Halloj
Köpte mig en forester förra veckan.
Den ska ha 367hk på motorn enligt bänkpapper. Mappad av JRM. IHI VF34 turbo. 800cc spridare, mm.
Monterade en laddmätare igår och såg då att jag har kasst ladd.
Mäter laddet med ett T-kors som jag har kopplad på slangen som går från mappsensorn(?)till insuget.
1an 0
2an 0.5
3an 0.8
4-5an 1bar
Börjar ladd vid 3000
Ryckte slangen till WG’n och fick då cirka 1.4bar på 2an, men laddet kommer fortfarande sent(3000)
HAr kollat alla slangar mm och de ser OK ut.
Bytte ut laddtryckssolenoiden mot en från en Impreza GT. fick då lite bättre ladd.
1an 0bar
2an – 5an 1bar
Fick snabbar och bättre ladd men börjar ändå ladd vid 2500-3000
Ringde JRM och snacka med han som hade mappat bilen (mappad 2006)
Han sa att de ska vara cirka 1.4-1.5 bar och att jag ska ha max ladd vid 2500-3000varv
Vad jag har förstått så värkar min laddtrycksolenoid vara trasig. Men det är ju nå mer fel.
Har ojämn tomgång och bilen kan gå lite hackigt i bland på låga varv, vet ej om det har med felet att göra eller om det är pga ECUTEK’en.
nån som känner igen felen?