vill ha lite koll på vad det är jag ska köpa.

I varje fall:
        – Slitsade bromsskivor fram
        – Belägg som passar till dessa (har förstått att vissa kombinationer inte är att rekommendera)
        – Kommer ha kvar mina 16″ original-GT-fälgar för vinterdäck eller isdäck
        – Inget billigt skit eller för dyrt
        – Ingen kombination som skriker

Kan man gå upp i diameter? Finns det någon idé med det? Utan att
        byta bromsoken alltså.

/MickeM

oskar
        Deltagare

Som jag skrev tidigare så säger jag bara BLACK DIAMOND
          som är ett utmärkt alternativ till orginal grejer,
          är inte speciellt dyrt heller skulle tippa på ca 6500:-
          för slitsade skivor fram och bak och belägg runt om och
          dessa är för gatbruk skulle inte tippa på att dom gnisslar iaf.

Kolla http://www.peansweden.com

//Oskar – som har handlat dessa 😛

MickeM
          Deltagare

Black Diamond runt om överallt verkar vara ett intressant alternativ
            och Goodridge-slangarna. Fick dem som förlsag o pris.

AK_Impreza
            Deltagare

fixa org bromsklossar till gtn på min verkstad här i bro…1400:- för alla 4 😉

syke
              Blockerad

Nu har jag också shoppat lite.

Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.

Ska bli intressant om det tar bort ”svampigheten” som jag har i pedalen, samt den lustiga funktionen ”trampa bromsen i botten utan att abs-en kliver in”.

Wiklundh
                Deltagare

Black Diamond runt om överallt verkar vara ett intressant alternativoch Goodridge-slangarna. Fick dem som förlsag o pris.

Black Diamond skivor har jag spræckt fram.

Wiklundh
                  Deltagare

Nu har jag också shoppat lite.Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.

Carbotech XP8 belägg ær riktigt fin skit. 🙂

Yonaz
                    Deltagare

Nu har jag också shoppat lite.Beställde precis DBA4000 skivor fram, och Carbotech XP8 belägg runt om, bromsslangar + vätska har jag sen tidigare.Ska bli intressant om det tar bort ”svampigheten” som jag har i pedalen, samt den lustiga funktionen ”trampa bromsen i botten utan att abs-en kliver in”.

Jag har precis samma prylar på ”min” bil, du kommer inte bli besviken…

MickeM
                      Deltagare

Wiklundh… Borrade Black Diamonds som sprack?
                        Jag vill ha slitsade endast.

Och jag kör inte på bana.

Är det inte overkill för mig med DBA .. Carbotech osv då?

/MickeM

Wiklundh
                        Deltagare

Slitsad Black Diamonds var det som sprack.

Kør du normal ”lugn” kørning funkar originalbelægg och skivor.

syke
                          Blockerad

Jag har precis samma prylar på ”min” bil, du kommer inte bli besviken…

Låter bra! :9

MickeM
                            Deltagare

Slitsad Black Diamonds var det som sprack.Kør du normal ”lugn” kørning funkar originalbelægg och skivor.

Är inte Black Diamond skivor och belägg bättre än original?
                              Vill ju passa på att uppgradera liiite grand iaf när man ändå
                              byter allt. Jag kör ”aktivt”. Inte vanlig körning och inte
                              tok-körning. Isbana alla helger det går. Ingen bankörning annars.
                              Nuvarande originalskivor har hållit 7.500 mil och är nu helt slut.
                              Originalbromsarna har räckt gott o väl åt mig.. men blivit svampiga
                              efter lite ”aktivare” körning. (Motul RBF600 borde fixa lite av det).

Dessutom undrar jag om min original GT99 har ventilerade bakskivor
                              eller nä?! Kallt och mörkt ute. Ni vet säkert? 🙂

Wiklundh
                              Deltagare

Ær Black Diamond billigare æn originalsaker kan du ju køpa det(har inte testat deras belægg).

EBC red-stuff belægg och æven skivor borde ligga bra till i pris annars skulle jag tro.
                                Ferrodo ds2500 belægg tror jag ær skapligt billiga oxå.
                                Pagid belægg kostar lite mera, men kan nog vara lite overkill om du inte kør bana.

Rallystacke
                                Deltagare

[Är inte Black Diamond skivor och belägg bättre än original?Vill ju passa på att uppgradera liiite grand iaf när man ändåbyter allt.

Jo! Det är en uppgraderingsskiva. Att en skiva har spruckit är nog inget man ska vara så extremt orolig för. Antingen var det ett måndagsex där det var materialbrist eller så har användaren överhettat dom genom att bromsa fel. Just my 10cents…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.