› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dåligt laddtryck
- Detta ämne har 9 svar, 962 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2013 kl. 17:05 #30014
Folkrace
DeltagareHar en Subaru Impreza STI 2002 som jag fick turboras på.
Köpte en beg turbo här på forumet och idag efter 4-5 månader skruvade vi ihop den.
Dock är den sjukt trött, laddar 0,8-0,9 mot 1,4 innan.
Vad är fel? Turbon helt slut som jag köpte eller?Turbon va en TD05 18g precis som sitter på nu
27 februari, 2013 kl. 17:21 #254166kleinis
Deltagaremappad sen innan ?
0,9 är original vad jag vet
och 1,4 bar går att köra med men inte med original mappen.om jag inte minns fel så har du ställbar wastegate alltså så du kan ändra längden på ”armen” och få mer/mindre laddtryck. kanske är så lätt att det är bara att öka laddet där.
27 februari, 2013 kl. 17:27 #254169Folkrace
DeltagareJapp mappad sen innan på E85 till 380hk.
Sitter annat grenrör, up-pipe, avgassystem, bränslepump, spridare, luftfilter, turbo med mera.Kan ju va så att man kan ställa de på armen, får kolla upp de..
27 februari, 2013 kl. 20:44 #254167kleinis
Deltagaredet låter trevligt ! hoppas lager och stakar håller 🙂
höll i en sti 03 turbo häromdagden och den hade ställbar iallafall så det är nog samma 🙂
27 februari, 2013 kl. 22:04 #254170Folkrace
DeltagareHar rullat 6000 hårda mil med detta trimmet utan några direkta problem 🙂
Turboraset berodde på ett felkonstruerat grenrör där delar lossnade och passera genom turbon
27 februari, 2013 kl. 22:10 #254171Folkrace
DeltagareOch får väl tillägga att bilen rullat 8000mil original innan trimning så att klaga på dålig kvalité kan man inte göra på Subaru iaf 🙂
28 februari, 2013 kl. 05:38 #254164Patrick P931
DeltagareRisken finns att du behöver mappa om.
Att logga är det enklaste sättet att snabbt konstatera vad som pågår, var bor du?
28 februari, 2013 kl. 06:21 #254168kleinis
DeltagareHar rullat 6000 hårda mil med detta trimmet utan några direkta problem 🙂
Turboraset berodde på ett felkonstruerat grenrör där delar lossnade och passera genom turbon
Min gt gick 8300 mil innan första motorn byttes och nu har den gått 10000 till med nya motorn och hade vevlager ras i sikte då den renoverades för några veckor som. Byt olja ofta bara 🙂
Oj du gasar för mycket hehe
28 februari, 2013 kl. 07:25 #254172Folkrace
DeltagareBor i Sjöbo, södra Skåne
28 februari, 2013 kl. 09:37 #254165Patrick P931
DeltagareSkriv det i din profil. 😉
Leta runt efter någon som kan logga alt. köp en Tactrix (som garanterat fungerar) eller en kompatibel VAG-COM (vet ej exakt vilka modeller som fungerar) och ladda ned EcuFlash/RomRaider och logga själv.
Felsökning blir otroligt mycket enklare att genomföra med loggar. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
