› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Dåliga vägar och inspirerat tempo?
- Detta ämne har 6 svar, 1,184 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2012 kl. 20:29 #28684
Igge
DeltagareHej alla!
Eftersom jag är ganska grön på det här med bilar så funderar jag lite på vad bilen tycker om att åka på vällappade vägar. Alltså vägar där det är mer lagning än väg nästan.
Med en offroadhoj är det ju bara att stå på i stort sett men i en bil (även en svampig audi 80) känns det lite taskigt att åka på sådana vägar.
Är det lika elakt mot bilen som det känns? Vad tar extra stryk av sådana vägar?
Anledningen att jag undrar är att de flesta kurviga vägar i området är i dåligt skick och kurviga vägar är ju roliga vägar 🙂
Om det är intressant har jag 205/50-däck på som kanske sväljer lite mer än de lägre profilerna
3 juli, 2012 kl. 12:41 #245001andreaswrx
DeltagareHej alla!
Eftersom jag är ganska grön på det här med bilar så funderar jag lite på vad bilen tycker om att åka på vällappade vägar. Alltså vägar där det är mer lagning än väg nästan.
Med en offroadhoj är det ju bara att stå på i stort sett men i en bil (även en svampig audi 80) känns det lite taskigt att åka på sådana vägar.
Är det lika elakt mot bilen som det känns? Vad tar extra stryk av sådana vägar?
Anledningen att jag undrar är att de flesta kurviga vägar i området är i dåligt skick och kurviga vägar är ju roliga vägar 🙂
Om det är intressant har jag 205/50-däck på som kanske sväljer lite mer än de lägre profilerna
bra stötdämpare som sväljer att så är det ingen fara
3 juli, 2012 kl. 14:29 #245004Igge
DeltagareVad rekommenderas som bra för dåliga vägar då?
Är i utbytestankar och vill ha något lämpligt, har original nu.[Tapatalk]
3 juli, 2012 kl. 15:27 #245002andreaswrx
DeltagareVad rekommenderas som bra för dåliga vägar då?
Är i utbytestankar och vill ha något lämpligt, har original nu.[Tapatalk]
rallydämpare det håller oh är byggt för sådant, vad har du för impreza då?
3 juli, 2012 kl. 15:49 #245005Igge
Deltagarerallydämpare det håller oh är byggt för sådant, vad har du för impreza då?
En GT -99
Fotnot: Jag är snå… ekonomiskt medveten 😀 :ove
3 juli, 2012 kl. 15:55 #245003andreaswrx
DeltagareEn GT -99
Fotnot: Jag är snå… ekonomiskt medveten 😀 :ove
jag ska du har rallyben så kostar det nog mer än din bil, men gå ju även köpa D2 rallyben fungera särket för dig
3 juli, 2012 kl. 15:57 #245006Igge
Deltagarejag ska du har rallyben så kostar det nog mer än din bil, men gå ju även köpa D2 rallyben fungera särket för dig
Jag pratar ju inte om att köra som en blådåre a’la rally men ändå inte behöva puttra i 30 för att vägen är dålig 🙂
Får se om man hittar några prisvärda D2or då
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.