- Detta ämne har 5 svar, 1,840 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av dlehtihet.
-
FörfattareInlägg
-
27 juni, 2006 kl. 18:02 #22127dlehtihetDeltagare
Har någon mer än jag märkt av att er luftkond. blåser dåligt med kall luft i Legacyn eller Outbacken. När det var kring 30 grader häromdagen så fick jag köra 15 grader och fullt utblås för att överhuvud taget känna någon kyla. Samma dåliga fenomen hade jag i min gamla STI.
Det jag jämför med är AC:n som satt i GT:n (med av eller på) och där fick man köldbrytningar vid max pådrag.
Är det klenare doningar i nyare bilar eller kan det vara något problem med just min bil?
M v h
Danne
27 juni, 2006 kl. 18:32 #190393ManorDeltagareTjaba Danne !
Jag är inte ens så speciellt imponerad av AC:n i GT:n heller. När det är riktigt varmt och solen ligger på så är det max kyla och fläkten på 3-4 som gäller. Kylan kommer då lite stötvis, upplever jag det som.
Jag inbillade mig att de nyare Subaru:sarna var betydligt bättre på denna punkten, men tydligen inte.
Kommer du till Tullinge på lördag?
mvh Mats N
27 juni, 2006 kl. 20:47 #190394jrabergDeltagareHar någon mer än jag märkt av att er luftkond. blåser dåligt med kall luft i Legacyn eller Outbacken. När det var kring 30 grader häromdagen så fick jag köra 15 grader och fullt utblås för att överhuvud taget känna någon kyla. Samma dåliga fenomen hade jag i min gamla STI.Det jag jämför med är AC:n som satt i GT:n (med av eller på) och där fick man köldbrytningar vid max pådrag.Är det klenare doningar i nyare bilar eller kan det vara något problem med just min bil?M v h Danne
el buggo grande om man kör på autoläget.. tämligen irriterande och jag funderar faktiskt på att flytta kupe temp givaren då den(eller en av dem iaf) sitter ovan höger knät(förarplats) där det sällan är samma temp som t.ex. där bak där jonathan sitter och myser.. Jag kör sällan auto längre pga detta..
Annars i manuellt läge har jag inga problem med att få ner tempen i bilen 🙂Veckans i-lands problem? 😉
-JR
29 juni, 2006 kl. 12:42 #190396BoltzFXTDeltagareJa ni kan glädjas (?) åt att ni inte är ensamma på något vis, foresterns kyla är näst intill obefintlig i autoläge, speciellt om man kör med solluckan utan skydd… Känns dock lite B att behöva dra på manuellt läge och själv agera givare, regulator osv 🙂
Var nog lite annorlunda i bilar förr i tiden när man fick köra med fulsoppa (läs r22) men det tyckte tydligen inte Fabror ozonskikt om… ja alltid ska det gnällas på nåt =)
29 juni, 2006 kl. 12:57 #190392GrizzlyBearDeltagareDet är en j-la skillnad på min mors Forester MY99 och min Imrepreza MY02 när det gäller kyleffekt. I Forestern fryser man ganska snabbt. I Imprezan kan man köra full både länge och väl och fortfarande svettas.
Hände det något med Subarus A/C vid milleniumskiftet eller?? Bytt kylmedel?/Björn – Som också är mycket missnöjd med kyleffekten i ACCn.
29 juni, 2006 kl. 20:42 #190395dlehtihetDeltagareTjaba Danne !Jag är inte ens så speciellt imponerad av AC:n i GT:n heller. När det är riktigt varmt och solen ligger på så är det max kyla och fläkten på 3-4 som gäller. Kylan kommer då lite stötvis, upplever jag det som.Jag inbillade mig att de nyare Subaru:sarna var betydligt bättre på denna punkten, men tydligen inte.Kommer du till Tullinge på lördag? mvh Mats N
Tjenare Mats,
long time no see 🙂
Kommer nog aldrig glömma den dagen då jag var över till Värstingås och fick AC:n installerad i GT:n. Ren lycka var det och den fungerade verkligen klockrent. De senare bilarna har inte samma “ompfhhh” i kylsystemet och jag kan inte förstå varför. Kanske har de gått över till (billigare) alternativa kylmedium efter my00?
Ska faktiskt ta och ringa verkstaden och höra om det går att åtgärda.
Nej, kan tyvärr inte. Vårt kök är helt utblåst (= betongbunker) och det ska läggas in klinkersgolv och sättas upp kök under hela helgen. Hade varit skoj att träffa er galenpannor igen dock 🙂
M v h
Danne
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.