SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dämpa ljudet på blitz nur spec r

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Scoobyman
    Deltagare

Tjenare köpte en sti hawkeye för en vecka sen.

Sitter blitz på den.
      Provade sätta i en insats men de stryper helt för mycket

Hur ska jag göra för att dämpa vrålet ? Den skriker ju nått enormt :/

goffemannen
      Deltagare

sätta dit en till dämpare eller sälja systemet å köpa ett tystare.

Scoobyman
        Deltagare

Vill ju inte skära i ett sånt fint system 🙂 vilka andra är tystatre då ?

goffemannen
          Deltagare

Då får du köpa ett nytt då helt enkelt =). Oj, ja de finns nog många då detta är ett av de som låter mest vad jag vet =).

Men Cobras Track Day friendly ska väl va hyffsat tyst vad jag vet. Turbovin köpte sånt till sin bil vet jag.

http://www.cobrasport.com/exhaust/Subaru/Impreza+Turbo+WRX+and+STI+%2801-07%29/31/0/0#products

Scoobyman
            Deltagare

Ja. Får väl bli så då :). De behöver inte va helt tyst 🙂 hade megan catback på min förra impreza o de tyckte jag lät lagom :).

Du kan inte rekommendera någon bra dp med katt som håller ?

Jrm sa att dp med katt inte höll. Därför svetsa dom på en egen katt på vanlig dp.

Men måste ju finnas nån som håller måttet ?

goffemannen
              Deltagare

ingen aning. ja kör utan kat på min. har bygg eget avgas å sätter dit kat efter dp när ja besiktigar. en vanlig toyota kat =)

lurius
                Deltagare
                  Patrick P931
                  Deltagare

Cobb har bevisligen lyckats mycket väl med sitt system, det bromsas fram hiskeliga effekter iaf. 1 kat i bellmouth dp, orginal donut och sen 3″ rakt med en fullflödesdämpare. Precis lagom ljudnivå utan känsla av att vara strypt. Rekommenderas av mig men min erfarenhet är högst begränsad. 😉

997GT3
                    Deltagare

Sätt dit original 😉 Alla 3″ avgas låter… tycker min bil med Perrin dp och Blitz catback är riktigt tyst vid lugn körning/landsväg.

Janne248
                      Deltagare

Sitter pluggen i? För dessa Blitz så skall det följa med en plugg…. Jag hade detta på min GT.

Scoobyman
                        Deltagare

Tack 🙂

Men invidia g200 va ju fult med sån blå japs :p

Var kan man hitta olika system ? Hemsidor osv.
                          Blir de billigare att ta de over there, med tull och moms inräknat ?

Original fick jag inte med bilen tyvärr. Inte heller original insats.

Får kanske lägga ut ifall nån vill byta mot nått annat system i klubben 🙂

pettsun
                          Deltagare

Jag har ett hks sailent high power från downpipen bakåt liggandes om du är sugen.

Scoobyman
                            Deltagare

E de nått du vill byta mot blitz då ? Eller de är endast till salu ?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.