Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej alla!

Eftersom jag är ganska grön på det här med bilar så funderar jag lite på vad bilen tycker om att åka på vällappade vägar. Alltså vägar där det är mer lagning än väg nästan.

Med en offroadhoj är det ju bara att stå på i stort sett men i en bil (även en svampig audi 80) känns det lite taskigt att åka på sådana vägar.

Är det lika elakt mot bilen som det känns? Vad tar extra stryk av sådana vägar?

Anledningen att jag undrar är att de flesta kurviga vägar i området är i dåligt skick och kurviga vägar är ju roliga vägar 🙂

Om det är intressant har jag 205/50-däck på som kanske sväljer lite mer än de lägre profilerna

andreaswrx
      Deltagare

Hej alla!

Eftersom jag är ganska grön på det här med bilar så funderar jag lite på vad bilen tycker om att åka på vällappade vägar. Alltså vägar där det är mer lagning än väg nästan.

Med en offroadhoj är det ju bara att stå på i stort sett men i en bil (även en svampig audi 80) känns det lite taskigt att åka på sådana vägar.

Är det lika elakt mot bilen som det känns? Vad tar extra stryk av sådana vägar?

Anledningen att jag undrar är att de flesta kurviga vägar i området är i dåligt skick och kurviga vägar är ju roliga vägar 🙂

Om det är intressant har jag 205/50-däck på som kanske sväljer lite mer än de lägre profilerna

bra stötdämpare som sväljer att så är det ingen fara

Igge
        Deltagare

Vad rekommenderas som bra för dåliga vägar då?
          Är i utbytestankar och vill ha något lämpligt, har original nu.

[Tapatalk]

andreaswrx
          Deltagare

Vad rekommenderas som bra för dåliga vägar då?
            Är i utbytestankar och vill ha något lämpligt, har original nu.

[Tapatalk]

rallydämpare det håller oh är byggt för sådant, vad har du för impreza då?

Igge
            Deltagare

rallydämpare det håller oh är byggt för sådant, vad har du för impreza då?

En GT -99

Fotnot: Jag är snå… ekonomiskt medveten 😀 :ove

andreaswrx
              Deltagare

En GT -99

Fotnot: Jag är snå… ekonomiskt medveten 😀 :ove

jag ska du har rallyben så kostar det nog mer än din bil, men gå ju även köpa D2 rallyben fungera särket för dig

Igge
                Deltagare

jag ska du har rallyben så kostar det nog mer än din bil, men gå ju även köpa D2 rallyben fungera särket för dig

Jag pratar ju inte om att köra som en blådåre a’la rally men ändå inte behöva puttra i 30 för att vägen är dålig 🙂

Får se om man hittar några prisvärda D2or då

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.